Originally posted by kanja
View Post
e46 320d - Jälleen ratin vaihdosta.
Collapse
X
-
Se X60002 (58-pinninen!) löytyy autostasi eli ota se irti ja laita se asennusjohtosarjan piuha A7 paikkaan nro 37 ja liitin X60002 takaisin
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
Onko nämä "satkut" sitten sellaisia, että ne voi tökätä siihen isoon liittimeen ilman, että tarvitsee sitä liitintä mitenkään purkaa? Aattelin vaan, kun sinne ratin alla olevaan liittimeen lisäsin kolme "satiaista", niin siinä oli sellainen klipsu sivulla, joka piti aukaista, ennenkuin sai laitettua liittimet sisään.Originally posted by Rahu View PostIhan normi "satiainen" sinne menee, varmasti löytyy jopa wetterin sähkäreiltä. Tai sitten ne ei ole niitäkään koskaan nähneet tai myyneet
Comment
-
Jep, tämä on tiedossa, mutta kun se asennusjohtosarjan liitin on vääränlainen, eikä sovi siihen x6002 -liittimeen. Tuossa linkittämässäni asennusohjeessa näyttää olevan asennussarjassa lisäksi erilainen liitin tuohon uudempaan m47tu moottoriin(A7->A8) ja sitä ei omasta johtosarjastani löytynyt. Eli simppeli homma, kunhan löytyisi oikeanlainen satiainen.Originally posted by buksin-1 View PostSe X60002 (58-pinninen!) löytyy autostasi eli ota se irti ja laita se asennusjohtosarjan piuha A7 paikkaan nro 37 ja liitin X60002 takaisin
Comment
-
No nyt on uusi ratti toiminnassa.Originally posted by kanja View PostJep, tämä on tiedossa, mutta kun se asennusjohtosarjan liitin on vääränlainen, eikä sovi siihen x6002 -liittimeen. Tuossa linkittämässäni asennusohjeessa näyttää olevan asennussarjassa lisäksi erilainen liitin tuohon uudempaan m47tu moottoriin(A7->A8) ja sitä ei omasta johtosarjastani löytynyt. Eli simppeli homma, kunhan löytyisi oikeanlainen satiainen.
Wetterillä ei kukaan tiennyt mikä liitin siihen olisi sopinut. E46-foorumilla törmäsin kaveriin, jolla oli ollut sama ongelma. Heppu kertoi osanumeron ja tilasin sen wetteriltä. (osanumero: 61130005201).
Ainut ongelma on, että radion painikkeet eivät toimi. Pitääköhän niihin olla joku oma johtosarjansa vai mikähän siinä mättää? Autossa on tuo pikkunavi, jos sillä on jotain merkitystä.
Eipä niillä radion napeilla ole kyllä merkitystä, kun vaihdan varmaan jossain vaiheessa normaali-soittimen paikoilleen.
Siitä tuli muuten mieleen, että vaikuttaakohan tuo soittimen vaihto jotenkin tuohon parkkitutkan toimintaan, kun tuleeko se varoitusääni noista auton kaiuttimista?
Comment
-
Tarkista ne kaksi muuta piuhaa mitkä liitit "rosvolla" valomoduliin, niistä se vika löytyy tai sitten ratissa olevasta johtosarjasta.Originally posted by kanja View PostNo nyt on uusi ratti toiminnassa.
Wetterillä ei kukaan tiennyt mikä liitin siihen olisi sopinut. E46-foorumilla törmäsin kaveriin, jolla oli ollut sama ongelma. Heppu kertoi osanumeron ja tilasin sen wetteriltä. (osanumero: 61130005201).
Ainut ongelma on, että radion painikkeet eivät toimi. Pitääköhän niihin olla joku oma johtosarjansa vai mikähän siinä mättää? Autossa on tuo pikkunavi, jos sillä on jotain merkitystä.
Eipä niillä radion napeilla ole kyllä merkitystä, kun vaihdan varmaan jossain vaiheessa normaali-soittimen paikoilleen.
Siitä tuli muuten mieleen, että vaikuttaakohan tuo soittimen vaihto jotenkin tuohon parkkitutkan toimintaan, kun tuleeko se varoitusääni noista auton kaiuttimista?
Parkkitutkalla on oma kaiuttimensa.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Itse olen tekemässä samaa hommaa, ostin kolmi puolaisen t˙dellisen sport ratin ebaystä, Asun Norjassa ja löysin Norjan Bimmer forumista tämän DIY`nOriginally posted by Rahu View PostEt tarvi tuohon muuta kuin tämän johtosarjan->61120022875 (33.50) sekä asennusohjeen sille.
Mutta kaveri käytti tässä eri piuha settiä (61120016012) mitä eroa on 61120022875 ja 61120016012 setillä. Soitin myös Norjan suurimmalle BMW varaosa likkeelle ja ei sieltäkään osattu oikien sanoa mitä eroa niillä on, mutta osasi kuitenkin kertoa että kun minä olen ostanut uuden kokonaisen ratin, niin ei siinä ole muuta kun poistaa vanha ratti, asentaa uusi MF ratti, kytkeä kaapelit ja koodata elikkä "plug and play" Onko jollakin enemmän tietoa tästä :think
Comment
-
Ei tartte edes koodata.. Jos sulla on ohjeet niin niiden mukaan vaan vetelet johtoja ja kaiken pitäisi toimia.Originally posted by esjar View PostItse olen tekemässä samaa hommaa, ostin kolmi puolaisen t˙dellisen sport ratin ebaystä, Asun Norjassa ja löysin Norjan Bimmer forumista tämän DIY`n
Mutta kaveri käytti tässä eri piuha settiä (61120016012) mitä eroa on 61120022875 ja 61120016012 setillä. Soitin myös Norjan suurimmalle BMW varaosa likkeelle ja ei sieltäkään osattu oikien sanoa mitä eroa niillä on, mutta osasi kuitenkin kertoa että kun minä olen ostanut uuden kokonaisen ratin, niin ei siinä ole muuta kun poistaa vanha ratti, asentaa uusi MF ratti, kytkeä kaapelit ja koodata elikkä "plug and play" Onko jollakin enemmän tietoa tästä :thinkBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Kiitos vastauksesta
Mietin vaan että kumpaa piuha settiä tässä tarvitaan vai tarvitaanko mitään ? Mulla on kyllä ohjeet molemmille. Ihmettelen että kun soitin tuohon Bmw varaosa liikkeeseen\huoltoon niin kaveri meinas että siihen ei tarvita mitään piuhoja lisäksi, asennat vaan uuden ratin nappuloineen ja kytket alkuperäset piuhat takasin, koodaus ja kaikki toimii, sano että ne on tehnyt tätä aikasemmin :think
Comment
-
Johtosarja tarvitaan mikäli sulla ei aikaisemmin ole ollut mfl rattia. Tuo mun ilmoittama numero käy varmasti ja jos joku on asentanut tuon toisenkin niin eiköhän sekin käy, tai sitten teet itse johdot/johtosarjan, siinä on kolme johtoa niin ihan sama vaikka vedät yksi kerrallaan samoista väreistä jos pinnejä vaan löytyy.Originally posted by esjar View PostKiitos vastauksesta
Mietin vaan että kumpaa piuha settiä tässä tarvitaan vai tarvitaanko mitään ? Mulla on kyllä ohjeet molemmille. Ihmettelen että kun soitin tuohon Bmw varaosa liikkeeseen\huoltoon niin kaveri meinas että siihen ei tarvita mitään piuhoja lisäksi, asennat vaan uuden ratin nappuloineen ja kytket alkuperäset piuhat takasin, koodaus ja kaikki toimii, sano että ne on tehnyt tätä aikasemmin :thinkBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Kiitti taas. Selvisi sen verran että tuo 61120016012 on johtosarja vakionopeudelle ja tuo sinun nimeämäsi 61120022875 on sitte koko systeemille elikkä se oikea johtosarja jota tässä pitää käyttää
Kaveri kyllä meinas siellä kivenkovaan että en tarvi mitään johtoja lisäksi, muuta kun vanha ratti (ilman MF) pois ja uusi paikalleen ja pistokkeet yhteen ja sen lisäksi koodaus, niin toimii
Mitä mieltä olet ?
Comment
-
kytkentäohje
Löytyykös tuolle 61120022875 kytkentäohjeita (e46 v2004 N46)? Ei ole montaa johtoa, mutta mielellään laittaisi kerralla oikein. Erityisesti ratin alla olevan liittimen sekä konehuoneen puolella kytkennät kiinnostavat.
Jotain ohjeita löysin, mutta noissa on hieman eri värit johdoissa ja hieman eri sarjalle/koneelle tarkoitettu -jos tuolla nyt on väliä..:think.
65 71 0 016 106
65 71 0 016 108
Comment
-
ja itselleni vastaten: samoilla ohjeilla myös n46:lle, mutta ECUun menevä johto X60002 liittimeen (harmaa osio) ja pin4. Oletettavasti jo käytössä (org CC), mutta poikki ja eikun juottamaan kiinni. Toimii
Comment
Comment