Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 öljyvalo ja moottorin vikavalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2026
    • Riihimäki

    #16
    Thanks. Mulla se syttyy joitakin sekunteja käynnistyksen jälkeen ja palaa jonkun aikaa. En ole kellolla katsonut, mutta yhtäjaksoisesti kuitenkin yli 10 sek. Tapahtui ekan kerran kesällä ja sen jälkeen joka käynnistyksessä.

    Valo ärsyttää kun tietää ettei sen kuuluisi palaa, mutta ei kuitenkaan kovin paljoa koska se ei pala kokoaikaa. Ominaisuus sinänsä on aivan turha kun vanhempiin autoihin tottuneena öljyjen tarkistaminen on normaali toimenpide. :-( Niinpä melkein satasen anturia ei ole tullut vaihdettua ainakaan vielä - ehkä ei tulekaan...

    Comment

    • Petu
      Newbiemmer
      • Feb 2004
      • 18
      • Suomussalmi

      #17
      vikavalo

      Mistähän kaikesta voi johtua kun äsken syttyi mittaristoon moottorin vikavalo. Hauskinta on että auto lähtee käyntiin hyvin, toimii kaikinpuolin moitteetta mutta nyt vaan vikavalo alkoi palamaan.
      BMW 328i vm.-2000
      http://losttoys.munfoorumi.com/index.php

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #18
        E46:sissa liittyy usein vain päästöihin.. searchilla löytyy lisää. Vikakoodinluku kannattaa.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Petu View Post
          Mistähän kaikesta voi johtua kun äsken syttyi mittaristoon moottorin vikavalo. Hauskinta on että auto lähtee käyntiin hyvin, toimii kaikinpuolin moitteetta mutta nyt vaan vikavalo alkoi palamaan.
          Tietämättä mistä autosta/moottorista on kyse, todennäköisin vika löytyy haljenneesta imusarjan ja massamittarin välisestä isosta imuputkesta.
          Kone käy siis laihalla=päästöt viturallaan ja vikavalo syttyy.

          Comment

          • Petu
            Newbiemmer
            • Feb 2004
            • 18
            • Suomussalmi

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Tietämättä mistä autosta/moottorista on kyse, todennäköisin vika löytyy haljenneesta imusarjan ja massamittarin välisestä isosta imuputkesta.
            Kone käy siis laihalla=päästöt viturallaan ja vikavalo syttyy.
            Allekirjoituksen auto, eli e46, vm.-00 ja kone 2,8 litrainen.
            BMW 328i vm.-2000
            http://losttoys.munfoorumi.com/index.php

            Comment

            • Petu
              Newbiemmer
              • Feb 2004
              • 18
              • Suomussalmi

              #21
              Hmmm, putki näyttäs ehjältä kyllä ja normaalisti pelaa edelleen mutta vikavalo palaa.
              Jääkö tuo valo palamaan jos hetkellisesti vaikka olis käyny jotain päästöissä ja kuinka radikaali muutos siellä on ollut/on että sytyttää tuon valon?
              Sammuuko valo akunkenkää irti käyttämällä?
              BMW 328i vm.-2000
              http://losttoys.munfoorumi.com/index.php

              Comment

              • gRt
                BTCF Member
                • May 2009
                • 209
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Petu View Post
                Hmmm, putki näyttäs ehjältä kyllä ja normaalisti pelaa edelleen mutta vikavalo palaa.
                Jääkö tuo valo palamaan jos hetkellisesti vaikka olis käyny jotain päästöissä ja kuinka radikaali muutos siellä on ollut/on että sytyttää tuon valon?
                Sammuuko valo akunkenkää irti käyttämällä?
                Hei.

                Täällä on tismalleen samalaisia oireita. Oletko saanut korjattua? Mikä oli rikki?

                Eilen illal syttyi moottorin vikavalo. Sitä ennen aina sillointällöin vilkutellu keltaista öljykannun kuva auton hiukan kallellaan seistessä/kahden peräkkäisen käynnistyksen jälkeen, sen kanssa pystyy siis elämään.

                Mutta! Ainut sivuoire on satunnainen tyhjäkäynnin seilaaminen lämpöisellä koneella. Auto tuntuu todellakin jopa hiukan rivakkaammalta joskin sanomattakin selvää et toi varsinkin pimeässä mollottava moottorin vikavalo häiritsee, ja paljon!

                Jarrukliineriä ruipin päivällä ilmamassamittarinjälkeiselle haitarikumille mut mitään poikkeavaa ei näkynyt? Yritin samalla menetelmällä katsoa myös muita letkuja mutta ei mitään poikkeavaa ja kaikkiin en tietenkään yltänyt (moottorin takapäässä oleviin).

                hmm... autoa edestäpäin katsottuna lohkon vierellä oleva pari ohkaista letkua (huohottimet? Toinen niistä ikään ku roikkuu vapaana jonka päässä on joku tappi...?) ovat kyl vähän kuivahtaneet mutta voiko niillä olla mitään merkitystä? Kliineriä ruippimalla niihin mitään poikkeavaa tosin ei näkynyt mutta vähä rumannäköisiä ovat.

                auto e46 316 01

                Comment

                • Petu
                  Newbiemmer
                  • Feb 2004
                  • 18
                  • Suomussalmi

                  #23
                  Tässä topicissa aiemmin kirjoittamiini viesteihin viitaten;

                  Moottorin vikavalo palaa edelleen jaksottain. Nyt se vaan on alkanut syttymään ja sammumaan nopeammalla syklillä.
                  Lisäksi olen huomannut että vikavalon palaessa auto on hankala saada paikoiltaan liikkeeseen, kierrokset alkavat hakemaan ja tarkkana saa olla että auto ei sammu. Kytkintä luisuttamalla ja enemmän kierroksia antamalla se onnistuu mutta normaalisti jos yrittää lähteä niin sammuu varmasti, näin siis tosiaan ykkös- tai kakkosvaihteella paikaltaan lähtiessä.
                  Paikallinen korjausliike ei edelleenkään osannut sanoa mitään mitä koodi kertoo, nollasivat van keväällä muistin.

                  Eli kysymys BMW-guruille, voiko vika johtua epäilemästäni tps, eli kaasuläpänasentotunnistimen viasta että tyhjäkäynniltä lähtiessä ohjausyksikkö ei saisi tarkkaa tietoa paljonko kaasua annetaan ja alkaa siten arpomaan? Voinko testata itse mitenkään tai koittaa tehdä asialle jotain? Korjaamoihin viikkojen jonot ja olen alkanut jo epäillä heidän osaamisiaan kovasti.

                  Auto siis E46 ja vanhemmalla 2,8-koneella.
                  BMW 328i vm.-2000
                  http://losttoys.munfoorumi.com/index.php

                  Comment

                  • pav
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 178
                    • Varkaus

                    #24
                    Originally posted by Petu View Post
                    Tässä topicissa aiemmin kirjoittamiini viesteihin viitaten;

                    Moottorin vikavalo palaa edelleen jaksottain. Nyt se vaan on alkanut syttymään ja sammumaan nopeammalla syklillä.
                    Lisäksi olen huomannut että vikavalon palaessa auto on hankala saada paikoiltaan liikkeeseen, kierrokset alkavat hakemaan ja tarkkana saa olla että auto ei sammu. Kytkintä luisuttamalla ja enemmän kierroksia antamalla se onnistuu mutta normaalisti jos yrittää lähteä niin sammuu varmasti, näin siis tosiaan ykkös- tai kakkosvaihteella paikaltaan lähtiessä.
                    Paikallinen korjausliike ei edelleenkään osannut sanoa mitään mitä koodi kertoo, nollasivat van keväällä muistin.

                    Eli kysymys BMW-guruille, voiko vika johtua epäilemästäni tps, eli kaasuläpänasentotunnistimen viasta että tyhjäkäynniltä lähtiessä ohjausyksikkö ei saisi tarkkaa tietoa paljonko kaasua annetaan ja alkaa siten arpomaan? Voinko testata itse mitenkään tai koittaa tehdä asialle jotain? Korjaamoihin viikkojen jonot ja olen alkanut jo epäillä heidän osaamisiaan kovasti.

                    Auto siis E46 ja vanhemmalla 2,8-koneella.
                    Olikos tuosta vikakoodit luettu nyt? Keväällä jos luettu, niin mikä oli silloin se koodi? Äkkisiltään nokka-akseleiden asentotunnistimet aiheuttaa käyntihäiriöitä alakierroksilla, vanoksen tiivisteet voi olla syynä, imuvuoto yms.
                    Vikakoodit lukuun ja tänne / tunnistusketjuun, niin helpottaa arvailua

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by Petu View Post
                      Eli kysymys BMW-guruille, voiko vika johtua epäilemästäni tps, eli kaasuläpänasentotunnistimen viasta että tyhjäkäynniltä lähtiessä ohjausyksikkö ei saisi tarkkaa tietoa paljonko kaasua annetaan ja alkaa siten arpomaan? Voinko testata itse mitenkään tai koittaa tehdä asialle jotain? Korjaamoihin viikkojen jonot ja olen alkanut jo epäillä heidän osaamisiaan kovasti.

                      Auto siis E46 ja vanhemmalla 2,8-koneella.
                      Ei johdu.

                      Imuvuotojen etsintä sen sijaan voisi olla palkitsevaa, käyttäen metodina jotain muuta kuin aineiden ruiskimista ja tuijottelua. Putket irti vaan suoraan. Myös vanoksen tiivistevikaa voi olla ilmassa, eikö lähialueilta löydy ketään jolla on inpa ja tietoa asiasta?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Petu
                        Newbiemmer
                        • Feb 2004
                        • 18
                        • Suomussalmi

                        #26
                        Originally posted by Cell View Post
                        Ei johdu.

                        Imuvuotojen etsintä sen sijaan voisi olla palkitsevaa, käyttäen metodina jotain muuta kuin aineiden ruiskimista ja tuijottelua. Putket irti vaan suoraan. Myös vanoksen tiivistevikaa voi olla ilmassa, eikö lähialueilta löydy ketään jolla on inpa ja tietoa asiasta?
                        Ei itsellä oikein ole noita bemari-harrastaja tuttuja koska kyseessä periaatteessa eka pemari ja pieni kylä. Muuten aina tullut oltua toyotoiden parissa.

                        Onkos noissa normaalia että kiihdyttäessä kuuluu sellanen imuääni, vähän kuin olis vapaavirtaussuodatin mutta paikallaan on kyllä ihan orkkisputsarit?
                        Ja imuputkea ja imusarjaa voisko joku havainnollistaa että mitä siinä kaikkea on?
                        Siis ilmanputsarikotelo, ilmamäärämittari ja mitä sen jälkeen?
                        Vanos on mulle aivan vieras käsite. :/

                        Tuo paikallinen korjaamo osas oikein nollata muistin ja epäillä mistä lohkoista yms plääplää se valo syttyy mutta siihenpä se jäikin, joku heitti jotain jopa tps-paketista.

                        Tyhjäkäyntiä tosiaan käy kyllä nätisti, ainoa mikä heittää toistaiseksi on tuo liikkeelle lähtö, sitten taas tasaista nopeutta ajaessa ja kiihdytellessä pelaa normisti kunhan vaan päässyt liikenteeseen ilman että auto sammuu.
                        BMW 328i vm.-2000
                        http://losttoys.munfoorumi.com/index.php

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by Petu View Post
                          Onkos noissa normaalia että kiihdyttäessä kuuluu sellanen imuääni, vähän kuin olis vapaavirtaussuodatin mutta paikallaan on kyllä ihan orkkisputsarit?
                          Aika selvältä peliltä kuulostaa, ei muutakuin purkamaan kumiletkuja. Tietenkään ei olisi pahitteeksi, jos korjaamolta saisi vikakoodin luennan tuloksen ihan kokonaisuudessaan, koodista/selitteestä mitään poisjättämättä ja arvailuja esittämättä.



                          Kuvassa näkyvistä putkista 3 ja 5 on hyvä aloittaa. Klemmarit auki vaikka vähän ahtaissa paikoissa voikin olla ja putket käteen, vääntelemällä sitten näkee ovatko jostain halki.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Petu
                            Newbiemmer
                            • Feb 2004
                            • 18
                            • Suomussalmi

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Aika selvältä peliltä kuulostaa, ei muutakuin purkamaan kumiletkuja. Tietenkään ei olisi pahitteeksi, jos korjaamolta saisi vikakoodin luennan tuloksen ihan kokonaisuudessaan, koodista/selitteestä mitään poisjättämättä ja arvailuja esittämättä.



                            Kuvassa näkyvistä putkista 3 ja 5 on hyvä aloittaa. Klemmarit auki vaikka vähän ahtaissa paikoissa voikin olla ja putket käteen, vääntelemällä sitten näkee ovatko jostain halki.

                            Tarpeeksi hyvä valo (aurinko) auttoi selvittämään vian, ainakin yhden niistä. kahden sormen mentävä reikä tuossa putkessa nro. 5.
                            Mistähän tuon saisi edullisimmin uuden, vedän sen nyt alkuun teipillä tukkoon.
                            BMW 328i vm.-2000
                            http://losttoys.munfoorumi.com/index.php

                            Comment

                            • amfe
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 281
                              • 54500

                              #29
                              Oli reikä tossa nro 5 letkussa.. nyt ois uusi letku. mitä kaikkea siitä eestä tarvii purkaa et sen saa irti sieltä syvyyksistä?? :think
                              BMW 325 sedan vm 2005


                              ex-BMW 330i touring vm.2002
                              ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                              ex-BMW 320i coupe vm.92
                              ex-BMW 316 sedan vm.91

                              Comment

                              • Petteri80
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 578
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by amfe View Post
                                Oli reikä tossa nro 5 letkussa.. nyt ois uusi letku. mitä kaikkea siitä eestä tarvii purkaa et sen saa irti sieltä syvyyksistä?? :think
                                Eipä paljoa muuta kun ilmamäärämittari, ilmanputsari ja siihen liittyvät osat.
                                Helppo homma kun ajatuksen kanssa tekee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎