Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d - Jälleen ratin vaihdosta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kanja
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 60

    e46 320d - Jälleen ratin vaihdosta.

    Tervehdys foorumilaiset.

    Uusi jäsen ilmoittautuu. Tuli hankittua toissapäivänä tuollainen -04 320d touring karvalakkiversiona. Autossa on tällä hetkellä tuollainen nelipuolainen ratti, jossa ei ole monitoiminäppäimiä. Tilasin siihen samanmoisen nelipuolaisen ratin, jossa on nuo monitoiminäppäimet. Uusi Ratti on 2003 vuosimallin e46 316i:stä. Olettaisin, että ratin pitäisi käydä omaani?
    Lueskelin foorumia ja käsitin, että saadakseni vakkarin yms:t toimimaan en tarvi muuta, kuin tuon ratin ja johtosarjan tuohon. Eli kysymys kuuluu pitääkö tuohon nyt hommatta osanumero 61318375435, eli osa 6 osoitteesta http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=32&fg=35 ja mistä moisen voisi saada? Onko ainut vaihtoehto marmoritiski ja miten paljon lie maksaa?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by kanja View Post
    Tervehdys foorumilaiset.

    Uusi jäsen ilmoittautuu. Tuli hankittua toissapäivänä tuollainen -04 320d touring karvalakkiversiona. Autossa on tällä hetkellä tuollainen nelipuolainen ratti, jossa ei ole monitoiminäppäimiä. Tilasin siihen samanmoisen nelipuolaisen ratin, jossa on nuo monitoiminäppäimet. Uusi Ratti on 2003 vuosimallin e46 316i:stä. Olettaisin, että ratin pitäisi käydä omaani?
    Lueskelin foorumia ja käsitin, että saadakseni vakkarin yms:t toimimaan en tarvi muuta, kuin tuon ratin ja johtosarjan tuohon. Eli kysymys kuuluu pitääkö tuohon nyt hommatta osanumero 61318375435, eli osa 6 osoitteesta http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=32&fg=35 ja mistä moisen voisi saada? Onko ainut vaihtoehto marmoritiski ja miten paljon lie maksaa?

    Ratti kyllä käy, mutta tuo osa nro 6 on johto joka yhdistää ne nappulapaneelit keskenään ja pitäisi olla jo ratissa mukana mikäli täydellinen. Erikseen pitää hommata asennusjohtosarja (numeroa en muista), jolla saa ne nappulat myös toimimaan.

    esim. näissä 65710021159 ja 65710026223 retrofiteissä sellainen johtosarja on mukana.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Et tarvi tuohon muuta kuin tämän johtosarjan->61120022875 (33.50€) sekä asennusohjeen sille.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Pekuz
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 687
        • Pirkanmaa

        #4


        Tossa ainaki jotain infoa...
        ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

        Comment

        • kanja
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 60

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Et tarvi tuohon muuta kuin tämän johtosarjan->61120022875 (33.50€) sekä asennusohjeen sille.
          Eli tuon johtosarjan pitäisi löytyä merkkiliikkeen varaosatiskiltä?
          Miksiköhän tuota sarjaa ei löytynyt realoem:n sivuilta ollenkaan?

          Comment

          • Jisv
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 461
            • Pori

            #6
            Originally posted by kanja View Post
            Eli tuon johtosarjan pitäisi löytyä merkkiliikkeen varaosatiskiltä?
            Miksiköhän tuota sarjaa ei löytynyt realoem:n sivuilta ollenkaan?
            realoemi tuntee vaan koko retrofit kitin, ei erottele sen sisältämiä osia. Ton toisen kautta sen sijaan löytyy. Kaapeli: http://bmwfans.info/part-61120016012/ ja koko sarja johon tuo sisältyy: http://bmwfans.info/part-65710026223/
            e46 non m-sport touring
            Dieselin kulutus

            Comment

            • kanja
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 60

              #7
              Originally posted by Rahu View Post
              Et tarvi tuohon muuta kuin tämän johtosarjan->61120022875 (33.50€) sekä asennusohjeen sille.
              Tilasin Oulun wetteriltä tuon kaapelin tänään. Varaosamyyjä sanoi, ettei ole koskaan törmännyt kyseiseen kaapeliin, eikä tiennyt muutenkaan koko asiasta mitään. 37,50 e maksaa, eikä palautusoikeutta. Toivotaan, että on oikeanlainen. Ensi viikolla saapuu sinne.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by kanja View Post
                Tilasin Oulun wetteriltä tuon kaapelin tänään. Varaosamyyjä sanoi, ettei ole koskaan törmännyt kyseiseen kaapeliin, eikä tiennyt muutenkaan koko asiasta mitään. 37,50 e maksaa, eikä palautusoikeutta. Toivotaan, että on oikeanlainen. Ensi viikolla saapuu sinne.
                Onpa yllättävää että siellä ei taas tiedetä mitään

                Eli jos varaosamyyjä siellä päin ei tiedä mitä tilaa niin sillä ei ole palautusoikeutta?

                Kerrohan sitten että minkälainen sika sieltä tuli säkissä.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • kanja
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 60

                  #9
                  Originally posted by Rahu View Post
                  Onpa yllättävää että siellä ei taas tiedetä mitään

                  Eli jos varaosamyyjä siellä päin ei tiedä mitä tilaa niin sillä ei ole palautusoikeutta?

                  Kerrohan sitten että minkälainen sika sieltä tuli säkissä.
                  No nyt on ratti ja kaapelisarja tullut. Näyttihän tuo kaapelisarja ihan oikeanlaiselta, mitä vertasin löytämiini asennusohjeisiin (http://forum.e46fanatics.com/attachm...1&d=1231197037

                  Ainut vaan, että piuhojen värit olivat erit, kuin ohjeissa, muta eipä se mitään haittaa.Myöskin ihmetytti, kun tuossa ohjeessa käskettiin m47tu moottorisissa autoissa katkaista tuo moottoritilaan menevä piuha ja liittää se taas yhteen. Vai kuuluisikohan tuohon sarjaan joku erilainen liitinpää tuonne moottoritilan DDE-boksin liittimeen...ei jymmärrä, mutta eiköhän se selviä sitten kun katsoo livenä.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Juu ne on joskus ohjeissa väärin mutta eipä sitä ole 3:sta piuhasta vaikea päätellä, ne ei muistaakseni olleet kuitenkaan kaikki värit väärin. Värit muistaakseni täsmäsi kuitenkin auton johtosarjaan joten ei se väärin voi mennä.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • surface
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 257

                      #11
                      Itselläni on alkuperäinen nelipuolainen ratti jossa on monitoiminäppäimet. Jos joskus tulisi M:n ratti vastaan kohtuu hintaan, niin vaihto varmaan onnistuu suht helposti, vai?

                      Onko joku tehnyt tämmöisen operaation ja mitä olet M:n ratista maksanut esim jostain purkamolta?
                      E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                      Comment

                      • kanja
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 60

                        #12
                        Originally posted by kanja View Post
                        No nyt on ratti ja kaapelisarja tullut. Näyttihän tuo kaapelisarja ihan oikeanlaiselta, mitä vertasin löytämiini asennusohjeisiin (http://forum.e46fanatics.com/attachm...1&d=1231197037

                        Ainut vaan, että piuhojen värit olivat erit, kuin ohjeissa, muta eipä se mitään haittaa.Myöskin ihmetytti, kun tuossa ohjeessa käskettiin m47tu moottorisissa autoissa katkaista tuo moottoritilaan menevä piuha ja liittää se taas yhteen. Vai kuuluisikohan tuohon sarjaan joku erilainen liitinpää tuonne moottoritilan DDE-boksin liittimeen...ei jymmärrä, mutta eiköhän se selviä sitten kun katsoo livenä.
                        No nyt on uusi ratti asennettu paikoilleen. Ei vielä ainakaan noussut savua mistään ja kaikki laitteet pelaa., paitsi ne ratin painikkeet:( Asennus meni muuten hyvin, mutta moottorinohjausyksikölle tulevan kaapelin liitospää oli vääränlainen. Tai oli muutoin samanlainen, mutta siinä johdon liitospäässä on sellainen pieni väkänen yhdessä kulmassa ja se oli väärässä reunassa.
                        Ilmeisesti siinä asennussarjan mukana olisi pitänyt tulla oikeanlainen pääkin mukana, joka sitten olisi liitetty siihen johtoon. No pitää käydä huomenna wetteriltä kysymässä löytyykö niillä sellaisia päitä.

                        Pystyyköhän sen johdon pään vain työntämään siihen liittimen tyhjään reikään vai pitääkö se koko liitin purkaa atomeiksi. Ei oikein vielä hoksannut sitä logiikkaa miten se liitin purettaisiin.

                        Sekavaa tekstiä, mutta yrittäkää saada selvää
                        Last edited by kanja; 14-01-2009, 21:40.

                        Comment

                        • miccou
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 488
                          • Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by surface View Post
                          Itselläni on alkuperäinen nelipuolainen ratti jossa on monitoiminäppäimet. Jos joskus tulisi M:n ratti vastaan kohtuu hintaan, niin vaihto varmaan onnistuu suht helposti, vai?

                          Onko joku tehnyt tämmöisen operaation ja mitä olet M:n ratista maksanut esim jostain purkamolta?
                          Tuohan pitäisi onnistua ihan vaan ratin vaihdolla, ei tarvitse muuta tehdä.

                          Bägilliset M-ratit on ainakin tämän foorumin myyntipalstalla olleet ~400:sta ylöspäin...

                          Jos sattuisi olemaan pyöreällä bägilla oleva sporttiratti valmiina niin sitten voisi ostaa esim. ebaystä bägittömän M-ratin ja laittaa siihen vanhan sporttiratin bägi.
                          VW Passat 1.8t -04


                          X1 20Da X-Drive -13
                          E39 530Da Touring -01
                          E39 525iA Touring -01
                          E46 325iA Sedan -01
                          E46 320D Touring -00
                          Audi A3 1.9TDI -01
                          VW Multivan 2.5 TDI -05

                          Comment

                          • kanja
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 60

                            #14
                            Kävin tänään jälleen wetterillä kysymässä sitä oikeanlaista liitintä sinne konehuoneen DDE-boksiin tulevaan liittimeen. Kaveri katteli ETK:sta, mutta ei löytänyt sieltä mitään sinnepäin viittaavaa osaa, eikä sen kummemmin sitten osannut auttaa. Pitää vielä käydä kysymässä uudestaan, kunhan siellä on BMW:n asentajia paikalla. Eihän kellään ole tietoa, mikä liitin siihen DDE-boksin X60002 (52-pinninen) - liittimen naarasosaan käy. Pienestä on taas kiinni prkl

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by kanja View Post
                              Kävin tänään jälleen wetterillä kysymässä sitä oikeanlaista liitintä sinne konehuoneen DDE-boksiin tulevaan liittimeen. Kaveri katteli ETK:sta, mutta ei löytänyt sieltä mitään sinnepäin viittaavaa osaa, eikä sen kummemmin sitten osannut auttaa. Pitää vielä käydä kysymässä uudestaan, kunhan siellä on BMW:n asentajia paikalla. Eihän kellään ole tietoa, mikä liitin siihen DDE-boksin X60002 (52-pinninen) - liittimen naarasosaan käy. Pienestä on taas kiinni prkl
                              Ihan normi "satiainen" sinne menee, varmasti löytyy jopa wetterin sähkäreiltä. Tai sitten ne ei ole niitäkään koskaan nähneet tai myyneet
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎