Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 iskareiden vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikozu
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 256
    • Tampere

    E46 iskareiden vaihto

    Eli päivällä vaihdoin E46 320 d tourinkiin alustaa ja ilmeni ongelma. Miten takaiskari lähtee irti yläpäästä? Jousen sain vaihdettua, mutta iskaria en. Purin alapuolelta muoveja ja kontin verhoilun mutta ei löytynyt iskarin pultteja.
    Tesla Model 3 Performance -21
    MB Sprinter -23
  • jasse
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 473
    • Salo , Finland

    #2
    kaikki tarvittavat pultit auki ja siihenhän se sitten lattialle tipahtaa. Ehkä maailman helpoin homma, tai no e30 cabriossa ehkä vielä helpompi

    kts. linkki.

    Comment

    • Mikozu
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 256
      • Tampere

      #3
      Niin mutta kun yläpään pultteihin ei päässyt käsiksi
      Tesla Model 3 Performance -21
      MB Sprinter -23

      Comment

      • takatalvi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1019
        • Jokela

        #4
        Originally posted by Mikozu View Post
        Niin mutta kun yläpään pultteihin ei päässyt käsiksi
        Niin, mutta oisko ne siellä äänieristeen alla piilossa... :think
        BMW i3

        Comment

        • Mikozu
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 256
          • Tampere

          #5
          Originally posted by takatalvi View Post
          Niin, mutta oisko ne siellä äänieristeen alla piilossa... :think
          Siltähän se loppuvaiheessa hieman näytti, mutta tuli mieleen että eikai bemarin insinöörit ole voineet tehdä ISKARIN vaihdosta moista maratoonia. Se äänieriste ei kovin helpolla siitä irtoa vaan pitää ottaa kyljestä joitain pokseja pois ja näytti menevän vielä syvälle joka paikkaan.. eihän se nyt voi olla mahdollista että iskarin vaihtoon menee monta tuntia per puoli(vai voiko) ?:think
          Tesla Model 3 Performance -21
          MB Sprinter -23

          Comment

          • takatalvi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1019
            • Jokela

            #6
            Originally posted by Mikozu View Post
            Siltähän se loppuvaiheessa hieman näytti, mutta tuli mieleen että eikai bemarin insinöörit ole voineet tehdä ISKARIN vaihdosta moista maratoonia. Se äänieriste ei kovin helpolla siitä irtoa vaan pitää ottaa kyljestä joitain pokseja pois ja näytti menevän vielä syvälle joka paikkaan.. eihän se nyt voi olla mahdollista että iskarin vaihtoon menee monta tuntia per puoli(vai voiko) ?:think
            Jos siihen eristeeseen tekee vaikka veitsellä viillon silleen sopivasti, että pääsee käsiksi siihen iskarin yläpäähän tai jotain.

            BMW i3

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #7
              Originally posted by Mikozu View Post
              Siltähän se loppuvaiheessa hieman näytti, mutta tuli mieleen että eikai bemarin insinöörit ole voineet tehdä ISKARIN vaihdosta moista maratoonia. Se äänieriste ei kovin helpolla siitä irtoa vaan pitää ottaa kyljestä joitain pokseja pois ja näytti menevän vielä syvälle joka paikkaan.. eihän se nyt voi olla mahdollista että iskarin vaihtoon menee monta tuntia per puoli(vai voiko) ?:think
              Kyllä se vaan on tehty todella työlääksi. Onneksi noita iskareita ei ihan joka vuosi tarvitse vaihdella. Tässä kuva oikealta puolelta kun ylimääräiset on purettu pois (värilliset nuolet liittyy aivan muuhun asiaan) http://juubi.hlan.net/car/e46touring...hkosarja07.jpg


              Originally posted by takatalvi View Post
              Jos siihen eristeeseen tekee vaikka veitsellä viillon silleen sopivasti, että pääsee käsiksi siihen iskarin yläpäähän tai jotain.
              En suosittele silpomista tässä(kään) asiassa. Tälläiset edellisten omistajien puukotukset sieppaa ainakin itseä aina kun kohdalle sattuu. Ei tuo purkaminen nyt kuitenkaan NIIN iso homma ole että sitä ei kannattaisi tehdä kerralla kunnolla.
              Last edited by Juubi; 28-03-2009, 00:32. Reason: Linkin korjaus

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Ei niitä kaikkia bokseja sun muita ole mikään pakko purkaa, kyllä se eriste sen verran nousee etupäästään että yläpulttiin pääsee käsiksi. Juuri eilen vaihdoin omaani takaiskarit ja kyllä siihen riittää takakontin suojamuovien poisto.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Art_Zi
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 170
                  • Kemi

                  #9
                  Itellä tarkoitus alkaa vaihtamaan takaiskarit piakkoin. Tarviiko käyttää pyöränsuuntauksessa pelkkien takaiskareiden vaihdon jälkeen?
                  E61 525dA preLCI -2007
                  VW Typ2 -1967
                  Ex. E46 328ia touring

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Art_Zi View Post
                    Itellä tarkoitus alkaa vaihtamaan takaiskarit piakkoin. Tarviiko käyttää pyöränsuuntauksessa pelkkien takaiskareiden vaihdon jälkeen?
                    Ei.
                    Toki takapää nousee -vähän- ja kulmat muuttuu sen vuoksi . Ja eihän ne kulmat lähtötilanteessakaan ole aivan tikissään. Mut koitapa äkkiä löytää mekaanikko joka hahmottaa että e46 takapääkin on säädettävä , ja vielä saa symmetriset camberit ja 0,00 kulkukulman. Ei hankalaa mut vaikeeta. Jos kulmat haluat teettää niin leivo se alusta ensin ympäri asti aivan tikkiin ja sit suuntaukseen.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • ruikki
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 585

                      #11
                      jost vaihoin xd:hen takaiskarit ja se on todellakin isompi homma miltä aluksi tuntuu.
                      piti purkaa peräkontista melkein kaikki verhoilut ja lasejen vieressä olevat muovit. toiselta puolelta piti myös ottaa kaiutin irti kotelosta että sai kaiutin kotelon irti. akun muovit piti myös ottaa ja virtajohtojen joku boksi missä majaili luultavasti pääsulake. myös johtosarja piti ottaa osittain irti ja muutamia maadotuksia.
                      työkaluboksin otin kans pois.
                      heti ku purkaa kunnolla nii tartte väkisin väännellä ja särkeä kovin montaa klipsiä.
                      itellähän on siis touringmalli joka hieman sedanista poikkeaa.
                      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                      Comment

                      • ruikki
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 585

                        #12
                        niin ja siinähän se sitten oli ku piti purkamisen jälkeen vähä taukoa ja kaikki osat ja kiinnikkeet sekasin miten sattuu nii yhenlainen homma ku ne pitää tietyssä järjestyksessä laittaa takasin että passaa.
                        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by ruikki View Post
                          niin ja siinähän se sitten oli ku piti purkamisen jälkeen vähä taukoa ja kaikki osat ja kiinnikkeet sekasin miten sattuu nii yhenlainen homma ku ne pitää tietyssä järjestyksessä laittaa takasin että passaa.
                          Kato jos realoemista tai BMWfansistä löytyy jotain räjäytyskuvan tapaista..?
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • ruikki
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 585

                            #14
                            joo siis mullaon jo homma hanskassa ja auto kasassa.
                            mutta kyllä siinä jonku kerran piti ottaa takasinpäin ku seuraava osa oiski pitäny laittaa sen edellisen alle jne.
                            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                            Comment

                            • Art_Zi
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 170
                              • Kemi

                              #15
                              Joo itekki hain iskarit kaupasta ja aattelin tuos yks päivä että laitampa projektin alullee et alan vähän katteleen ja purkaan peräkonttia (itelläki farkku)...1,5 tuntia ahersin ja totesin että "ei p*rkele, eihä täsä oo viel yhtää osaa oikeesti kokonaa irti"...ei viitti hajottaa mitään

                              Löin ruuvit ja pahvit takas paikallee ja totesin että jääkööt ens kesään, ku ei enää ole kelejä oikein pihalla säätää..tai sit jos käyttäs liikkeessä.. Kysyin yhestä paikkaa mitä ottasivat ku vaihtasivat takaiskarit tuohon mosseen, ni tuumasivat että 100 euroa työstä.. Nytku mietin ni tappiolla kyllä tekevät jos tosiaan siihen hintaan vaihtavat Taitaa hinta kolminkertaistua ko menee autoa hakemaan...
                              E61 525dA preLCI -2007
                              VW Typ2 -1967
                              Ex. E46 328ia touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎