Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 m52b20 käy todella nätisti jonkun aikaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 635vanos
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 153
    • espoo

    e46 m52b20 käy todella nätisti jonkun aikaa..

    Eli ongelmana tosiaan, että käynnistyy kohtuu hyvin kylmänä mutta antaa sellaisen "chrash" tyyppisen äänen käynnistymisen yhteydessä, joka ei nyt ole se varsinainen ongelma vaan se että tyhjäkäynti alkaa heijaamaan 5-40min kuluttua ja kone lopulta yleensä sammuu, käynnistyy kyllä uudestaan mutta käy vain hetken sammuakseen uudestaan. Joskus taas käy jonkun aikaa eli piristyy joksikin aikaa. Se positiivinen puoli tässä on että kone käy äärimmäisen nätisti ennen näitä oireita. Herjaa kampiakselin asentotunnistinta,juuri vaihdettu ja nokka-akselin tunnistin samalla. Tunnin parin jälkeen käy taas nätisti eli vaatii tän huilitauon..
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #2
    Pa-pumppu joka toimii ja ei toimi ?

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 504
      • Kouvola

      #3
      Oliko sensorit orkkiksia vai jotain halvempia? Monesti paska sensori alkaa just oikuttelemaan lämmittyään ja toimii taas jahka jäähtynyt.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • 635vanos
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 153
        • espoo

        #4
        Pelkäsinkin, et joku kysyy sensoreista, pari viikkoa sitten orggis kampiakselin sensori maksoi aerolla 150, mutta sitten pompsahti tasan 200:aan, eli ostin sen jossa yks nolla vähemmän : (
        Kiitos paljon tiedoista, täytyy varmaan se pumppu vaihtaa ja alkaa säästää siihen orggis tunnistimeen..

        Comment

        • 635vanos
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 153
          • espoo

          #5
          Päivitystä eli pumppu vaihdettu ja paremmaksi tuli, kävi todella nätisti 20min, kunnes käynti huononi, mutta vähemmän kuin aiemmin, varvimittarikaan ei oikeastaan liiku ollenkaan,mutta äänestä kuuluu, että välillä joku pytty pois pelistä ja hanaa annettaessa kuuluu myös. Annoin käydä tasan tunnin putkeen,ei mennyt huonommaksi tosta. Voiskohan likainen separaattori tehdä tota?

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1838
            • Karjaa

            #6
            Kai vaihdoit samalla polttoainepumpun kanssa myös sen auton alla olevan polttoainesuodattimen? Onko bensapaineita mitattu? Entä vikakoodeja luettu? Kattikin voi näin vanhassa olla jo tukossa..
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • 635vanos
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 153
              • espoo

              #7
              Moi, kiitos vinkeistä,suodattimen vaihdoin aiemmin ja sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta. Bensapaineita ei oo mitattu. Vikakoodit luin juuri ja edelleen herjaa kampiakselin asentotunnistinta, joka vaihdettu, mutta ei orggis sellainen.Livedatan perusteella vaihdoin toisen katin lambdan. Katti taitaa olla tukossa, kun kuumenee muutamien kilsojen ajon jälkeen, mutta ei esim. tunnin tyhjäkäynnin jälkeen.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎