Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d facelift "tutina"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    E46 330d facelift "tutina"

    auto siis vm. 03 oleva otsikonmukainen touring! Ajettu mittarinmukaan 197tkm.
    Ratti vatkasi puolelta toiselle, eikä auto meinannut kestää 235 gumeilla tiellä millään, vaihdettu alatukivarsien takapuslat, vatkaus loppui, tilalle tuli sellainen ns. tutina. On yhtä vaimea/voimakasta ihan 50-150 km/h en käsitä mikä tälle autolle tuli, ostaessa oli kuin unelma ajaa, jopa parempi kuin edellinen 06 passat eibachin alustalla, MUTTA nyt aivan hirveä. joko bmw ei osaa tehdä alustoja tai sitten tuolla kiululla on ajettu ainakin 400tkm!!
    mistä tuo vatkauksen tilalle tullut tutina voisi johtua, jokin muu paikka vielä löysä? anteeksi avautuminen, vituttaa vaan kun orggis xenonitkaan ei toimi prkl
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Originally posted by pexodus View Post
    auto siis vm. 03 oleva otsikonmukainen touring! Ajettu mittarinmukaan 197tkm.
    Ratti vatkasi puolelta toiselle, eikä auto meinannut kestää 235 gumeilla tiellä millään, vaihdettu alatukivarsien takapuslat, vatkaus loppui, tilalle tuli sellainen ns. tutina. On yhtä vaimea/voimakasta ihan 50-150 km/h en käsitä mikä tälle autolle tuli, ostaessa oli kuin unelma ajaa, jopa parempi kuin edellinen 06 passat eibachin alustalla, MUTTA nyt aivan hirveä. joko bmw ei osaa tehdä alustoja tai sitten tuolla kiululla on ajettu ainakin 400tkm!!
    mistä tuo vatkauksen tilalle tullut tutina voisi johtua, jokin muu paikka vielä löysä? anteeksi avautuminen, vituttaa vaan kun orggis xenonitkaan ei toimi prkl
    Onko pyöränkulmat säädetty? Raidetankojen nivelien kunto? Ja myöskin jos takana on "löysä"runkoiset renkaat ja edessä jäykät ajettavuus menee totaalisen vituillee..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      #3
      pyöränkulmia ei säädetty 10tkm, raidetangoissa ei välystä ja takana 235/35/19 nankangit
      Last edited by pexodus; 27-04-2009, 18:20. Reason: ja siis kumit samat kuin edessä, kummatkin uudet, nämä ongelmat alkoi kun vanteet vaihtui 17" m-sport vanteista 19":iin
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        #4
        Originally posted by pexodus View Post
        pyöränkulmia ei säädetty 10tkm, raidetangoissa ei välystä ja takana 235/35/19 nankangit
        luepa mun tai jonkun muun kommentit nangkangeista.. =)

        Monet ovat kuitenkin noiden kanssa tullut toimeenkin mm kaverin e46 touringi liikkuu varsin mukavasti ilman aivan älytöntä vetelyä mutta omalla kohdalla renkaat eivät toimineet yhtään.. tiedä sitten mistä johtui..

        Ja luepa samalla tuo yksi keskustelu e46 uraherkkyydestä. Siellä on paljon keskustelua pyöränkulmien vaikutuksesta

        Camberien säätö mahdollisemman pystyyn saattaa auttaa.. Mulla auttoi kulmien säätö jonkin verran mutta nyt alle vaihtui toisen merkkiset renkaat

        Entäs pyörän laakerit? ja myös raidetangon sisäpäät kunnossa?
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Onhan kardaani tasapainossa? Ettei ois mikään kumilimppu finaalissa, mikäli sielä semmoista on? Itellä e30:ssä laatikon ja kardaanin väliin tuleva kumilimppu aika riekaleina ja koko korissa tuntui maantievauhdissa tutinaa, kojelauta pomppi keskeltä mitattuna varmaan 10mm .

          Comment

          • -kim81-
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 76
            • Sladist

            #6
            jos tuntuu et perse vatkaa niin syytä kannattaa etsiä auton takapäästä. Renkaat myös kannattaa tasapainottaa uusiksi.. jos on aluvanne ja liimapainot niin todennäköisesti joku näistä liimapainoista on lentänyt mäkeen.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎