Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 jarruremontti edessä, mistä osat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rode
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 150
    • Pirkanmaa

    E46 jarruremontti edessä, mistä osat

    E46 318i -98. Kuskin puolen jarru laahaa, ja taitaa olla jarrulevy kieroutunut, eli remppaa pukkaa. Searchilla katsoin niin motonetinkin levyjä ihmiset kehuvat

    316i--323i/d E46 --01 Eteen JÄÄHD (Ø286mm). . . . . . . . . 22-5407 31.50 ???

    Tietääkös joku millaiset levyt kyseessä, esim. merkkiä ym. 63e kustantaisi pari niin ei mikään sikahinta jos hyvät levyt ovat.

    Jarrupalat tietysti vaihtoon samalla, motonet tarjoaa

    E46 316i/318i/320d Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-1102 23.50 ???
    E46 316i/318i/320d Eteen aito TRW-Lucas. . . . . . . . . . 22-1805 34.90 ???


    Noista ajattelin noita TRW-Lucas paloja mieluummin, mutta onko niistä kokemuksia, pölyttävätkö tms..

    Samasta puljusta sitten tiivisteet ym. tarvittavat, mutta noi ylemmät nyt ne tärkeimmät ostosten kannalta.
    Toki KL-varaosatkin lähistöllä ja vertailua voisi aluksi tehdä näiden liikkeiden välillä, hinnatkin keskimäärin samaa luokkaa.
    Last edited by Rode; 27-11-2008, 15:41.
    E91 LCI 330dA Xdrive
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    Oletko kokeillut pudistaa/herkistää niitä jarruja. itse ainakin kokeilisin ensin tuota. jos siellä on vaikka mäntä jumissa kun kerran laahaa.

    edelliseen autoon ostin nuo motonetin kamat.
    Muuta moitittavaa ei ollut kuin että takapalat olivat 2-3 mm liian pienet satulaan nähden ja siksi pitivät helvetinmoista kilinää ja helinää.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • Rode
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 150
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Pekka84 View Post
      Oletko kokeillut pudistaa/herkistää niitä jarruja. itse ainakin kokeilisin ensin tuota. jos siellä on vaikka mäntä jumissa kun kerran laahaa.

      edelliseen autoon ostin nuo motonetin kamat.
      Muuta moitittavaa ei ollut kuin että takapalat olivat 2-3 mm liian pienet satulaan nähden ja siksi pitivät helvetinmoista kilinää ja helinää.

      Männän jumittumista epäilen kanssa, mutta myös jarrulevyn kieroutta (vaurioitunut kuumentuessaan?). Liukupulttien löysäämisen jälkeen jarrulevyä pystyy jo pyörittämään mutta kinnaa tietyssä kohdissa joka viittaisi kierouteen, vai voisiko levy olla huonosti asennettu? Satulan ja palojen (pintaa reilusti) vastapinnat puhdistin paskasta. Männän sisään painamisen ja jarrujen kasaamisen jälkeen levy pyöri kyllä hienosti, mutta jarrrupolkimen painamisen jälkeen menee levy niin jumiin ettei jaksa pahemmin pyörittää. Kovissa jarrutuksissa käryttää ja kuumiaa niin ettei vanteeseenkaan paljain käsin pahemmin kosketa..

      Voishan ensin katsoa pelkästään tuon männän ja sylinterin kunnon, jos niitten huollolla tärinästä ja kärytyksestä pääsisi..?
      E91 LCI 330dA Xdrive

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1831
        • Kotona/Poissa

        #4
        Toinen, ehkä vähän kaukaa haettu syyllinen voisi olla huonokuntoinen jarruletku, joka on tukossa tai ahdas sisältä (kumin muruja kanavassa), ja näinollen ei jarrupaine ei pääse tasaantumaan kun jarrupoljin vapautetaan.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • j328
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 310
          • Vantaa

          #5
          Vaihdoin viime viikonloppuna Motonetista ostetut uudet levyt ja palat eteen. Auto on E46 325 ja ei valittamista ainakaan toistaiseksi. Muista putsata napa kunnolla ennen uuden jarrulevyn paikalleen laittamista. Napaan jää helposti paskaa ja silloin levy ei asetu suoraan eli kannattaa kokeilla paljaalla sormella navan pintaa että on varmasti sileä eikä tunnu pykäliä.

          Levyjen ja palojen merkkiä en muista, mutta olivat muistaakseni saman valmistajan tuotteita. Pakkaus oli sininen ja lisänä punaisia raitoja...:think

          Comment

          • Rode
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 150
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by j328 View Post
            Vaihdoin viime viikonloppuna Motonetista ostetut uudet levyt ja palat eteen. Auto on E46 325 ja ei valittamista ainakaan toistaiseksi. Muista putsata napa kunnolla ennen uuden jarrulevyn paikalleen laittamista. Napaan jää helposti paskaa ja silloin levy ei asetu suoraan eli kannattaa kokeilla paljaalla sormella navan pintaa että on varmasti sileä eikä tunnu pykäliä.

            Levyjen ja palojen merkkiä en muista, mutta olivat muistaakseni saman valmistajan tuotteita. Pakkaus oli sininen ja lisänä punaisia raitoja...:think
            Juu tuolla mahdollisella huonolla jarrulevyn asennuksella viittasinkin siihen että levy olisi läntätty puhdistamattoman/paskaisen navan päälle.. Tua KL-varaosis taitaa olla bilsteinin levyjä?
            E91 LCI 330dA Xdrive

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6925
              • N/A

              #7
              Nostetaampa aihetta ylös.
              Minulla alkaa olla ajankohtainen tuossa E46 325i täysi jarruremontti, eilen tutkin levyjä ja kynnykset ja urat ovat sitäluokkaa että vaihtoon menee etu+takalevyt ja palat sekä käsijarrukengät. Laskeskelin ebaystä että hieman alta 300€ saisi ATE:n valmistamat levyt+palat+käsijarrukengät ja rahti tollaiselle 30kg paketille on varmaan 50€ päälle.



              ja taakse:



              Onkohan nuo nyt varmasti sopivat? Auto vm 2003 325i facelift

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎