Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alatukivarsi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    E46 alatukivarsi

    Kaverilla coupessaan väljää vasemman alatukivarren pallonivelessä. Minulla vähän nuo alustan osat hakusessa eli riittääkö, että tilaan osan 5 vai onko se välys tuossa osassa 6?

    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • olli90~
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 123
    • Kuopio

    #2
    ainakin omassa e46 sedanissa rengas heilu auton PITUUS suunnassa selvästi ku rengasta kampes auton olessa maassa. ja jarruattaessa ratti tärisi. kun osan 6 vaihtoi ongelmat hävisi.

    Comment

    • asvirkku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 514
      • Bern

      #3
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Kaverilla coupessaan väljää vasemman alatukivarren pallonivelessä. Minulla vähän nuo alustan osat hakusessa eli riittääkö, että tilaan osan 5 vai onko se välys tuossa osassa 6?

      http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=31&fg=05
      Ne on molemmat kulutuskamaa, osta toi setti niin ei tarvi arpoo:

      http://www.ebay.de/ --> 400042885017

      T AV
      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #4
        Originally posted by asvirkku View Post
        Ne on molemmat kulutuskamaa, osta toi setti niin ei tarvi arpoo:

        http://www.ebay.de/ --> 400042885017

        T AV
        Ok pitää tilata sitten molemmat. Kiitos linkistä, mutta tarvetta on vain toisen puolen osille, kun viime vuonna vaihdettiin toiselle puolelle. Näyttäis ebaysta sellainenkin artikkeli löytyvän.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • -kim81-
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 76
          • Sladist

          #5
          Tuo se on varmaan yleisin vika. Tuolla myyntiosiossa minulla on kaupan kyseiset helat. Suosittelen että vaihdat molemmat samalla kertaa

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            #6
            Mulle vaihdettiin viime kesänä molemmille puolille juuri nuo puslat (osa numero 6 ekassa postissa). Nyt on sitten alapallossa väljää ja se pitää vaihtaa. Kysymys kuuluukin, kuinka saan puslan ehjänä edellisestä tukivarresta? On varmaan aika tiukassa?
            Last edited by Fabsu; 24-06-2009, 11:53. Reason: korjailua
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Simpel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 405

              #7
              Originally posted by Fabsu View Post
              Mulle vaihdettiin viime kesänä molemmille puolille juuri nuo puslat (osa numero 6 ekassa postissa). Nyt on sitten alapallossa väljää ja se pitää vaihtaa. Kysymys kuuluukin, kuinka saan puslan ehjänä edellisestä tukivarresta? On varmaan aika tiukassa?
              luulen että uutta puslaakin tarvi..(Pois ne saa sieltä hydrauli prässillä)
              Laita powerflexi niin on helppo otta pois ja voi käyttää uudelleen..

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #8
                Muistan että joskus nappasin e30:stä puslan irti tukivarresta siten, että vetäsin rälläkällä vanhan tukivarren poikki ja sitten se jämä ruuvipenkkiin kiinni ja lekalla hakkas irti sen puslan siitä tukivarren jämästä. Nyt vaan ei oo ruuvipenkkiä lähellä, niin aattelin oisko ollut mitään muuta keinoa irrottaa puslaa ehjänä tukivarresta?
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • tuumas
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2564
                  • Lapland, Finland

                  #9
                  Mitenkään muuten asiaan puuttumatta totean että ite en enää ikinä vaihda pelkästään yhtä niveltä tai puslaa, sama vaihtaa koko tukivarsi ja molemmille puolille niin säästää hermoja ja joissain tapauksissa myös rahaa... nimim. on tullu vaihdeltua yks kerrallaan kaikkia mahdollisia.

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #10
                    Sama juttu itellä. Viime kesällä vaihdoin noi puslat molemmille puolille, oikealle puolelle vaihdoin ainoastaan alatukivarren. Nyt siis vasemmalla puolella alapallossa väljää. Samalla vaivalla ois vaihtanu kuskin puolelle myös viime kesänä, mutta piti taas nuukailla
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      #11
                      Edelleen tiedustelen käytännön kokemusta, eli saako alatukivarren takimmaista helaa irti rikkomatta?
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        #12
                        Ulosvetäjällä saa irti. Joko poraat tai lyöt tukivarren päähän pienen kolon, jotta ulosvetäjän piikki pysyy paikoillaan. Helpoiten onnistuu kun otat koko paketin pöydälle kun kerran olet alatukivartta vaihtamassa.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • JuhaK
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 221
                          • Etelä-Suomi

                          #13
                          osaakos kukaan sanoa vastausta kun tilanne on tämä että mullakin pitäis vaihtaa tuo alatukivarsi helan kanssa. auto on tuotu ja kun tuolta ebaystä esim. katselee niin näyttää olevan merkitystä sillä onko autossa tehdasmadallus vaiko ei... mistähän sen saisi autoni kohdalla tietää jotta saisi nyt sitten kerralla tilattua oikean tukivarren ja puslan sille??

                          ilmeisestikään sillä ei ole merkitystä minkä mallinen E46 on kyseessä ja millä koneella vaan ainoastaan että tuleeko palikka orkkis jousituksen kanssa vai ei??

                          vrt.





                          itsellä siis E46 Coupe 318 vm. 2000
                          850--voimaa kuin Veturissa

                          Comment

                          • Tozi
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2056
                            • Epsoo

                            #14
                            Originally posted by JuhaK View Post
                            osaakos kukaan sanoa vastausta kun tilanne on tämä että mullakin pitäis vaihtaa tuo alatukivarsi helan kanssa. auto on tuotu ja kun tuolta ebaystä esim. katselee niin näyttää olevan merkitystä sillä onko autossa tehdasmadallus vaiko ei... mistähän sen saisi autoni kohdalla tietää jotta saisi nyt sitten kerralla tilattua oikean tukivarren ja puslan sille??

                            ilmeisestikään sillä ei ole merkitystä minkä mallinen E46 on kyseessä ja millä koneella vaan ainoastaan että tuleeko palikka orkkis jousituksen kanssa vai ei??

                            vrt.





                            itsellä siis E46 Coupe 318 vm. 2000
                            Ei kyllä pitäisi tukivarsissa olla eroja, ihan sama onko madallus vai ei.
                            Kallistuksenvakaajan ("koiranluu") pituudessa saattaa olla eroja jos on joku muu kuin tehdas satsi alla.

                            Puslat ei eroa myöskään, laita suorilta Powerflexit niin ei tarvii olla vuoden päästä vaihtamassa uudestaan niitä. Ja puslat voi vaihtaa ilman että vaihtaa koko helan!

                            BMW varaosat, tuning & styling!

                            E92 335i -06
                            ex E46 330Ci -02
                            ex E46 328i Coupe -99
                            ex E36 325i Coupe -92

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2027
                              • Riihimäki

                              #15
                              Originally posted by Tozi View Post
                              Ei kyllä pitäisi tukivarsissa olla eroja, ihan sama onko madallus vai ei.
                              Älä nyt viitti kun nimenomaan M-sport alustalla on eri tukivarsi kuin vakiolla niinkuin noissa linkeissäkin kerrotaan.

                              Auton alkuperäiset varusteet saanee selville BMW-diileriltä runkonumeron perusteella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎