Kyseessä on siis prefacelift sedan -99/00 316i 1.9l koneella.
Ongelmana on seuraava; auton lämmitessä tyhjäkäynti muuttuu epätasaiseksi ja yskiväksi.
Konehuoneen perältä alkaa myös kuulua pikkuhiljaa voimistuvaa "kitinää" joka kuitenkin lakkaa heti kun kierrokset nousevat.
Kitinä alkaa uudestaan kierrosten laskiessa lähelle tyhjäkäyntiä.
Kyseinen kitinä kuuluu kaikista voimakkaammin kun kyykistyy kuskin oven kohdalta ja kuullostelee auton alle.
Kitinän kuuluessa otin öljytikun irti, jonka seuraksena hirveä imu sisäänpäin ja moottori miltei tukehtui.
Voiko vika olla jossain imusarjassa tms?
Ensiviikolla vasta pääsen näyttämään autoa "ammattilaisella". Sitä ennen en hirveästi sillä uskaltaisi ajella.
Kellään ilmennyt vastaavaa joka osaisi kertoa mikä vika tarkalleen on ja kuinka siitä selvisi?
Ongelmana on seuraava; auton lämmitessä tyhjäkäynti muuttuu epätasaiseksi ja yskiväksi.
Konehuoneen perältä alkaa myös kuulua pikkuhiljaa voimistuvaa "kitinää" joka kuitenkin lakkaa heti kun kierrokset nousevat.
Kitinä alkaa uudestaan kierrosten laskiessa lähelle tyhjäkäyntiä.
Kyseinen kitinä kuuluu kaikista voimakkaammin kun kyykistyy kuskin oven kohdalta ja kuullostelee auton alle.
Kitinän kuuluessa otin öljytikun irti, jonka seuraksena hirveä imu sisäänpäin ja moottori miltei tukehtui.
Voiko vika olla jossain imusarjassa tms?
Ensiviikolla vasta pääsen näyttämään autoa "ammattilaisella". Sitä ennen en hirveästi sillä uskaltaisi ajella.
Kellään ilmennyt vastaavaa joka osaisi kertoa mikä vika tarkalleen on ja kuinka siitä selvisi?
Comment