Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330Cd,M57N:Outo"ääni"konehuoneesta+pakkasella tärinää käynnistäessä/sammuttaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    E46 330Cd,M57N:Outo"ääni"konehuoneesta+pakkasella tärinää käynnistäessä/sammuttaessa

    Tein tästä nyt oman topicin:


    Tässä linkki toiseen topicciin, missä asiaa on yritetty selvittää/tutkia ja mitä on tähän mennessä tehty ja vaihdettu...tämä ongelma alkaa postauksesta #13-27




    Elikkäs auto oli moniurahihnojen ja rullien vaihdossa tossa muutama päivä sitten. Samalla tutkittiin ja kummasteltiin tota surina/hurina ääntä.

    Moottorin päällysmuovi veke, ni pääsi lähemmäks imusarjaa, sieltä suunnalta kun se ääni tuntu tulevan.

    Lopulta selvis kuunteluiden ja kokeilujen jälkeen, että ääni tulee polttoaineen paaluuputkesta. Niitä letkuja/putkia ja johtoja kun liikutteli hieman, niin surina ja humina loppu virrat 2-asennossa. Mutta edelleen kuuluu harvakseltaan, ei läheskään aina.

    Mutta edelleen se surina alkaa sitten, kun moottori ollut käynnissä sen n. 5s. Tuntus, että ratti tärisee samalla vähän ja kun kierroksia pikkusen nostaa, ni sitte loppuu.

    Joka on sama ääni mikä kuuluu virrat 2-asennossakin.

    Kokeiltiin "kuuntelulaitteella" ja moottorin käydessä polttoaineen paluulinja resonoi, rämisee, hurisee kovasti (varsinkin siinä lämpöanturin lähelle/kohdalla).

    Nyt olisin kiitollinen kaikesta avusta, joilla siis on M57N dieselkone, niin resoinoiko teillä tuo polttoaineen paluulinja kuinka paljon. Sen kovan tärinän tuntee myös sormellakin ihan, ainakin mulla tossa se tärisee melko paljon. Että mikähän sen aiheuttaa vai onko normaalia, jostain tuo "hurina" kuitenkin sisälle on alkanut kuulumaan.


    En sitte tiiä onko mitään tekemistä asian kanssa, mutta muutaman kerran hurina loppui kun laitoin takalasinlämppärin päälle, toimi kaksi kertaa eikä ole sen jälkeen vaikuttanut (kokeiltu muutama viikko sitten)...alkaa vain auto täristämään vähän kun sen kytkee päälle, tekee edelleen tätä, mutta äänen katoamiseen se ei ole enää vaikuttanut.


    Ajonaikana ei mitään nykimistä eikä muitakaan oireita, kuin ei myöskään käynnistymisessä ongelmia.



    Samppasialle ja Clavurionille:

    Ku lähin siitä pihasta, ni suris taas kovasti virrat päällä ja käynnistäessä hurina alkoi taas kuulumaan, ajonaikana joskus se äänen taajuus muuttui ja välillä tuntu, että häviäisi. Pysähdyin matkalla tankkaamaan ja sitte virrat päällä sitä ääntä ei taas kuulunu, kun vasta käynnistyksen jälkeen. Saman kokeilin vielä kämpän pihassa. Eli nyt ääni kuuluu aina ajossa, ei kuitenkaan aina enää virrat päällä. Pikkusen se taajuus ehkä vaihtelee välillä ja tuntuu, että ei ois aina ihan niin kova se ääni, mutta sitte palas taas "tuttuun kovaan ääneen". Ei tuosta tosiaankaan oo ennen noin kovaa ääntä ajossa kuulunut eli jokin siellä on, mutta mikä...HELP.

    Muuten auto toimi ihan normaalisti.




    Olen kiitollinen kaikesta avusta ja vinkeistä
    Last edited by henri; 14-03-2009, 10:49.
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------
  • gubbe89
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 315
    • Mouhijärvi

    #2
    Eikös näissä ole sitä railipaineanturivikaa tavattavissa? Jos anturin väärä signaali aiheuttaa paineen nousua ja laskua, tai itse korkeapainepumppu on tiensä päässä?
    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
    ex. E34 525 TDS Touring -93
    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
    ex. Yamaha YZF 1000R -02
    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
    ex. E34 535i -88
    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #3
      Originally posted by gubbe89 View Post
      Eikös näissä ole sitä railipaineanturivikaa tavattavissa? Jos anturin väärä signaali aiheuttaa paineen nousua ja laskua, tai itse korkeapainepumppu on tiensä päässä?
      Luulis tuon korkeapainepumpun kestävän 125tkm ja ääni alkoi yhtä-äkkiä, ei mitään oireita ennen sitä ja tämän äänenki jälkeen auto toimii moitteetta, lähtee käyntiin ihan normaalisti ja ei pätki/nyi ajossa.

      Välillä ääni hävis ja palasi sitten taas ja välillä tuo sama ääni kuuluu vain virrat päälläkin, nyt tuo "ominaisuus" on hävinnyt oikeastaan olemattomiin, kun niitä polttoaineen putkia yms muita johtoja liikutteli. Tänään varmaan 6 starttausta ja yhen kerran teki sen äänen kun virrat 2-asennossa. Mutta se hurina taajuus ääni alkaa kuulumaan edelleen kun moottori on ollut käynnissä sen n. 5s...

      Ääni alkoi kuulumaan n. viikko imusarjanläppien poiston jälkeen, jos tällä nyt mitään merkitystä.

      Originally posted by gubbe89 View Post
      Eikös näissä ole sitä railipaineanturivikaa tavattavissa? Jos anturin väärä signaali aiheuttaa paineen nousua ja laskua, tai itse korkeapainepumppu on tiensä päässä?
      Tosta anturista en osaa sanoo mitään :think .Ei ainakaan mitään vikakoodeja anna, paitsi 2 hehkua (1 ja 6) pimeenä. Suuttimien korjausarvotkin hyvin sallituissa arvoissa.
      Last edited by henri; 13-03-2009, 21:09.
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #4
        Nyt olisin kiitollinen kaikesta avusta, joilla siis on M57N dieselkone, niin resoinoiko teillä tuo polttoaineen paluulinja kuinka paljon. Sen kovan tärinän tuntee myös sormellakin ihan, ainakin mulla tossa se tärisee melko paljon. Että mikähän sen aiheuttaa vai onko normaalia, jostain tuo "hurina" kuitenkin sisälle on alkanut kuulumaan.
        Last edited by henri; 13-03-2009, 21:09.
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #5
          Voisiko joku jolla on M57N, niin kokeilla tuota, että täriseekö/resonoiko tuo polttoaineen tulolinja minkä verran? Siitä polttoaineenlämpöanturin läheltä.

          Entäs mitenkä teillä tyhjäkäynnillä, täriseekö moottorin päällysmuovi paljon?

          Entä ratti, tuntuu sellanen pikkunen tärinä ratissa, ihan pikkusen ku nostaa kiekkoja tyhjäkäynniltä tärinä loppuu.

          Tärisee myös hiukan tyhjäkäynnillä sillon, kun ilmastointi tai takalasinlämppäri on päällä. Tyhkäynnin kierrosluku on tuolloin hitusen eri kuin normaalisti ja aiheuttaa tärinää, joka on ns. epätasainen. Vähä niinku joku ois epätasapainossa...ns. niinku polkupyörässä ois kierovanne...eli vähä sama ,yhdessä/kahdessa kohdassa tärähtää.

          Tyhjäkäynti muuten normaalisti tasainen.

          Sitten, kun rulee risteyksiin niin kytkinpohjassa tai vapaalla auto liukuu risteykseen, kun auto pysähtyy, niin kulutusmittari nousee ja kierrokset nytkähtää mittariston mukaan alaspäin ja sitten mittari nousee takasi siihen missä oliki tyhjäkäynnillä ja samalla kulutusmittari menee nollaan.


          Ps. Nyt ei ole kahteen päivään kuulunut sitä kovaa hurinaa virrat 2-asennossa, paitsi tänään, kun lähdin kahvimiitistä kämpille päin ajeleen, ni huoltoaseman pihassa hurisi taas. Tänään sitä hurinaa ei sisälle kuulunut, ku viimeks ajoin tuolta kahvimiitistä takasin kämpille, mutta tyhjäkäynnillä kun anto auton pyöriä kämpän pihassa, niin alko hurina taas kuulumaan sisälle pikkusen vaimeampana tosin, kuin nyt tässä viime viikkoina. Mutta edelleen kuuluu konehuoneesta se "sama" tuttu ääni ja kuuluu myös konepellin ollessa kiinni.


          Vittu menee kohta hermot tuon hurinan kanssa


          Help



          TESTING TESTING: one, two, three... kävin tossa pihalla


          Elikkäs "kylmällä" koneella vaikuttaa tuo ilmastointi ja takalasinlämppäri siihen, että auto rupee tärisemään/hytkymään. Äsken kun lämmöt nousi normaaliin, ei tärinää ilmennyt, kiekat värähtää hieman kun laittaa ilmastoinnin päälle, tämä ilmeisesti normaalia tyhjäkäynnillä.

          Ratin tärinää ilmenee tyhjäkäynnillä, joko on suunnilleen n. 750rpm (kiekkamittarin viisari juuri kohti 230km/h:n viivaa, ei siis ole 500rpm-1000rpm puolivälin yli) ja kun kiekat nostaa tonne n. 800rpm tämä loppuu (tällä kierrosluku alueella kun pitää kaasua paikallaan alkaa auto tärisemään/hytkymään -> tämä johtuu ilmeisesti noista 2. pimeestä hehkusta, jotka menee vaihtoon. Kun kone on lämmennyt pyörii tasaisesti, eikä tärinöitä ilmene millään kierrosluvulla.

          Ainoa minkä huomasin on se, että kun kiekkoja nostaa korkealle esim. 2500-3000rpm ja päästää kaasun ylös, niin kun kiekkamittari tulee 1000rpm kohdalla, niin ratti/auto tärisee "pahiten" ja lievä tärinä jatkuu tyhjäkäyntikierroksille asti, rattia kun pikkusenkin pitää kiinni se ei tärise....ja ratista kuuluu trrrrrrrrrrrr, tuntee hyvin sormilla myös tuon tärinän.

          Sammuttaessa auto -> auto keinuu muutaman kerran puolelta toiselle ja kuuluu tvyyyyyyr eli toisen sanoen hyrskähtää/kolahtaa (tätä tekee enemmän "lämpimällä" koneella). Autoon on vaihdettu juuri hihnat ja rullat, kiristimiä ei saatu vaihdettua tai olisi ollut helvetin moisen iso homma. Rullan ja kiristimen välinen tanko, kun ei mahdu tulemaan pois paikaltaan, ottaa syyläriin kiinni, eikä niitä ilmastoinnin kiinnikkeitä kehannut rueta auttamaan. Ääni ei kuitenkaan ole enää, niin paha mitä ennen hihnojen vaihtoa. Voiko tuon äänen/tärähdyksen sammuttaessa aiheuttaa moniurahihnapyörä tai kaksoismassavauhtipyörä?

          Kyllähän nuo dieselit kuuluukin vähä kait täristä ja heilua.
          Last edited by henri; 03-04-2009, 10:06.
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #6
            Kenellä mitään vinkkejä. Vikakoodeja ei autossa ole kun parista hehkusta ja ne vaihdetaan kaikki uusiin tässä kohta puolin.

            Ei kehtais viedä tonne merkkiliikkeeseenkään, sillä alkaavat varmasti vaihtamaan kalleimpia osia ekana, niin se vaan yleensä menee.

            Auto toimii ajaessa ihan normaalisti.

            Pitääkö tässä oottaa, että sieltä oikeesti joku hajoaa ja meno loppuu kokonaan.


            Voisiko joku testata siitä omasta M57N koneesta, että täriseekö se polttoaineen tulolinja paljon...varsinki siinä polttoaineenlämpöanturin kohalta ja moottorin lähellä?

            Autoon on vasta vaihdettu siirtopumppu + pa-suodatin sinne pohjan alle, mutta sama ääni jatkui edelleen.

            Nyt viimeisellä 5 ajo kerroista on 2 kertaa ollu sellasia, että ääni ei kuulu...ei virrat päällä eikä ajaessakaan. Viimeks taas kuului sekä, että (virrat 2.asennossa ja auto käynnissä sen n. 5s jälkeen ku auto moottori ollu käynnissä). Ääni ei siis ala heti ku moottori lähtee käyntiin.
            Last edited by henri; 23-03-2009, 23:08.
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              Originally posted by henri View Post

              Sammuttaessa auto -> auto keinuu muutaman kerran puolelta toiselle ja kuuluu tvyyyyyyr eli toisen sanoen hyrskähtää/kolahtaa (tätä tekee "kylmällä/lämpimällä" koneella). Autoon on vaihdettu juuri hihnat ja rullat, kiristimiä ei saatu vaihdettua tai olisi ollut helvetin moisen iso homma. Rullan ja kiristimen välinen tanko, kun ei mahdu tulemaan pois paikaltaan, ottaa syyläriin kiinni, eikä niitä ilmastoinnin kiinnikkeitä kehannut rueta auttamaan. Ääni ei kuitenkaan ole enää, niin paha mitä ennen hihnojen vaihtoa. Voiko tuon äänen/tärähdyksen sammuttaessa aiheuttaa moniurahihnapyörä tai kaksoismassavauhtipyörä?

              Kyllähän nuo dieselit kuuluukin vähä kait täristä ja heilua.
              Kytkimen kun painaa pohjaan sammuttaessa, ei tärähdä/heilu , eikä kuuluu noita ko. ääniä. Eli ilmeisesti kaksoimassa vauhtipyörä ei ole enää parhaassa kunnossa. Kytkin kyllä toimii ihan hyvin, eikä tunnu luistavankaan.

              Mitään jurinoita ja tärinöitä ei ajossa ilmene oikeastaan, joskus liikkeelle lähdettäessä, saattaa ilmetä aivan pientä tärinää/jurinaa...riippuu vaihteesta, että millä vaihteella lähtee 1. vai 2. ja paljonko kiekkoja ja miten kytkintä käyttää.
              Last edited by henri; 31-03-2009, 21:06.
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • uti
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 195

                #8
                Kannattaa varmaan katsoa ne moottorin kiinnityskumit. Niissä on kaiketi joku geelitäyte ja sen katoaminen saattaa aiheuttaa melkoisia täristyksiä. Suomen pakkaset ovat aika hyviä särkemään paikkoja. Ehjään vertailemalla nekin saa laskuista pois.

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #9
                  lisää uutta jännää



                  Ns. vanhojen oireiden lisäksi nykyään ilmenee myös seuraavaa ->


                  tyhjäkäynti ihan normaali, paitsi kylmällä koneella "kovilla" pakkasilla, pari hehkua on pimeenä eli johtuu varmastikkin niistä.

                  Mutta tällästä on alkanut ilmenemään:

                  Sitten, kun tulee risteyksiin, niin kytkinpohjassa tai vapaalla auto liukuu risteykseen, kun auto pysähtyy, niin kulutusmittari nousee n. puoleenväliin ja kun auto pysähtynyt kulutus menee sinne nollan tienoille…kierrokset nytkähtää mittariston mukaan alaspäin mittarin verran ja sitten mittari nousee takasi siihen missä olikin tyhjäkäynnillä. Moottorin kierroksiin tuo kierroslukumittarin liike ei vaikuta. Eikös näissä ole joku ominaisuus/toiminto, että nostas kiekkoja vähä tyhjäkäynnillä tjs.

                  MUTTA TÄMÄ -> eilen teki silleen, että tulin risteykseen vaihde kolmosella, kytkin pohjaan (kiekat tippuu tyhjäkäynti kierroksille) ja vähän ennen kuin auto oli pysähtynyt (alkoi kulutusmittari nousemaan) laitoin ykköselle ja auto pysähtyi ja kulutusmittari palasi takasi nollan tuntumaan. Mutta nyt kiekkamittarinviisari nousi tyhjäkäynnistä jonnekki yli tonniin ja tippui takasin tyhjäkäynnille ja sitten pomppas vielä takasi ylemmäks ja sitten palasi taas takasi normaalia pikkusen alemmaks ja nousi heti normaaliin…(tämä kaikki tapahtuu nopeasti ja heti kun auto on pysähtynyt, auton liikkuessa kiekat pysyvät koko ajan normaalisti siinä tyhjäkäynti-tasossa vapaalla). Moottori kuitenkin pyörii tasaisesti kokoajan ja kierrokset vaihtuu vain mittaristossa, itse moottori pyörii samalla kierrosluvulla koko ajan. (tämä oire ollut ehkä n. pari viikkoa, siis tämä, että kiekat nousee mittarin mukaan, mutta eilenkään ei tehnyt sitä ku kerran vaikka ajelin tuolla kaupungilla yli puoli tuntia)

                  Ajaessa kiekat ihan normaalit, kierrokset ei seilaa ajettaessa, ei edes vakkaripäällä.
                  Last edited by henri; 03-04-2009, 10:34.
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1399
                    • Kuopio

                    #10
                    Mittaristovikaa... Ota salavalikko esiin ja katso sieltä kohdasta 7 että mitkä ne kiekat todellisuudessa on. Näkyy ihan numeroina.
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Mittaristovikaa... Ota salavalikko esiin ja katso sieltä kohdasta 7 että mitkä ne kiekat todellisuudessa on. Näkyy ihan numeroina.
                      Salavalikon saa auki ku painaa sitä mittariston nappia pitkään...mutta millä pääsee tonne 7 kohtaan?
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by henri View Post
                        Salavalikon saa auki ku painaa sitä mittariston nappia pitkään...mutta millä pääsee tonne 7 kohtaan?
                        Menet salavalikosta kohtaan 19 ja painat nappia kun näytössä lukee "off" niin sen jälkeen pääset kohtaan 7.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by Rahu View Post
                          Menet salavalikosta kohtaan 19 ja painat nappia kun näytössä lukee "off" niin sen jälkeen pääset kohtaan 7.
                          Kiitos, pitääpä kokeilla tota ku seuraavan kerran menossa autolle
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • henri
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 5752
                            • Kiuruvesi/Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by henri View Post


                            Ns. vanhojen oireiden lisäksi nykyään ilmenee myös seuraavaa ->


                            tyhjäkäynti ihan normaali, paitsi kylmällä koneella "kovilla" pakkasilla, pari hehkua on pimeenä eli johtuu varmastikkin niistä.

                            Mutta tällästä on alkanut ilmenemään:

                            Sitten, kun tulee risteyksiin, niin kytkinpohjassa tai vapaalla auto liukuu risteykseen, kun auto pysähtyy, niin kulutusmittari nousee n. puoleenväliin ja kun auto pysähtynyt kulutus menee sinne nollan tienoille…kierrokset nytkähtää mittariston mukaan alaspäin mittarin verran ja sitten mittari nousee takasi siihen missä olikin tyhjäkäynnillä. Moottorin kierroksiin tuo kierroslukumittarin liike ei vaikuta. Eikös näissä ole joku ominaisuus/toiminto, että nostas kiekkoja vähä tyhjäkäynnillä tjs.

                            MUTTA TÄMÄ -> eilen teki silleen, että tulin risteykseen vaihde kolmosella, kytkin pohjaan (kiekat tippuu tyhjäkäynti kierroksille) ja vähän ennen kuin auto oli pysähtynyt (alkoi kulutusmittari nousemaan) laitoin ykköselle ja auto pysähtyi ja kulutusmittari palasi takasi nollan tuntumaan. Mutta nyt kiekkamittarinviisari nousi tyhjäkäynnistä jonnekki yli tonniin ja tippui takasin tyhjäkäynnille ja sitten pomppas vielä takasi ylemmäks ja sitten palasi taas takasi normaalia pikkusen alemmaks ja nousi heti normaaliin…(tämä kaikki tapahtuu nopeasti ja heti kun auto on pysähtynyt, auton liikkuessa kiekat pysyvät koko ajan normaalisti siinä tyhjäkäynti-tasossa vapaalla). Moottori kuitenkin pyörii tasaisesti kokoajan ja kierrokset vaihtuu vain mittaristossa, itse moottori pyörii samalla kierrosluvulla koko ajan. (tämä oire ollut ehkä n. pari viikkoa, siis tämä, että kiekat nousee mittarin mukaan, mutta eilenkään ei tehnyt sitä ku kerran vaikka ajelin tuolla kaupungilla yli puoli tuntia)

                            Ajaessa kiekat ihan normaalit, kierrokset ei seilaa ajettaessa, ei edes vakkaripäällä.

                            Elikkäs kävin äsken tuolla asioilla ja nyt kiinnitin enemmän huomiota tohon kiekkamittarin käyttäytymiseen...Pistin radion äänettämömäksi, että kierrosten nousu kuuluisi paremmin, jos ne oikeasti mittarin mukaan nousevat ja kas kummaa, kun äänet eivät häviä risteyksiin tultaessa rengasmelun sekaan, niin kylläpä se moottori oikeasti muutti kierroksiaan, eikä vain pelkkä kiekkamittari. Eli vapaalla ollessa tai kytkin pohjassa vaihdesilmässä risteykseen tultaessa juuri ennen kuin vaihti alkaa loppumaan ja sitten kun auto pysyähtyy kiekat käy normaalia alempana ja sitte auto "yskäisi" ne ylemmäksi jonka jälkeen palautui normaaliksi tyhjäkäyniksi. Sellainen yksi "rykäisy" aina, tapahtui tossa pari kertaa reilun 2.0km matkalla ja vain kun auto rullasi eka vapaalla risteykseen ja vauhti oli vähäinen tai pysähtymässä.

                            Eli ei luulis sitten olevan mittaristossa vika.


                            Eli viittaisi sitten samoihin juttuihin kun seuraavassa linkissä ->




                            Ja noihin surina juttuihin vielä....Juuri samaa tekee itellä tuo auto kuin tässä linkissä http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...2&postcount=10, mutta minulla ei ilmene tota nykimistä( ja joskus ääni ei kuulu, ei virrat 2-asennossa eikä ajaessakaan)...vikana linkin autossa oli siirtopumppu ja äänet loppui. Tosin tuohan mun autoon se on vaihdettu -> ei vaikutusta, samat äänet edelleen. Eli polttoainepuoleen se silti luulis viittaavan kuitenki.
                            Last edited by henri; 06-04-2009, 14:01.
                            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                            Ex. E30 320i 2d GTS -88


                            E46 330Cd (projekti V.2)


                            ----------------------------

                            Comment

                            • henri
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 5752
                              • Kiuruvesi/Iisalmi

                              #15
                              Surinat jatkuu edelleen, niitä pitäs kohta alkaa selvittelemään...

                              Mutta tohon sammuttaessa tärinää ja vaihdekepin tärinää olen tutkiskellu

                              Joskus kun kytkin pohjassa sammuttaa ton auton, ni ei tärähdä auto lähellekkään niin paljoo eli huomattava vaikutus. Sitten tossa huomasin, että pikkusen kun painaa kytkintä auto tyhjäkäynnillä parkkiksella vaihde vapaalla, että kytkin naputtaa pikkusen jalkapohjaan :think ja välillä tuntuu, että varsinkin 3:lla kiihdyttäessä saattas ehkä pientä luistamista ilmetä...



                              Johtuskohan nuo tärinät ja vapinat sammuttaessa ja tyhjäkäynnillä kytkimestä tai pikemminkin kaksoimassavauhtipyörästä. Sillä hihnojen ja rullien vaihto ei tohon tärähtämiseen sammuttaessa oikeastaan vaikuttanut.

                              Tuo kiekkamittarin heilahdus ja kierrosten nousu risteyksiin tultaessa juuri ennen pysähdystä viittais tohon ilmamassamittariin...joko paskana tai liitin likainen...tuo hommeli pitää kattoo samalla kun ne hehkut tohon laittaa...

                              Mitään uutta tai suurempaa varsinaista vikaa tossa ei näytä olevan...kulkee, käynnistyy eikä nyi/pätki missään tilanteissa.

                              Kovien pakkasten aikaan "kylmänä" olleet vapinat vähä aikaa käynnistyksen jälkeen hävis kun ilmat lämpeni -> hehkut
                              Last edited by henri; 04-05-2009, 10:21.
                              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                              Ex. E30 320i 2d GTS -88


                              E46 330Cd (projekti V.2)


                              ----------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎