Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M3:seen (säädettävä) alustasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K2Ri
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1829
    • London, UK & Germany

    E46 M3:seen (säädettävä) alustasarja

    Moi,

    Kesä lähestyy ja olisi tarkoitus saada autoa hieman enemmän tonttiin..
    H&R:n madallusjousethan mulla ois jo varastossa odottamassa, mutta tuli mieleen että mitä jos sittenkin ostaisi säädettävän alustasarjan.

    Olen katsellut seuraavia vaihtoehtoja:
    1. KW Variante II
    2. H&R
    3. Bilstein

    Onko kellään kokemuksia kerrottavana kyseisistä alustoista; risuja/ruusuja?

    Mitenkäs tuon alustasarjan asennuksen kanssa? Sujuuko se kuinka kivuttomasti ihan tavallisella "pärnäsen korjaamolla" ja kuinka paljon saa varata asennukseen aikaa/rahaa?

    Tai vastaavasti jotain muita hyviä ehdotuksia alustaksi?
    Hamann, Ac Schnitzer tms??

    Olen katsellut ebaysta ja hintaa noille sarjoille kertyy suurinpiirtein 1100-1300eur. Se taitaa olla suht normi hinta, vai löytyykö jostain halvemmalla?

    Kiitokset vastauksista!
    sigpic
    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    KW Variante III:lla oli ainakin todella hyvä ajaa ja kohtuullisella madalluksella hyvä kompromissi miellyttävyyden ja jäykkyyden välillä. Tietysti säätöjähän kyseisessä alustassa riittää, joten ne on oltava kohdallaan. Myös noilla H&R madallusjousilla ja ehjillä iskunvaimentimilla ei yhtään hassumpi. Kannattaa kokeilla niitä ensin, jos sinulla on jo valmiiksi sellaiset hankittuna. Tietysti jos auto on tarkoitus ruuvata aivan kenttään, niin silloin korkeussäädettävä on ehkä paras vaihtoehto. Mutta jos haluat hillityn madalluksen ja miellyttävän ajettavuuden, niin kokeile ihmeessä noita H&R jousia ennenkuin ostat mitään.

    Nuo H&R ja Bilstein korkeussäädettävät on myös ihan fiksuja valintoja. Toimivuus ja miellyttävyys riippuu tietysti siitä, kuinka matalaksi alusta ruuvataan ja miten muutenkin säädöt on tehty. Tuollaisen H&R setillä olevan E46 M3:n kyydissä olen ollut autobaanalla ja kyllä ainakin auto pysyi mukavasti tiellä myös lähemmäs 300km/h vauhdeissa. Rampeissa pito oli uskomaton. Alusta tosin oli ruuvattu niin matalaksi kuin säädöt riittää ja kaupungissa huonokuntoisilla teillä oli aivan hirveä.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • K2Ri
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1829
      • London, UK & Germany

      #3
      Sellaisen käsityksen olen saanut että noilla KW:n Varianteilla ei alustavalinnan suhteen voi kovin paljon mennä metsään. Itsehän en tietenkään osaa noita mitenkään säätää ja auto on normaalissa maantie/autobahn käytössä pääasiassa, ei radalla, joten Variante 2 olisi varmasti ihan riittävä.

      H&R:n setti näkyis olevan muutaman satasen Variante 2:sta halvempi, tiedä sitten miten säädöt ym noissa eroaa.. Riittääkö kummassakin säädöt myös Show -tarkoitukseen?

      Tarkoitus olisi siis ostaa Work Rezax II -vanteet (eli kalliit ja näyttävät) ja muuten auton ulkonäölle ei hiilikuitu + OEM osia lukuunottamatta tulla muuta tekemään. Vain pesua ja vahaa.
      Senpä takia ajattelin että tuon kaltaisten/arvoisten vanteiden hankkiminen yhdistettynä avo M3:seen, olisi viimeistelyn ja ulkonäön kannalta olennaista saada auto "niin tonttiin kuin mahdollista".

      Lisäksi jo nykyisellä vakio alustalla + 17" talvirengastuksella tuntuu lumikökit hakkaavaan puskuriin harva se päivä.. Olisihan se kätevää saada auto ylemmäs talveksi.

      Sitten vielä tyhmä kysymys.. Edellisessä elämässä kun olin onneton opelisti ja olin silloiseen autoon tilaamassa KW:n Variante 2:sta, niin KW:n esitteessä sanottiin että kyseisen automallin kohdalla täytyy alkuperäiset etutolpat lähettää KW:n tehtaalle, jossa ne tekevät tolppiin jotain muutoksia ja laittavat säädettävät iskarit samalla kiinni?!
      Eli onko E46 M3:sen kohdalla niin, että kun tilaa esim tuollaisen Variante 2:sen tai H&R:n setin, niin siinä tulee kaikki tarvittavat palikat mukaan ja asennus onnistuu periaatteessa vaikka omassa autotallissa? Ja sen jälkeen vain kulmiensäätöön ja sitten kovaa ajoa?
      sigpic
      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #4
        Kyllä käsittääkseni E46 M3 tapauksessa tulee kaikki tarvittavat palikat. Eli ei mielestäni tarvitse lähettää alkuperäisiä tolppia. Saa sillä H&R sarjalla auton myös säädettyä auton tarpeeksi kenttään. Kannattaa muistaa, että aina kun alustan korkeutta säädetään, myös pyöränkulmat muuttuvat.

        Jos alustan ruuvaa oikein matalaksi, en tiedä onko suositeltava käyttää lyhyempiä koiranluita. Vai onko tuota ongelmaa edes E46 M3 malleissa. En myöskään tiedä sitä, kuinka suureen madallukseen asti vakiot pyöräkulmasäädöt riittävät. Eli joutuuko niitä modifioimaan, jos ruuvaa oikein matalaksi. Muussa tapauksessa tuollaisen säädettävän alustan pitäisi pystyä asentamaan kotitallissa myös sinun autoosi. Kunhan löytyy vaan tarvittavat työkalut homman suorittamiseen.
        Last edited by Juhis; 24-02-2009, 22:47.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎