Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328 bemarin kannen purku!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nono
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 30

    e46 328 bemarin kannen purku!

    Elikkä ilmeisesti kansipahvi baskana kun tekee painetta ja nesteet hukkuu...!!! :think

    toivottavasti ei olisi kansi halki, onko kellään tietoa et onko noissa myllyissä ollut kansi pahvi ongelmia yleensä vaiko ihan halkiko ne tykkää mennä jos menee..?

    tarkoitus olisi huomenna purkaa pipo pois siitä et jos jollakin on tietoa ja kokemusta vastaavasta koneesta niin pikaiselle lisätiedolle olisi ehkäpä tarvetta..! tarviiko mitään ns. erikoistyökaluja tai onko mitää erikoista huomioitavaa siinä...????

    kiitoksia kaikille vastanneille..!!!
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #2
    Jos nokat jutuu irroittamaan, niin sen kanssa kannattaa olla tarkkana. Helposti kuulemma vääntyy tai katkeaa nokat jos ei pikuhiljaa availe pukkeja. Siihen on erikoistyökalu olemassa, mutta muutamassa kirjassa on neuvottu avaamaan vähän kerralla auki niitä pukkeja, jotta suuret nokkaan kohdistuvat rasitukset voitaisiin välttää. Nokista mainittiin, että ovat kevennetty aika maksimiin (ovat ontot) ja karkaistu pirun kovaksi.

    Oli siinä vielä mainittu, että ne kannattaa kääntää johonkin tiettyyn asentoon ennen pulttien aukomista.

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      Kantsii nyt tutkia se pahvi ensin kunnolla ennen kun rupee nykimään keppejä pois yms. Voihan se olla, että sillä näkyy selkeästi paikka josta se on porsinut.
      Retard Member

      Comment

      • nono
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 30

        #4
        joo täytyy se melkeen koe ponnistaa ku poishan se on otettava.. ja ihan raa-aksi riisuttava... kylläpä voi kiristää pipoa jos on kans halki, ei taida olla mikää kovi helppo nakki saada sellasta.. eikä kyl halpakaan..

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          Vesipumppu toimii? Kannattaisi varmaan tarkistaa se + mahdolliset nestevuodot ennen kuin repii kantta pois? Siis jos öljyt ja vedet pysyy vielä erillään.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • nono
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 30

            #6
            pysyy erillään viel ,et varmaa purtsat vuotaa nestekanavaan jostakin...ja päin vastoin.... se tekee paineen syyläriin ja nyt se kyl hävittää hesteet tosi nopeesti pois.. pitää melkee kattoo hc arvot syyläristä sillähän se varmistuu jos se siitä jotain näyttää...


            hc arvot.. co siis....
            Last edited by nono; 12-02-2009, 17:45.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Näistä m52TU/M54 koneista ei kyllä kansipahvia tai/ja kantta saa halki tekemälläkään, joten kyllä vian pitää melko varmasti olla jossain muualla.
              Onko vesipumppu 100% varmasti ehjä, eli että siiva ei pyöri akselilla tyhjää?
              Nokkien ajoituskaan ei sitten onnistu ilman työkalua.

              Comment

              • nono
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 30

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                Näistä m52TU/M54 koneista ei kyllä kansipahvia tai/ja kantta saa halki tekemälläkään, joten kyllä vian pitää melko varmasti olla jossain muualla.
                Onko vesipumppu 100% varmasti ehjä, eli että siiva ei pyöri akselilla tyhjää?
                Nokkien ajoituskaan ei sitten onnistu ilman työkalua.
                huomen alotan rempan töiten jälkeen niin siinähän se purkaessa näkyy sekin ja meinasin sen kyl uusia samalla sen vesipumpun... kun ei ole tietoa itsellä sen ikä historiasta.. vähän toi paine homma kuitenkin viittaisi kansipahviin... ? siellä on kylmälläkin koneella ylipainetta..

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by nono View Post
                  huomen alotan rempan töiten jälkeen niin siinähän se purkaessa näkyy sekin ja meinasin sen kyl uusia samalla sen vesipumpun... kun ei ole tietoa itsellä sen ikä historiasta.. vähän toi paine homma kuitenkin viittaisi kansipahviin... ? siellä on kylmälläkin koneella ylipainetta..
                  Lähdet siis vain purkamaan purkamisen ilosta M52TU koneen kantta...siis ilman että ottaisit "savut" jäähdytysjärjestelmästä??
                  Onko prosessi+työkalut tiedossa, ettei markan viasta saada sutta?

                  Comment

                  • nono
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 30

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Lähdet siis vain purkamaan purkamisen ilosta M52TU koneen kantta...siis ilman että ottaisit "savut" jäähdytysjärjestelmästä??
                    Onko prosessi+työkalut tiedossa, ettei markan viasta saada sutta?
                    en ole tällästä 6 konetta purkanut työkalut on ja katoin joskus ku aloin huomaamaaan et on neste häviötä ja pientä painetta syyläris, mittasin siitä pakokaasupillillä tiivistämällä sen korkin ympäriltä niin se arvo oli 7-12 silloin kun neste hukka oli pieni... nyt ku se on ns ajokelvoton niin en vielä ole päässyt mittaamaan sitä uusiks.. et huomenna sitten ja kyselin vaan ihan tietoa siitä koko hommasta onko mitään erikois työkalutarvetta ym huomattavaa purkaessa.. mut kyl nyt vähän kaikki pelimerkit viittaavat kans ongelmaan...

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #11
                      Syylari vuotaa hanttarin puolelta alhalta?

                      EDIT: tässä oma orginali syylari joka vuoti alhalta jossa kovamuovi ja alumiini on taitettu kasaan, vuoto oli todella vähäinen eikä sitä oikein millään huomanut.

                      Wanha vs. uus, vähän on eroa juu
                      **CLICK**
                      Last edited by Dani; 12-02-2009, 21:35.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • EMG
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 34
                        • Itä-Suomi

                        #12
                        Originally posted by Dani View Post
                        Syylari vuotaa hanttarin puolelta alhalta?

                        EDIT: tässä oma orginali syylari joka vuoti alhalta jossa kovamuovi ja alumiini on taitettu kasaan, vuoto oli todella vähäinen eikä sitä oikein millään huomanut.

                        Wanha vs. uus, vähän on eroa juu
                        **CLICK**
                        Itsellä kävi kanssa samalla tavalla syksyllä syylärin kaa mutta ei se kyllä painetta kasannu minnekkään vaan rupes pikkuhiljaa vuotamaan.

                        Tiedätkö miks toi syyläri muotoutui ton näköiseksi? mulla jäi osittain mysteeriksi mutta epäilys oli että olikohan saksasta tullessaan keväällä pikkupakkasilla pelkkää vettä koneessa ollut :think

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          #13
                          Ei mitään hajua että miks wanha syylari näyttää ku Makkara Mervin lärvi, turvonneelta pullataikinalta..
                          Painetta tuokaan ei luonnollisesti kerää, mutta silti oli pakko vaihtaa jäähdytysnestesäiliön painekorkki uuteen.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • nono
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2005
                            • 30

                            #14
                            Originally posted by Dani View Post
                            Ei mitään hajua että miks wanha syylari näyttää ku Makkara Mervin lärvi, turvonneelta pullataikinalta..
                            Painetta tuokaan ei luonnollisesti kerää, mutta silti oli pakko vaihtaa jäähdytysnestesäiliön painekorkki uuteen.
                            joo omassani on vuotoa ja se paheni rajusti heti kun sai kerran enemmän happea ja jos vuoto on pieni nii siitä voi olla että tulee pieni alipaine sit ennemmin? mut toi tekee reilun yli paineen vaikka auto olisi yön yli seissytkin... :/ et luulenpa kovastikkin kansipahvia.. ja tolla oli kilometrejä kuitenkin jo 280 tkm.... mut ei se silti yleinen vika kyllä pitäisi olla.... shit happens....

                            Comment

                            • Wiking
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 1647
                              • Laihia

                              #15
                              Originally posted by nono View Post
                              joo omassani on vuotoa ja se paheni rajusti heti kun sai kerran enemmän happea ja jos vuoto on pieni nii siitä voi olla että tulee pieni alipaine sit ennemmin? mut toi tekee reilun yli paineen vaikka auto olisi yön yli seissytkin... :/ et luulenpa kovastikkin kansipahvia.. ja tolla oli kilometrejä kuitenkin jo 280 tkm.... mut ei se silti yleinen vika kyllä pitäisi olla.... shit happens....
                              No kuinka paljon sitä nestettä häviää sitten?
                              Litra/100km vai litra/1km

                              Kuinka kovaa painetta kerää? Tuleeko ylipaine jostain pihalle vai vaan letkut on kovat ja sihajaa kun avaat paisarin korkin?

                              Auto käynnissä ja paisarin korkki auki: tulviiko neste yli paisarista?
                              Nyt
                              BMW 330e g21 M-Sport
                              Ennen
                              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎