Kyseessä 323Ci vm. 1998, josta luin huvikseen Inpalla vikakoodit. Moottorinohjaukselta tuli kolme koodia, joista yksi aiheuttaa vaivaa. 215 Signal Lambdasonde Nach-Kat Bank 1 kein Signal, sporadischer fehler. Eli tässä vaiheessa vaikuttaa selvältä, että Bank 1 katin jälkeisessä lambdassa katkeilee signaali. Mutta, internetin mukaan koodi 215 voi viitata joko em. lambdaan tai ASC/MSR/EML -interface not plausible.
Noh, Inpan livedatasta katoin lambdojen korjausarvoja ja vertasin Bank 1 vs. Bank 2, joka oletettavasti toimii niin käyttäyty molemmat melko samalla tavalla. Joten mistä aloittaa osabingo, vaihdanko lambdan vai kaasuläpän, johon EML -koodi viittanee? Huomenna tarkastan varuilta imuvuodot, mutta en uskoisi sen aiheuttavan signaali vikakoodia, vaan ennemmin sytytyskatkoksia tai lambdan säätöarvon ylittymistä. Onko ideoita?
Edit. Ja siis koodi tulee aika ajoin uudestaan, kun oon sen nollannut.
Noh, Inpan livedatasta katoin lambdojen korjausarvoja ja vertasin Bank 1 vs. Bank 2, joka oletettavasti toimii niin käyttäyty molemmat melko samalla tavalla. Joten mistä aloittaa osabingo, vaihdanko lambdan vai kaasuläpän, johon EML -koodi viittanee? Huomenna tarkastan varuilta imuvuodot, mutta en uskoisi sen aiheuttavan signaali vikakoodia, vaan ennemmin sytytyskatkoksia tai lambdan säätöarvon ylittymistä. Onko ideoita?
Edit. Ja siis koodi tulee aika ajoin uudestaan, kun oon sen nollannut.