Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46, infoa, ruostevauriot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voima@hell
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 12
    • Ristiina

    e46, infoa, ruostevauriot

    menin vähän aikaa sitten kyselemään konepellin korjausmaalauksen hintaa paikallisesta BMW-liikkeestä. korikorjaaja tuumasi hetken asian kanssa neuvoteltuani, että autossa on takuu voimassa (6.v) vielä 2 viikkoa. tutkimme autoa ja lopputuloksena tilattiin molemmat vasemman puolen ovet, konepelti ja takakontti johtuen ruostevaurioista, TAKUUSEEN.
    hemmo tuumas et tyyppivika e46:ssa, että semmosta!
  • gubbe89
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 315
    • Mouhijärvi

    #2
    Mahtava juttu, kerrankin jokin takuuasia toimii! Miten pahoista ruostevaurioista on kyse? Ja suhteellisen hyvää pullaa, kun kerran oli enää kaksi viikkoa koritakuuta jäljellä.
    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
    ex. E34 525 TDS Touring -93
    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
    ex. Yamaha YZF 1000R -02
    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
    ex. E34 535i -88
    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

    Comment

    • Pete83
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 120
      • Raahe

      #3
      Nuot konepellin ruosteviat on tosiaankin jonkinlaatuinen tyyppivika mitä olen täältä lukenu. Mihin kohtaan ne konepellissä yleensä tulevat? ja koskeeko pelkästään suomiautoja vai kaikkia? Omassa on vielä tuota takuuta n. vuosi jäljellä niin voisi keväällä tutkia tarkemmin. Ja vielä tuosta peräluukusta että onko sedan vai tourinki?
      Toyota Avensis (=huoleton)
      ex: E46 320D Touring

      Comment

      • Nisti
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 705
        • På Gränsen

        #4
        Aivan sama onko suomi vai tuontipeli, samalta linjalta ne tulevat. Konepellin etureuna, ja eikös konepellin saumoissa myös ole ollut ongelmaa, vai muistanko väärin?
        "MURPHY'S LAW"
        "Whatever can go wrong will go wrong,
        and at the worst possible time,
        in the worst possible way"

        Comment

        • Sampza
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1398
          • Rovaniemi

          #5
          joo näitä e46 mätänee paljonkin täällä suomenmaassa, itsellä meni takuuseen konepelti,ja kaikki ovet maalattiin listasta alaspäin.



          320d touring M-sport -09
          320d -02
          1250 Bandit S

          Comment

          • Pete83
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 120
            • Raahe

            #6
            Originally posted by Nisti View Post
            Aivan sama onko suomi vai tuontipeli, samalta linjalta ne tulevat. Konepellin etureuna, ja eikös konepellin saumoissa myös ole ollut ongelmaa, vai muistanko väärin?
            Tulevat varmasti samalta linjalta. Mutta olosuhteet sen jälkeen on olleet hieman erinlaiset esim. n.5 vuotta vanhalla autolla. Jos toinen on kaikki talvet kulkenu suomen suolateillä kuin saman ikäinen joka on ensimmäistä talvea suomessa.
            Toyota Avensis (=huoleton)
            ex: E46 320D Touring

            Comment

            • Nisti
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 705
              • På Gränsen

              #7
              Originally posted by Pete83 View Post
              Tulevat varmasti samalta linjalta. Mutta olosuhteet sen jälkeen on olleet hieman erinlaiset esim. n.5 vuotta vanhalla autolla. Jos toinen on kaikki talvet kulkenu suomen suolateillä kuin saman ikäinen joka on ensimmäistä talvea suomessa.
              Aivan, tottakai. Luulin vain että tässä puhuttiin taas niin kuuluisasta bmw:n "suomi-linjastosta".
              "MURPHY'S LAW"
              "Whatever can go wrong will go wrong,
              and at the worst possible time,
              in the worst possible way"

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Pete83 View Post
                Tulevat varmasti samalta linjalta. Mutta olosuhteet sen jälkeen on olleet hieman erinlaiset esim. n.5 vuotta vanhalla autolla. Jos toinen on kaikki talvet kulkenu suomen suolateillä kuin saman ikäinen joka on ensimmäistä talvea suomessa.
                Ei ole mitään merkitystä missä tai kuinka kauan on ollut.
                Eli kyseessä kun ei ole klassinen "mätäneminen", vaan laadullinen ongelma sinkkauksen jälkeisessä huuhtelussa. Jos ko.vikaa on, tulee se esiin ajettiinpa ko.autolla missä tahansa ja kääntäen, eli paljon ajettu Suomiauto voi olla yhtä virheetön kuin uutena.

                Comment

                • voima@hell
                  Newbiemmer
                  • Sep 2008
                  • 12
                  • Ristiina

                  #9
                  Originally posted by gubbe89 View Post
                  Mahtava juttu, kerrankin jokin takuuasia toimii! Miten pahoista ruostevaurioista on kyse? Ja suhteellisen hyvää pullaa, kun kerran oli enää kaksi viikkoa koritakuuta jäljellä.

                  ruostevauriot olivat omasta mielestäni aika naurettavan pieniä, ainakin takaluukun ja ovien kohdalta. auto on tourinki mallinen. konepelti ruostuu altapäin, konepellin etuosasta ns. liimasaumoista

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by voima@hell View Post
                    ruostevauriot olivat omasta mielestäni aika naurettavan pieniä, ainakin takaluukun ja ovien kohdalta. auto on tourinki mallinen. konepelti ruostuu altapäin, konepellin etuosasta ns. liimasaumoista
                    Nimenomaan näin. Eli sehän on luukun puristesaumoihin jäänyt epäpuhdas huuhteluliemi joka saa sinkin luopumaan ja sitä kautta "kuplimaan" sen liimasauman alla.
                    Kyse ei siis ole varsinaisesti "ruostumisesta", vaan laatuteknisestä ongelmasta. Kuluttajalle sillä ei ole merkitystä mistä ko.ongelmassa on kyse, mikäli ko.ongelmaa omistamassaan autossa esiintyy. Ulkoisilla olosuhteilla ei kuitenkaan siis myöskään ole mitään merkitystä ko.ilmiöön, vaan kyse on sisäsyntyisestä ongelmasta.

                    Comment

                    • pof
                      Newbiemmer
                      • Apr 2004
                      • 23
                      • Riihimäki

                      #11
                      Kun korjautatte, niin älkää korjauttako Laakkosella. Mulla kuplii nokkapelti pieniä alkuja aika monesta kohtaa. Korjautettu muistaakseni 2005-2006. Ei havaittavia kiveniskemiä.

                      Alkuperäiset maalaukset ei kupli, siis muualla kuten lokasuojissa kiveniskemistä huolimatta.

                      Maalausjälki muutenkin kiristää hermoja (Maalattiin toinen lokasuoja samalla): roskia, teipin reunassa maali kuivunut kuten se nyt maalarinteipin reunaan kuivuu.., puskurissa ja toisessa etuvanteessa on "lakkapölyä", eli pinta on matta paikoitellen, lisäksi oli tullut joitain naarmuja puskuriin.

                      Ammattilaisia merkkikorjaamolla...
                      Last edited by pof; 17-02-2009, 13:50.

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Mikäs kun meillä ei ruostu? Koskeeko tämä siis kaikkia E46:sia?
                        Vaimolla 6/2000 330ia jolla ajettu 160tkm.
                        Joku platiniumsilber, jos väri vaikuttaa.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

                          #13
                          Ei kai se kaikkia koske. Entinen auto oli E46 12/2001 330ci safiirinmusta ja ei pisaran pisaraa tuota '"ruoste"vauriota missään. Tuli monesti pesujen tutkittua suurennuslasin kanssa kaikki mahdolliset ongelmapaikat läpi.
                          E61 525d LCI

                          Comment

                          • samtheman1
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2008
                            • 208
                            • Mikkeli

                            #14
                            E39 2003 touringissakin

                            Ostin tuon auton viime syksynä ja siihen oli jo vaihdettu takuuseen konepelti ja takaluukku, juuri noiden saumojen ruostumisen takia. Taitaa olla tyyppivika korimallista riippumatta...
                            -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                            Exiä E39 520D, E38 735

                            Nykyisiä E61 525D, E65 745

                            Comment

                            • _Larry_
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 51

                              #15
                              Itsellä oli sama ongelma edellisessä ( 318i touring 2002 ) mutta jäi mysrykyssä puun alle joten ongelma häivisi siinä samalla

                              Nykyinen 330i Touring 2002 ei ole ruostunut mistään.

                              Molemmat ruotsin tuontia.

                              Yhden kaverin mukaan ainakin noita on tainnu tulla eri linjoilta, ja riippuen mistä tullut niin vikaa joko on tai ei. Tiedä sitten...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎