Tein tästä nyt oman topicin:
Tässä linkki toiseen topicciin, missä asiaa on yritetty selvittää/tutkia ja mitä on tähän mennessä tehty ja vaihdettu...tämä ongelma alkaa postauksesta #13-27
Elikkäs auto oli moniurahihnojen ja rullien vaihdossa tossa muutama päivä sitten. Samalla tutkittiin ja kummasteltiin tota surina/hurina ääntä.
Moottorin päällysmuovi veke, ni pääsi lähemmäks imusarjaa, sieltä suunnalta kun se ääni tuntu tulevan.
Lopulta selvis kuunteluiden ja kokeilujen jälkeen, että ääni tulee polttoaineen paaluuputkesta. Niitä letkuja/putkia ja johtoja kun liikutteli hieman, niin surina ja humina loppu virrat 2-asennossa. Mutta edelleen kuuluu harvakseltaan, ei läheskään aina.
Mutta edelleen se surina alkaa sitten, kun moottori ollut käynnissä sen n. 5s. Tuntus, että ratti tärisee samalla vähän ja kun kierroksia pikkusen nostaa, ni sitte loppuu.
Joka on sama ääni mikä kuuluu virrat 2-asennossakin.
Kokeiltiin "kuuntelulaitteella" ja moottorin käydessä polttoaineen paluulinja resonoi, rämisee, hurisee kovasti (varsinkin siinä lämpöanturin lähelle/kohdalla).
Nyt olisin kiitollinen kaikesta avusta, joilla siis on M57N dieselkone, niin resoinoiko teillä tuo polttoaineen paluulinja kuinka paljon. Sen kovan tärinän tuntee myös sormellakin ihan, ainakin mulla tossa se tärisee melko paljon. Että mikähän sen aiheuttaa vai onko normaalia, jostain tuo "hurina" kuitenkin sisälle on alkanut kuulumaan.
En sitte tiiä onko mitään tekemistä asian kanssa, mutta muutaman kerran hurina loppui kun laitoin takalasinlämppärin päälle, toimi kaksi kertaa eikä ole sen jälkeen vaikuttanut (kokeiltu muutama viikko sitten)...alkaa vain auto täristämään vähän kun sen kytkee päälle, tekee edelleen tätä, mutta äänen katoamiseen se ei ole enää vaikuttanut.
Ajonaikana ei mitään nykimistä eikä muitakaan oireita, kuin ei myöskään käynnistymisessä ongelmia.
Samppasialle ja Clavurionille:
Ku lähin siitä pihasta, ni suris taas kovasti virrat päällä ja käynnistäessä hurina alkoi taas kuulumaan, ajonaikana joskus se äänen taajuus muuttui ja välillä tuntu, että häviäisi. Pysähdyin matkalla tankkaamaan ja sitte virrat päällä sitä ääntä ei taas kuulunu, kun vasta käynnistyksen jälkeen. Saman kokeilin vielä kämpän pihassa. Eli nyt ääni kuuluu aina ajossa, ei kuitenkaan aina enää virrat päällä. Pikkusen se taajuus ehkä vaihtelee välillä ja tuntuu, että ei ois aina ihan niin kova se ääni, mutta sitte palas taas "tuttuun kovaan ääneen". Ei tuosta tosiaankaan oo ennen noin kovaa ääntä ajossa kuulunut eli jokin siellä on, mutta mikä...HELP.
Muuten auto toimi ihan normaalisti.
Olen kiitollinen kaikesta avusta ja vinkeistä
Tässä linkki toiseen topicciin, missä asiaa on yritetty selvittää/tutkia ja mitä on tähän mennessä tehty ja vaihdettu...tämä ongelma alkaa postauksesta #13-27
Elikkäs auto oli moniurahihnojen ja rullien vaihdossa tossa muutama päivä sitten. Samalla tutkittiin ja kummasteltiin tota surina/hurina ääntä.
Moottorin päällysmuovi veke, ni pääsi lähemmäks imusarjaa, sieltä suunnalta kun se ääni tuntu tulevan.
Lopulta selvis kuunteluiden ja kokeilujen jälkeen, että ääni tulee polttoaineen paaluuputkesta. Niitä letkuja/putkia ja johtoja kun liikutteli hieman, niin surina ja humina loppu virrat 2-asennossa. Mutta edelleen kuuluu harvakseltaan, ei läheskään aina.
Mutta edelleen se surina alkaa sitten, kun moottori ollut käynnissä sen n. 5s. Tuntus, että ratti tärisee samalla vähän ja kun kierroksia pikkusen nostaa, ni sitte loppuu.
Joka on sama ääni mikä kuuluu virrat 2-asennossakin.
Kokeiltiin "kuuntelulaitteella" ja moottorin käydessä polttoaineen paluulinja resonoi, rämisee, hurisee kovasti (varsinkin siinä lämpöanturin lähelle/kohdalla).
Nyt olisin kiitollinen kaikesta avusta, joilla siis on M57N dieselkone, niin resoinoiko teillä tuo polttoaineen paluulinja kuinka paljon. Sen kovan tärinän tuntee myös sormellakin ihan, ainakin mulla tossa se tärisee melko paljon. Että mikähän sen aiheuttaa vai onko normaalia, jostain tuo "hurina" kuitenkin sisälle on alkanut kuulumaan.
En sitte tiiä onko mitään tekemistä asian kanssa, mutta muutaman kerran hurina loppui kun laitoin takalasinlämppärin päälle, toimi kaksi kertaa eikä ole sen jälkeen vaikuttanut (kokeiltu muutama viikko sitten)...alkaa vain auto täristämään vähän kun sen kytkee päälle, tekee edelleen tätä, mutta äänen katoamiseen se ei ole enää vaikuttanut.
Ajonaikana ei mitään nykimistä eikä muitakaan oireita, kuin ei myöskään käynnistymisessä ongelmia.
Samppasialle ja Clavurionille:
Ku lähin siitä pihasta, ni suris taas kovasti virrat päällä ja käynnistäessä hurina alkoi taas kuulumaan, ajonaikana joskus se äänen taajuus muuttui ja välillä tuntu, että häviäisi. Pysähdyin matkalla tankkaamaan ja sitte virrat päällä sitä ääntä ei taas kuulunu, kun vasta käynnistyksen jälkeen. Saman kokeilin vielä kämpän pihassa. Eli nyt ääni kuuluu aina ajossa, ei kuitenkaan aina enää virrat päällä. Pikkusen se taajuus ehkä vaihtelee välillä ja tuntuu, että ei ois aina ihan niin kova se ääni, mutta sitte palas taas "tuttuun kovaan ääneen". Ei tuosta tosiaankaan oo ennen noin kovaa ääntä ajossa kuulunut eli jokin siellä on, mutta mikä...HELP.
Muuten auto toimi ihan normaalisti.
Olen kiitollinen kaikesta avusta ja vinkeistä
Comment