Eli tossa viimeviikolla katsastin ja läpi meni, no sitte parinpäivän päästä alko keulasta kuuluun lonkastelua/paukahtelua. Kuskinpuoleta painelin, mut aika vaikea oli saada selvää mistä se kolina tulee(ehkä kallistuksenvakaaja). Hanttarin puolelta paineltuna ei lonksahtelua kuulu. Lonksahtelu kuuluu vaan tietyssä asennossa, tai siis kun jousto liikkuu tietyn kohdan ohi. Onko kellään kokemusta mikä sielä ääntä pitelee? Ja siinä maassa pötkötellessä huomasin sit samalla että öljyä oli jonkinverran vuotanu, se paikka oli niinki mielenkiintonen että oisko se nyt kuskinpuolelta niinku se laitimmaisen suojamuovin kohdalta enemmänki niinku etupäästä. Onko siinä yläpuolella mitään mistä se öljy ois voinu tulla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Öljyvuoto ja etupään kolina e46 320d -03
Collapse
X
-
Tämäpä mielenkiintoinen mutta noita lonksahteluja,kolinoita,lotinoita,kilinöitä on paljon ko. mallissa kun valitettavasti noi alustan osat on aika hempulitavaraa.
-etualatukivarren nivelet (alapallot,takapään pusla) ?
-koiranluu? (kallistuksenvakaajanyhdystanko) ?
-katkennut jousi?
-iskarin yläpään laakeri?
Yleensä kyllä ei noin selevästi saa kolinaa kuulumaan että aivan painelemalla keulaa kuuluisi lonksahtelu ,kolinat monesti muutenkin vaikea paikallistaa.
Taitaa olla selvin kun otat vaan kaverin painelemaan sitä keulaa ja itse menet tunnustelemaan/kattelemaan mistä ääni kuuluu.
Öljyvuodosta vaikea sanoa oikeastaan mitään, itsellä öljyvuoto johtui tässä 3viikkoa sitten tukkeutuneesta huohottimesta.
Öljyä voi tihkua niin monesta paikasta, tutki ensiksi mitä öljyä se on mitä sieltä tulee..
edit: Meillähän toki toimiva haku:
ja hakua käyttäen lisää....Last edited by Sampza; 30-03-2009, 12:38.
-
-
Originally posted by korpis View PostEli tossa viimeviikolla katsastin ja läpi meni, no sitte parinpäivän päästä alko keulasta kuuluun lonkastelua/paukahtelua. Kuskinpuoleta painelin, mut aika vaikea oli saada selvää mistä se kolina tulee(ehkä kallistuksenvakaaja). Hanttarin puolelta paineltuna ei lonksahtelua kuulu. Lonksahtelu kuuluu vaan tietyssä asennossa, tai siis kun jousto liikkuu tietyn kohdan ohi. Onko kellään kokemusta mikä sielä ääntä pitelee? Ja siinä maassa pötkötellessä huomasin sit samalla että öljyä oli jonkinverran vuotanu, se paikka oli niinki mielenkiintonen että oisko se nyt kuskinpuolelta niinku se laitimmaisen suojamuovin kohdalta enemmänki niinku etupäästä. Onko siinä yläpuolella mitään mistä se öljy ois voinu tulla?
Jousi voi olla kans yksi. Iskareiden yläpäät?MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Öljyä tihkuu aika usein välijäähdyttimeltä. Jos huohotin on tukossa niin tulee varmasti. Näissä nykyisissä välijäähdyttimellä varustetuissa turbodieseleissä on ihan normaalia että vähän aina turbolta tulee öljyä läpi, mutta jos huohotin on tukossa niin öljyä puskee niin reilusti välijäähdyttimelle että tulee pihalle asti.. Suosittelen tarkastamaan huohottimen.F11 530xd (ex E61 525dA, ex E91 320dA, ex E46 320d, ex E30 325i)
Comment
-
-
Originally posted by Sampza View PostTämäpä mielenkiintoinen mutta noita lonksahteluja,kolinoita,lotinoita,kilinöitä on paljon ko. mallissa kun valitettavasti noi alustan osat on aika hempulitavaraa.
-etualatukivarren nivelet (alapallot,takapään pusla) ?
-koiranluu? (kallistuksenvakaajanyhdystanko) ?
-katkennut jousi?
-iskarin yläpään laakeri?
Yleensä kyllä ei noin selevästi saa kolinaa kuulumaan että aivan painelemalla keulaa kuuluisi lonksahtelu ,kolinat monesti muutenkin vaikea paikallistaa.
Taitaa olla selvin kun otat vaan kaverin painelemaan sitä keulaa ja itse menet tunnustelemaan/kattelemaan mistä ääni kuuluu.
Öljyvuodosta vaikea sanoa oikeastaan mitään, itsellä öljyvuoto johtui tässä 3viikkoa sitten tukkeutuneesta huohottimesta.
Öljyä voi tihkua niin monesta paikasta, tutki ensiksi mitä öljyä se on mitä sieltä tulee..
edit: Meillähän toki toimiva haku:
ja hakua käyttäen lisää....
Elikkäs se kolina/lonksahtelu tuli kallistuksen vakaajasta. Tarkemmin siitä pultista mikä tulee iskariin kiinni. Silmämääräsesti eikä käsikopelolla vaikuttanu löysältä mut sit ku koitin kiristellä niitä avaimilla nii löysällähän se oli. Kiristin ja kävin pommittaan tollasella huonolla tiellä, eikä kolissu enää.
Mut tää öljy juttu on edelleen avoin. Vuosi sitte ku ostin ton nii tuhat kunta kilsaa ajelin ja aloin ihmetellä öljyn kulutusta. No sitte meni sellaseksi että kun jotain 5 minsaa kävi tyhjäkäyntiä, lähti ajeleen ja otti kunnon kiihdytyksiä nii tuli sinistä niin ettei taka nähny. Meni puolilitraa sadalle oljyä siinä vaiheessa. Vein liikkeeseen, 4 päivää tutkivat merkkiliikkeessä. Vika oli kuulemma se tukkeutunu huohotin, autoliike makso viulut. Nyt oon ajanu 30-40 tuhatta, eikait se taas oo sitte tukossa?Voihan se toki olla että nuo on niitä öljyjä mitä on puhaltanu ulos sillon aikasemmin. Mustaa ja tuoreen näköistä oli mitä oli tullu sieltä muovin välistä.MB C S204
BMW e30 cabriolet
Lynx 3500 gls - 93
Comment
-
-
Originally posted by ylgrath View PostÖljyä tihkuu aika usein välijäähdyttimeltä. Jos huohotin on tukossa niin tulee varmasti. Näissä nykyisissä välijäähdyttimellä varustetuissa turbodieseleissä on ihan normaalia että vähän aina turbolta tulee öljyä läpi, mutta jos huohotin on tukossa niin öljyä puskee niin reilusti välijäähdyttimelle että tulee pihalle asti.. Suosittelen tarkastamaan huohottimen.
Mikä huohotin on tukkeessa?
Itsellä on (tarkistin) se Vortex tms huohotin, eikä siellä näkynyt mitään ihmeellistä.
Onko siellä joku muukin paikka mikä voi tukkeutua?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by korpis View PostVein liikkeeseen, 4 päivää tutkivat merkkiliikkeessä. Vika oli kuulemma se tukkeutunu huohotin, autoliike makso viulut. Nyt oon ajanu 30-40 tuhatta, eikait se taas oo sitte tukossa?
Valitettavasti jos itse alkasin tuohon vikaa etsimään niin heti auto stoppiin!!
kerron miksi:
Itsellä kaikki ongelmat turbonmenoa myöten on todennäköisimmin lähtenyt liikkeelle tukkeutuneesta huohottimesta koska se kerää ylimäärästä painetta moottorin alakertaan ja ahistaa turbon öljynpaluuta. --> turbo jumiin joko laakeriviasta tai sitten öljynpolton seurauksesta turbo jumiin pakopuoleltaan.
alla kuvia tukkeutuneesta huohottajasta + jumineesta turbosta.
turbo 1350€
turhanpäivänen työ merkkiliikkeessä 770€
huohotin 28€
kansipahvi + muut yläpään tiivisteet + kannenpultit 150€
öljyt ,nesteet 100€
tämänpäälle muita kuluja 350€
Uskon vain että tukkeutuneella huohottimella oli jonkinlaista osuutta myös sille että tuo kansipahviki oli rikkoutunut siten että öljykanavien kohdalta oli vuoto moottorin ja kannen välistä ulos, ei moottoriinpäin ja työnsi öljyä pihalle sitäkautta.. Luotettavalta taholta olen myös saanut kuulla että tuo vaahtomuovinen huohotin tulis vaihtaa joka kolmannen öljynvaihdon yhteydessä.
ja tähän loppuun lainatakseni käyttäjän "Trout Mask Replica" sanoja kun puhuskeltiin huohottimesta
Omalla kohdalla tarkastin asian liian myöhään, ja maksoin siitä kalliin hinnan...
ja tätä lausetta tuen 100%:sti.
Comment
-
-
Uskon vain että tukkeutuneella huohottimella oli jonkinlaista osuutta myös sille että tuo kansipahviki oli rikkoutunut siten että öljykanavien kohdalta oli vuoto moottorin ja kannen välistä ulos, ei moottoriinpäin ja työnsi öljyä pihalle sitäkautta.. Luotettavalta taholta olen myös saanut kuulla että tuo vaahtomuovinen huohotin tulis vaihtaa joka kolmannen öljynvaihdon yhteydessä.
ja tähän loppuun lainatakseni käyttäjän "Trout Mask Replica" sanoja kun puhuskeltiin huohottimesta
Omalla kohdalla tarkastin asian liian myöhään, ja maksoin siitä kalliin hinnan...
ja tätä lausetta tuen 100%:sti.[/quote]
Olis öljynvaihto nyt eessä, onkohan se kallis tai vaikea homma vaihtaa se huohotin?MB C S204
BMW e30 cabriolet
Lynx 3500 gls - 93
Comment
-
-
Originally posted by korpis View PostOlis öljynvaihto nyt eessä, onkohan se kallis tai vaikea homma vaihtaa se huohotin?
Itseltä tarkistin viikonloppuna että kumpi omassa on (onneksi oli vortex).
Huoparullan hintaa en tiiä, mutta vortex taitaa pyöriä siellä 25-30€ pinnassa. Itsellä meni hommassa n. 1.5h (tein rauhassa ja putsasin samalla ilmansuodattimen+suodattimen kotelon). Koko työhän on oikeastaan suojien purkua edestä ja kasaamista.
Onko se huoparulla muuten sen kannen alla "vapaasti" vai onko sillä vielä oma "kotelo/teline"?
Ja sitten tuo vortex ei ilmeiseti suostu istumaan kaikkiin malleihin (Ainakin Sampzan remontissa kävi näin ku luin juttua). En tiiä mikä siinä oli ja saako etukäteen selville mistään sopivuuden.Last edited by Pete83; 01-04-2009, 11:15.Toyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
Comment