Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i öljynpainekytkimen ja jäähdytinnesteen mittauksen ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mppa
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 92
    • Tampere

    316i öljynpainekytkimen ja jäähdytinnesteen mittauksen ihmettelyä

    Selventäkää viisaammat ihmetystä:

    Painin vm. 2004 n46 koneisen kanssa öljynpainevalon palaessa ja ihmettelin, kun hain uuden öljynpaineenkatkaisijan, että kanavasta (linkin takana nro8) tulikin jäähdytinnesteet pihalle? Alempi nro9 rööri oli tyhjä, öljyt valuneet siis pohjalle. Ihmetystä herättää, että miksi tuo öljynpaineen katkaisija on vesikanavassa? Vai onko nyt jotain oikein todella pahasti pielessä?
    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
    Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

    Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

    Ex-bimmerit:
    Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
    525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
    130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005
  • Mppa
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 92
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Mppa View Post
    Selventäkää viisaammat ihmetystä:

    Painin vm. 2004 n46 koneisen kanssa öljynpainevalon palaessa ja ihmettelin, kun hain uuden öljynpaineenkatkaisijan, että kanavasta (linkin takana nro8) tulikin jäähdytinnesteet pihalle? Alempi nro9 rööri oli tyhjä, öljyt valuneet siis pohjalle. Ihmetystä herättää, että miksi tuo öljynpaineen katkaisija on vesikanavassa? Vai onko nyt jotain oikein todella pahasti pielessä?
    Ja vielä että kummastakohan rööristä sitä painetta kannattaisi sitten mitata mekaanisella mittarilla? ;D
    320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
    Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
    Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

    Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

    Ex-bimmerit:
    Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
    525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
    130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

    Comment

    • Mppa
      Bimmer Rookie
      • May 2018
      • 92
      • Tampere

      #3
      Ja näinhän se totta tosiaan on, että nuo anturit ovat Real OEM-katalookissa väärinpäin. Katalookin mukaan painekytkin on ylhäällä, mutta todellisuudessa se onkin alempi. Vaikka yleensä nämä ovat aika hyvin olleet jyvällä, mutta nyt kuva osoittautui enemmänkin "suuntaa-antavaksi".
      320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
      Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
      Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

      Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

      Ex-bimmerit:
      Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
      525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
      130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎