Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46, 320dA sammahtelee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tamariini
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 20

    E46, 320dA sammahtelee.

    Tänään tuli tuollainen oire, kierroksilla pelaa normaalisti tai en ainakaan huomaa eroa mutta pysähdyttäessä esim. liikennevaloihin auto käy hetken kuin kolmella ja sitten sammahtaa ellei ehdi korjata kierroksia. ja joka valoissa/risteyksessä.

    Jos taas ehtii korjata niin saa seistä jarrulla ihan kunnolla ettei hyökkää edessä olevan auton perään kun kierrokset nousee :think

    Mitähän tällä kertaa, kävin pikaisesti vikakoodit luetuttamassa mutta eihän siellä mitään näkynyt... ja aikaa korjaukseen ei saanut lähiajaksi.

    Toisinaan on aiemmin oireillut sillä tavalla että kierrosten pudotessa tyhjäkäynnille kone käy jonkun aikaa (alle 1s?) vähän pienempää tyhjää ja sitten nostaa normaaliin.

    Onko jollekulle sattunut vastaavaa ja miten korjaantui? Mahtaako tuolla uskaltaa ajaa ollenkaan?

    niin joo, auto 320dA '03 110kw koneella.
  • jube9
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 78
    • Turku

    #2
    Tässä taannoin oli samanlaisessa autossa aivan samat oireet, valoihin tultaessa kierrokset tippu lähelle sammumista ja automaatin kanssa on aika totista pelata niitten kierrosten kanssa. Loppujen lopuks viaksi paljastui rail-pumpun perässä oleva määränsäädin. Ei antanut mitään häiriömuistia, eikä myöskään mittaamalla pystynyt toteamaan. Vasta kun säädin oli palasina pöydällä, näki että se oli vaan yksinkertasesti mekaanisesti kulunut. Ja sen potikan saa erikseen, ettei tarvi koko pumppua uusia... Kilometrit muuten autossa oli tossa vaiheessa reilut 200 tkm.

    Comment

    • tamariini
      Newbiemmer
      • Feb 2006
      • 20

      #3
      Originally posted by jube9 View Post
      Loppujen lopuks viaksi paljastui rail-pumpun perässä oleva määränsäädin. Ei antanut mitään häiriömuistia, eikä myöskään mittaamalla pystynyt toteamaan. Vasta kun säädin oli palasina pöydällä, näki että se oli vaan yksinkertasesti mekaanisesti kulunut. Ja sen potikan saa erikseen, ettei tarvi koko pumppua uusia... Kilometrit muuten autossa oli tossa vaiheessa reilut 200 tkm.
      Loistavaa, kiitos. Muistatko paljonko palikka kustansi?
      tolla omalla on ajettu jo 303tkm ja lisää tulee n.80tkm vuositahtia... jos sen vielä pari vuotta saisi kulkemaan niin olis puoli miltsiä täynnä

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9080
        • Oulu

        #4
        Originally posted by jube9 View Post
        Tässä taannoin oli samanlaisessa autossa aivan samat oireet, valoihin tultaessa kierrokset tippu lähelle sammumista ja automaatin kanssa on aika totista pelata niitten kierrosten kanssa. Loppujen lopuks viaksi paljastui rail-pumpun perässä oleva määränsäädin. Ei antanut mitään häiriömuistia, eikä myöskään mittaamalla pystynyt toteamaan. Vasta kun säädin oli palasina pöydällä, näki että se oli vaan yksinkertasesti mekaanisesti kulunut. Ja sen potikan saa erikseen, ettei tarvi koko pumppua uusia... Kilometrit muuten autossa oli tossa vaiheessa reilut 200 tkm.
        Tarkoitat ilmeisesti tuota osaa (Nr 2)?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • jube9
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 78
          • Turku

          #5
          Juurikin tuota

          Comment

          • jube9
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 78
            • Turku

            #6
            Niin ja hintaa en nyt tarkalleen muista, mut ei se mitään älyttömyyksiä voinut olla

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #7
              13517787186 = 151e
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • myssy
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 258
                • Lakend

                #8
                Tsekkaappa noi huohotusletkut. Varmaan on irti ku tollasta tekee.
                E46 "slowmover" 316i '02 Schwarz II

                Comment

                • jube9
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 78
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by myssy View Post
                  Tsekkaappa noi huohotusletkut. Varmaan on irti ku tollasta tekee.
                  Noita huohottimen letkuja saa kyllä ettiä toden teolla tosta riisselistä jos meinaa löytää

                  Comment

                  • tamariini
                    Newbiemmer
                    • Feb 2006
                    • 20

                    #10
                    Originally posted by jube9 View Post
                    Noita huohottimen letkuja saa kyllä ettiä toden teolla tosta riisselistä jos meinaa löytää
                    Joo eihän tuolla ole kuin se n. 10cm pätkä mikä liittyy imuputkeen ilmamassamittarin ja turbon väliin.. Se on kyllä kiinni.

                    Ei kai se voisi liittyä sammahteluun?

                    Tekee meinaan samaa ilmamassamittarin piuha irtikin, tällöinhän kone ei tiedä että jostain vuotaa ilmaa ohi.

                    Comment

                    • M40 Power
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 584
                      • Turun seutu

                      #11
                      Yks vaihtoehto on, että vetää jostain ilmaa polttoaineen sekaan.:think
                      EX: E30, E34, E36, E36 compact

                      Nyk. -99 320D

                      Comment

                      • tamariini
                        Newbiemmer
                        • Feb 2006
                        • 20

                        #12
                        Jepjep. alkaa selkenemään. ilmamassamittarin johdot kuoristaan hinkkautuneet rikki ja itse massamittarikin sökö.

                        mutta rikkinäisistä piuhoista johtunee tuo häröily myös maffin piuha irti :think

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎