Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bm]V[^]V[3
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 178
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Racink View Post
    Joka autoon/kampiakseliin "yksilöllisesti" tasapainotettu vauhtipyörä varaosamyyjällä? Eikai nyt sentään..

    Edit:
    En tiedä mitä ohjeistusta meinaat mutta ei TIS:stä ainakaan äkkivilkaisulla osunut silmään mitään tälläistä "suositusta":

    Ainoastaan: "Installation: Clean flywheel and check for wear and damage. Replace damaged flywheel."
    Jep olet aivan oikeassa
    tarkistin itse kanssa tis:stä :P
    mutta se aikaisempi kygä oli luistanut ....
    oliskos mahdollisesti ollut ihan sinisenä :S
    nooh mutta eiköhän se kohta selviä että mikä siinä on :P
    :P
    kunnon sisään ajo niin kyllä se siitä , vai mitä
    Jos olisi ollut oma auto kyseessä olisin uusinut sen samalla välttääkseni moneen kertaan "mahdollisesti" tehdä sama remppa, Eli kerralla kuntoon periaatteella ....
    Last edited by Bm]V[^]V[3; 10-01-2009, 15:34.

    Comment

    • Laurikl
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 36

      #17
      xxxxx
      Last edited by Laurikl; 10-01-2009, 19:09.

      Comment

      • möhkö
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 14
        • Kausala city

        #18
        vauhtipyöristä....

        kuulostaa oudolta että uusi kytkin tarvitsee polttaa ennenkuin alkaa toimimaan:think koska silloinhan kaiken järjen mukaan kytkin lasettuu ja toimii huonommin

        ja mitä noihin kaksoismassa vauhtipyöriin tulee niin ne selviää ihan vaa heiluttamalla onko ehjä vai ei käsivoimin ei kuuluisi sellaista saada liikkumaan.

        Ja liittyyhään kytkimen toimintaan muitakin osia kuin levy ja vauhtipyörä
        (asetelma, painelaakeri, työsylinteri jnejne... ) suurella mielenkiinnolla odottelen vikaselvitystä. mutta luulen että on vaa pojilla tapahtunut inhimillinen virhe

        Comment

        • Armas P
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 74

          #19
          Originally posted by möhkö View Post
          kuulostaa oudolta että uusi kytkin tarvitsee polttaa ennenkuin alkaa toimimaan:think koska silloinhan kaiken järjen mukaan kytkin lasettuu ja toimii huonommin

          ja mitä noihin kaksoismassa vauhtipyöriin tulee niin ne selviää ihan vaa heiluttamalla onko ehjä vai ei käsivoimin ei kuuluisi sellaista saada liikkumaan.

          Ja liittyyhään kytkimen toimintaan muitakin osia kuin levy ja vauhtipyörä
          (asetelma, painelaakeri, työsylinteri jnejne... ) suurella mielenkiinnolla odottelen vikaselvitystä. mutta luulen että on vaa pojilla tapahtunut inhimillinen virhe
          Autoon vaihdettiin koko kytkinpaketti kerralla. Ekalla kerralla kun kytkin alkoi luistamaan, sitä ei luistatettu yhtään. Eikä myöskään silloin, kun uusi laitettiin. Kitkapinnat tuskin tykkäävät ylimääräisestä luistatuksesta.. Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna. Eli autolla pystyi ajamaan rauhallisesti ilman, että kytkin alkoi luistamaan.

          Comment

          • Särki
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 143
            • Veroparatiisi

            #20
            Kaksoismassa vauhtipyörä rikki! Ne vauhtipyörän puoliskot pystyy ainakin m57 koneessa pyörimään "tyhjää".. En olisi itsekkään uskonu ellen olisi omin silmin nähnyt.. Hammaskehästä toinen puolisko lukittiin lohkoon ja toiseen puoliskoon vanha asetelma johon hitsattiin iso pultti keskelle ja siitä vääntäen momenttiavaimella n.300NM niin pyöri toinen puolisko tyhjää
            Juuri samat oireet ja tapahtumat kun aloittajalla... Alkoi yhtäkkiä luistaa. Uusi kytkinpaketti paikalleen ja luisti vieläkin Uusi vauhtipyörä niiin johan pitää taas
            F20 116i
            EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by Särki View Post
              Kaksoismassa vauhtipyörä rikki! Ne vauhtipyörän puoliskot pystyy ainakin m57 koneessa pyörimään "tyhjää".. En olisi itsekkään uskonu ellen olisi omin silmin nähnyt.. Hammaskehästä toinen puolisko lukittiin lohkoon ja toiseen puoliskoon vanha asetelma johon hitsattiin iso pultti keskelle ja siitä vääntäen momenttiavaimella n.300NM niin pyöri toinen puolisko tyhjää
              Juuri samat oireet ja tapahtumat kun aloittajalla... Alkoi yhtäkkiä luistaa. Uusi kytkinpaketti paikalleen ja luisti vieläkin Uusi vauhtipyörä niiin johan pitää taas
              Mistä kohdasta tämä "tyhjää pyöriminen" tapahtuu? Miten tässä ko. vauhtipyörässä nämä "joustot" on toteutettu jos tämä on mahdollista?
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Särki View Post
                Kaksoismassa vauhtipyörä rikki! Ne vauhtipyörän puoliskot pystyy ainakin m57 koneessa pyörimään "tyhjää".. En olisi itsekkään uskonu ellen olisi omin silmin nähnyt.. Hammaskehästä toinen puolisko lukittiin lohkoon ja toiseen puoliskoon vanha asetelma johon hitsattiin iso pultti keskelle ja siitä vääntäen momenttiavaimella n.300NM niin pyöri toinen puolisko tyhjää
                Mun vauhtipyörä KLIK. En huomannut minkäänlaista luistoa missään vaiheessa kun oli leviämisprosessi menossa. Voi olla että oireet on eri tilanteissa erilaiset, mutta mulla ei siis luistanut.
                Itse veikkaan että olisiko tässä tapauksessa jäänyt mahdolliset asennusrasvat poistamatta paineasetelmasta tai sitten lipsahtanut kytkinakselille tarkoitettua vaseliinia myös kytkinlevylle...
                Last edited by jms-btcf; 10-01-2009, 21:10.
                e61 535d

                Comment

                • möhkö
                  Newbiemmer
                  • Sep 2007
                  • 14
                  • Kausala city

                  #23
                  ....

                  En osaa bimmereiden vauhtipyörä vaihtoehdoista sanoa mutta esim VAG-konsernin autoihin saa vielä ostettua normaaleja vauhtipyöriä ja sille kaveriks normi levy missä jouset vielä vaimentamassa värinää... näin moni tehnyt ja omasta mielestä kannattavaa kun ei nuo kaksoismassa vauhtipyörät tunnu kestävää :S
                  Olettaen että BMW:ltä saa kanssa mitä en varmaksi tiedä...

                  Comment

                  • möhkö
                    Newbiemmer
                    • Sep 2007
                    • 14
                    • Kausala city

                    #24
                    eikö ole selvinnyt vielä mitään??? :O

                    Comment

                    • Armas P
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2008
                      • 74

                      #25
                      Originally posted by möhkö View Post
                      eikö ole selvinnyt vielä mitään??? :O
                      Kytkin ottaa kuulemma vain osittain kiinni vauhtipyörään, tämän näkee siitä että uusi kytkin ei ole lähtenyt kulumaan tasaisesti koko kitkapinnalta. Eli eiköhän vauhtipyörä ole tullut tiensä päähän. Ulkoisesti vauhtipyörä oli kuulemma uutta kytkintä asentaessa OK. Halpa keikka..

                      Comment

                      • makee
                        Newbiemmer
                        • Sep 2008
                        • 29
                        • Kva

                        #26
                        Ääni...

                        Onko normaalia / kuuluuko muilla laatikosta reilu murahdus / kolina kun auton sammuttaa. Ravistaa laatikkoa edestakaisin ku moottori pysähtyy :think

                        Kytkin muuten pitää eikä ravista tms. Poljinta jos painaa hiukan auton käydessä näpyyttää jalkaan...

                        Ei muita onkelmia vielä. Saa varmaan kytkin jumppaan varautua, Karalan keikka viikolla 6.
                        320 Si

                        Comment

                        • möhkö
                          Newbiemmer
                          • Sep 2007
                          • 14
                          • Kausala city

                          #27
                          Originally posted by Armas P View Post
                          Kytkin ottaa kuulemma vain osittain kiinni vauhtipyörään, tämän näkee siitä että uusi kytkin ei ole lähtenyt kulumaan tasaisesti koko kitkapinnalta. Eli eiköhän vauhtipyörä ole tullut tiensä päähän. Ulkoisesti vauhtipyörä oli kuulemma uutta kytkintä asentaessa OK. Halpa keikka..


                          :o ok

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            #28
                            Jos jollain kovaan vauhtipyörään ideoita täällä niin saa ehdotella M57 koneeseen.. omassa kinnerissä alkanu tapahtua sillai että mäessä 3. vaihteella ei pysy paikoillaan vaan liukuu pikkuhiljaa mäkeä alas.. kytkin nyt on ainekin menossa vaihtoon..
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • pseppala
                              Newbiemmer
                              • Apr 2008
                              • 10

                              #29
                              Tätä asiaa on käsitelty myös threadissä: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=330d+kytkin. Onko tosiaan niin, että 330D manuaaliin ei saa mitään järkevää pakettia, joka kestäisi mukisematta tollaset 600 Nm:n väännöt?

                              Comment

                              • henri
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 5752
                                • Kiuruvesi/Iisalmi

                                #30
                                Originally posted by makee View Post
                                Onko normaalia / kuuluuko muilla laatikosta reilu murahdus / kolina kun auton sammuttaa. Ravistaa laatikkoa edestakaisin ku moottori pysähtyy :think

                                Kytkin muuten pitää eikä ravista tms. Poljinta jos painaa hiukan auton käydessä näpyyttää jalkaan...

                                Ei muita onkelmia vielä. Saa varmaan kytkin jumppaan varautua, Karalan keikka viikolla 6.
                                Itsellä samat oireet alkaneet...siis rumahdus sammuttaessa ja vaihdekeppi heiluu vähän sivusuunnassa ja tänään tuli huomattua tuo kytkinpolkimen näpytys.

                                Jokos on kytkinremppa tehty ja vika korjaantunut?...oliko kytkin vai kaksoismassavauhtipyörä?
                                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                                E46 330Cd (projekti V.2)


                                ----------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎