Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua, Webasto ongelmia e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mosse11
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 32
    • Finland

    Apua, Webasto ongelmia e46

    Auto 320d e46 -99 webasto on alkuperäinen..

    Webasto lähtee noin -10 asteeseen asti käyntiin normaalisti. Sitä kovemmaksi kun pakkanen kiristyy niin webasto kyllä lähtee hetkeksi päälle mutta noin 2minuutin kuluttua sammuu.. Ilmeisesti ohjainlaite pysäyttää webaston sen jälkeen, koska toinen vesi letku on polttavan kuuma webaston juuresta ja näinollen nesteet ei lähde kiertämään.

    un auton laittaa käyntiin ni webasto toimii kyllä aina moitteettomasti..
    Miten lie järjestelmän saisi ilmattua siten ettei se tekisi aina (kun pakkanen kiristyy yli -10) ilmalukkoa sinne webaston seudulle??

    Kiertovesipumpun olen jo vaihtanut, ei vaikutusta..
    Last edited by mosse11; 07-01-2010, 11:19.
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

    #2
    Koskas oot akun vaihtanu?

    Comment

    • mosse11
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 32
      • Finland

      #3
      Ei ole tullut vaihdettua minun aikana vielä (vajaa vuosi), mutta täytyy kokeilla huomenna aamulla sekin...

      Tosin tuskin siinä mitään vikaa kun webasto kuitenkin lähteee päälle muutaman ilmauskerran jälkeen päälle ja pysyykin..
      mutta kokeillaan....

      Comment

      • mosse11
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 32
        • Finland

        #4
        Originally posted by mosse11 View Post
        Auto 320d e46 -99 webasto on alkuperäinen..

        Webasto lähtee noin -10 asteeseen asti käyntiin normaalisti. Sitä kovemmaksi kun pakkanen kiristyy niin webasto kyllä lähtee hetkeksi päälle mutta noin 2minuutin kuluttua sammuu.. Ilmeisesti ohjainlaite pysäyttää webaston sen jälkeen, koska toinen vesi letku on polttavan kuuma webaston juuresta ja näinollen nesteet ei lähde kiertämään.

        un auton laittaa käyntiin ni webasto toimii kyllä aina moitteettomasti..
        Miten lie järjestelmän saisi ilmattua siten ettei se tekisi aina (kun pakkanen kiristyy yli -10) ilmalukkoa sinne webaston seudulle??

        Kiertovesipumpun olen jo vaihtanut, ei vaikutusta..
        Samat ongelmat jatkuvat, part II

        Ilmojen kylmetessä webasto lähtee yleensä toisella kerralla päälle (lähtee jo sis ensimmäiselläkin, mutta sammuu koska nesteet eivät kierrä),mutta pakkasen kiristyessä n -22 ei nesteet lähde enää edes kolmannella tai neljännellä yrityksellä kiertämään. Tällöin olen pyörittänyt startilla moottoria n. 3-4 sekunttia jonka jälkeen webasto lähtee päälle..

        Onko muilla ilmennyt samanlaisia ongelmia?
        Lääkkeeksi tähän lienee siirtää koko webasto alemmaksi tai asentaa toinen vesipumppu. Onko kukaan kokeillut tällaisia ratkaisuja, tai saanut ilmattua vaan järjestelmän niin hyvin että kaikki ilma tulee varmasti pois. itsekkin olen yrittänyt ilmata siitä webaston vieressä olevasta nesteletkusta mutta ei ole vielä ainakaan tuottanut tulosta..

        Comment

        • jariwelho
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 27
          • Espoo

          #5
          Onko tämä nyt sitten vika vai ominaisuus ? Kaverin autossa webaston turvaominaisuus katkaisee käynnin jos liian kylmää (tiedot löyty ohjekirjasta).

          Comment

          • mosse11
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 32
            • Finland

            #6
            Originally posted by jariwelho View Post
            Onko tämä nyt sitten vika vai ominaisuus ? Kaverin autossa webaston turvaominaisuus katkaisee käynnin jos liian kylmää (tiedot löyty ohjekirjasta).
            Aika erikoinen ominaisuus jos sitä on, eihän tollaista toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleen. Ei ainakaan auton käyttöohjekirjasta löytynyt tollaista, webastolle ei ole ohjekirjaa.

            Ja kuitenkin lähtee ensin päälle, vasta sen jälkeen sammuu, joten tuntuisi etttei lähtisi ollenkään päälle jos siis ominaisuus

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              #7
              Originally posted by jariwelho View Post
              Onko tämä nyt sitten vika vai ominaisuus ? Kaverin autossa webaston turvaominaisuus katkaisee käynnin jos liian kylmää (tiedot löyty ohjekirjasta).
              Ei siinä mitään pakkasrajaa ole, vaan jänniteraja. Kylmässä akun varaus/jännite voi laskea niin alas, että Weba ei käynnisty. Akkulaturi kylkeen, niin taas mennään.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • bemu05
                Newbiemmer
                • Mar 2010
                • 1
                • Helsinki

                #8
                Webasto ohjausyksikkö onglemia

                Autossani on alkuperäinen webasto jonka olen tuonut muuton yhteydessä Suomeen. Heti kun säät kylmenivät webasto alkoi nakuttamaan eikä suostunut käynnistymään. BMW korjaamo sitä 3kk aikana yritti korjata, vaihtoivat vesiventtiilin, kiertovesipumpun etc laskua on kertynyt mutta eivät löytäneet vikaa. Nyt sattumalta ovat ”löytäneet”:

                Diagnoosi: Ilmastointi laitteen ohjausyksikkö hävittää virrat ja katkaisee webaston n-. 2-3 sek kuluttua. Yksikkö uusittava.

                Sen voisin ymmärtää että webasto on tukossa kun sitä ei ole käytetty mutta että ohjausyksikkö on rikki….voiko kyseessä olla vain huono laatu vai voiko yksikkö hajota käyttämättömyydestä?

                Kuulostaako teistä vian etsintä menetelmä oikealta, ensin vaihdetaan kaikki osat ja sitten todetaan että vika onkin lähtöisin tietokoneesta? Eihän tässä mitään järkeä ole.

                Comment

                • Jesper
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1448

                  #9
                  Originally posted by bemu05 View Post
                  Autossani on alkuperäinen webasto jonka olen tuonut muuton yhteydessä Suomeen. Heti kun säät kylmenivät webasto alkoi nakuttamaan eikä suostunut käynnistymään. BMW korjaamo sitä 3kk aikana yritti korjata, vaihtoivat vesiventtiilin, kiertovesipumpun etc laskua on kertynyt mutta eivät löytäneet vikaa. Nyt sattumalta ovat ”löytäneet”:

                  Diagnoosi: Ilmastointi laitteen ohjausyksikkö hävittää virrat ja katkaisee webaston n-. 2-3 sek kuluttua. Yksikkö uusittava.

                  Sen voisin ymmärtää että webasto on tukossa kun sitä ei ole käytetty mutta että ohjausyksikkö on rikki….voiko kyseessä olla vain huono laatu vai voiko yksikkö hajota käyttämättömyydestä?

                  Kuulostaako teistä vian etsintä menetelmä oikealta, ensin vaihdetaan kaikki osat ja sitten todetaan että vika onkin lähtöisin tietokoneesta? Eihän tässä mitään järkeä ole.
                  Missäs vaiheessa vaihdettiin akku?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎