Announcement

Collapse
No announcement yet.

330i vika, apua kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Larry_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 51

    330i vika, apua kaivataan

    Tuli siis asennettua uusi pakosarja ja sportti katalysaattorit autoon. Ja auto on 330i vm 2002. Mihinkään muuhun ei koskettu mutta nyt auto käy melko huonosti. Kiihdyttäessä hitaasti niin auto nykii ja tyhjäkäynti ei taida käydä ihan kaikilla.
    Tietokoneen mukaan lambdat olisi kyllä kunnossa. Katalysaattorien jäkeisten lambdojen johtoja pidennettiin mutta näyttäis tomivan ja eikö niiden homma ole lähinnä katella toimiiko katti?

    Auto antaa jatkuvasti seuraavaa vikakoodia
    p0174:Fuel trim too lean Bank 2
    po171:Fuel trim too lean Bank 1

    Sekä nämä ovat tulleet esille jonkun kerran p0300, p0301, p0302, p0303

    Mikä myös on ihmeellistä että en saa enään lukemia bensan paineesta enkä imusarjan paineesta. Olisinko voinnut vahingossa irroittaa jonkun liittimen ?? ja voisko ongelma johtua siitä?

    Koska eikö ecun nyt pitäisi suht äkkiä oppia että on paremmin virtaava putki kiinni.

    Kiitos jos etukäteen!
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Mikä pakosarja, mitkä katalysaattorit? Palaako MIL?
    Originally posted by _Larry_ View Post
    Olisinko voinnut vahingossa irroittaa jonkun liittimen ??
    No olisitko?
    Tulis mieleen lambdavika tai vuotava pakosarja/pakoputkiston liitos/ lambdan liitos jos luulee käyvänsä laihalla.
    Käykö se muuten laihalla?
    Last edited by petrolhead; 08-02-2009, 10:07.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • _Larry_
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 51

      #3
      Kyseessä siis Schmiedmann sarja. En kyllä tietääksen ole mitään mistää irroittanut edes vahingossa.

      MIL?

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        MIL -->

        EDIT: Ja kun kysyin käykö laihalla.. Sehän pitää selvittää pakokaasuanalysaattorilla, lambdojen signaaliin ei pidä luottaa kun vikaa etsitään.
        Last edited by petrolhead; 08-02-2009, 10:14.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • _Larry_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 51

          #5
          Kyllä palaa...

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Noi muut koodit viittaa sytkähäikkään pytyissä 1-3. Voiko imupuolella olla jotain vuotoja / Onko siellä joku tuningfilsu kiinni joka olisi tehnyt hallaa MAFfille?
            Paljonko ajettu?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • _Larry_
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 51

              #7
              Ihan orkkis filsu, mutta mitä tossa itekin nyt luin joka puolelta niin imuvuoto saattaisi kyllä olla ongelma. Oli jossain vaiheessa se filsu poissa paikoiltaan joten ehkä se on huonosti paikoillaan tai joku imuputki revennyt kun konetta jouduttiin vähän nostamaan pakosarjojen asennuksen aikana. Eli ei kun talille ihmettelemään.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Imupuoli alusta asti tukkoon jollain, jos ei tukehdu niin vuotaa. Siitä sitten eteenpäin..
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • _Larry_
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 51

                  #9
                  Tukin imupuolen ja koitin käynnistää niin kone lähti käyntiin mutta kuoli välittömästi eikä kuulunut suhinoita mistään.
                  Mitäköhän seuraavaks vois keksiä ????

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    Ymmärsin, että oot pelannut lambdan johtojen kanssa?
                    Tarkista ne. Että ovat oikein kytketty, ja oikeanlaisilla liittimillä, searchilla lisää.

                    Comment

                    • _Larry_
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 51

                      #11
                      Joo mutta pakosarjassa olevat lambdat ovat samat kun aikasemmin oli ja johdot ovat samat ja pitäisi olla okikeinpäinkin viellä joten tuskin vika siinä. Kattien jälkeisiä lambdan johtoja on pidennetty mutta eikös niiden takoitus ole vaan katsoa toimiiko katit. Sitäpaitsi ne toimivat tietokoneen mukaan..

                      Kiinnosta lähinnä miksi ei enää saa selville bensan sekä imusarjan painetta. Aikasemmin sai. Ja mitä nyt luin niin ovat kummatkin tärkeitä bensan paineen pitämiseksi tasaisena.

                      Comment

                      • Vasara
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 310
                        • Hesa

                        #12
                        My two cent's

                        Ottamatta kantaa virhe-ilmoihin vikakuvaus kuulostaa täsmälleen samalta kuin omassa 530i:ssä. Silloin oli kampiakselin asentotunnistin epäkunnossa. Voisiko se, että polttoaineen säätelyä hoitaviin antureihin on koskettu, aiheuttaa muuallla piilevien vikojen "parempaa" esille tuloa?
                        -> E92 325i -07
                        ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                        Comment

                        • _Larry_
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 51

                          #13
                          En usko, vanhassa 318i oli tuo ongelma mutta sillon se kyllä ilmoitti että asennontunnistimissa vika.
                          Joku ihme juttu tossa on miksi se ei saa selville bensan painetta. Eikä myöskään imusarjan.

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            #14


                            Tuossa on samat schmeidmannin pakosarjat ja katit ku sulla, lue ajatuksella läpi tuo linkki.
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • _Larry_
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 51

                              #15
                              ongelma ratkaistu, tais olla lambda johdot ristis

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎