M54 kyssäriä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dusty
    Bimmer Rookie
    • May 2017
    • 119
    • Vantaa

    #1

    M54 kyssäriä

    Elikkäs potilaana tämmönen 325 m54b25 koneella. Ajettu 200km. Heittää seos koodia ja vain kun ajaa tasakaasulla 2k kieroksilla. Heittää samalla icv:stä joka vaihettu uuteen. Löpöö tuntuu menevän todella paljon. Trimmejä ku kattelee nii ltfl molemmat bankit -7.9% ja lyhyen ajan seilaa siinä -4% ja nollan välillä. Bensa paineet 3.5 baaria joka laskee tunnin päästä melkeen yhteen baariin. Disa toimii eikä rallata sekä imuvuotoa ei mun mielestä enään missään ole. Oisko jollakin ideoita mistä lähtis seuraavaksi ettimään?
    Kolhujen oikasut maalaamatta.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16696
    • Asikkala

    #2
    Mikä koodi tarkalleen ? Millä luettu ?

    Comment

    • Dusty
      Bimmer Rookie
      • May 2017
      • 119
      • Vantaa

      #3
      boshilla ja inpalla kodit 227,228 ja välillä 211
      Kolhujen oikasut maalaamatta.

      Comment

      • azlakki
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 135
        • Tampere

        #4
        Koodit viittaa laihaan molemmissa bankeissa ja kuitenkin livedata kertoo rikasta LTFT. Ihan ensimmäiseksi savutesti, mahdollisia imuvuotopaikkoja tuossa koneessa riittämiin. Vaihtaisin 3-cyl suuttimen ja samalla tulpan että puolan. Noista vika löytynee. INPAlla voisit tarkistaa onko roughness/smoothness datassa poikkeamia.

        Comment

        • Dusty
          Bimmer Rookie
          • May 2017
          • 119
          • Vantaa

          #5
          Mihis toi 3 syl suuttime vaihto vaikuttaa? Puolat ja tulpat on uusia
          Kolhujen oikasut maalaamatta.

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1926
            • Karjaa

            #6
            Se suutinkin voi olla viallinen, esim. vuotaa, ja siksi seokset persiillään.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Dusty
              Bimmer Rookie
              • May 2017
              • 119
              • Vantaa

              #7
              Eikö sillo menisi vaan yksi bänkki rikkaalle? Voihan ne kaikki vuotaa siellä joo mutta vissii aika harvinaista.
              Kolhujen oikasut maalaamatta.

              Comment

              • azlakki
                Bimmer Rookie
                • Oct 2015
                • 135
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Dusty View Post
                Mihis toi 3 syl suuttime vaihto vaikuttaa? Puolat ja tulpat on uusia
                Koodi 221 = ongelmaa havaittu 3-suuttimessa.

                Comment

                • Dusty
                  Bimmer Rookie
                  • May 2017
                  • 119
                  • Vantaa

                  #9
                  Jaa mulla näyttää et se ois icv koodi
                  Kolhujen oikasut maalaamatta.

                  Comment

                  • azlakki
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2015
                    • 135
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Dusty View Post
                    Jaa mulla näyttää et se ois icv koodi
                    Sori muistin väärin, tarkistin manuaalista Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance

                    Comment

                    • Dusty
                      Bimmer Rookie
                      • May 2017
                      • 119
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by azlakki View Post

                      Sori muistin väärin, tarkistin manuaalista Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance
                      Mites tommosen pääsis testaamaan?
                      Kolhujen oikasut maalaamatta.

                      Comment

                      • azlakki
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2015
                        • 135
                        • Tampere

                        #12
                        INPA/ISTA tietäjät osaa kertoa löytyykö tuolle testiä, olettavasti kyllä. Perus skannereissa (vähän paremmissa) on kaksi throttle position arvoa jotka pitää reagoida eri kuormilla toisiinsa nähden lineaarisesti. Esim 15%/30% tai 22/44.

                        Comment

                        • Dusty
                          Bimmer Rookie
                          • May 2017
                          • 119
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by azlakki View Post
                          INPA/ISTA tietäjät osaa kertoa löytyykö tuolle testiä, olettavasti kyllä. Perus skannereissa (vähän paremmissa) on kaksi throttle position arvoa jotka pitää reagoida eri kuormilla toisiinsa nähden lineaarisesti. Esim 15%/30% tai 22/44.
                          Tää tuli tsekattua ja toimii juurikin tollain. Onkohan tää maffi vaihtokuntonen kun huomasin että lämpimänä tyhjäkäynnillä näyttöisi 16.00 kg/h
                          Kolhujen oikasut maalaamatta.

                          Comment

                          Working...
                          X