330d vm. 5/00. ABS ja ASC valot paloivat. Vikamuistista luettu että etuvasen abs anturi viallinen. Vaihdoin uuden anturin (ostin Hessumobiilista, mutta valmistajaa en tiedä). Nyt valot sammuivat ja toimii ASC ja ABS normaaleilla ajonopeuksilla oikein, mutta kun jarruttaa niin nopeuden laskiessa alle 20 km/h jarrupoljin rutisee siihen saakka että pysähtyy. Poljin rutisee vaikka löysää poljinta. Jos lähtee liikkeelle uudestaan ja ei nosta nopeutta yli em. nopeuden, jarruttaessa ei rutise. Mutta heti kun käyttää nopeuden yli tuon rajan, rutina alkaa jarrutuksessa 20 km/h kohdalla ja loppuu kun auto pysähtyy. Tämä kaikki tapahtuu vaikka on sula ja kuiva asfaltti.
Onko kellään tietoa voiko tuo tarvikeanturi antaa jollain tavalla erilaista signaalia, mikä selittäisi tuon rutinan? Lukeeko abs boksi joka pyörältä nopeuttakin vai pelkästään tietoa että pyöriikö pyörä vai ei? Ilmeisesti tuo n. 20 km/h on raja, mitä korkeammissa nopeuksissa abs vasta aktivoituu.
Onko kellään tietoa voiko tuo tarvikeanturi antaa jollain tavalla erilaista signaalia, mikä selittäisi tuon rutinan? Lukeeko abs boksi joka pyörältä nopeuttakin vai pelkästään tietoa että pyöriikö pyörä vai ei? Ilmeisesti tuo n. 20 km/h on raja, mitä korkeammissa nopeuksissa abs vasta aktivoituu.
Comment