Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320da resonanssi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hanes
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 8
    • Haukipudas

    e46 320da resonanssi

    Mistä johtuu matalataajuuksinen resonassi? Ääni tulee tasaisella kaasulla ajettaessa 1500-2000 kierrosta. Nopea kaasun nosto tai kiihdyttäminen resonanssi vaimenee. Ei viiti ajella vakkari päällä kun sillin jurisee niin että tuntuu myös matkustajille.
    Ite olen ajatellut seuraavia vikoja:
    - kaksoismassalevy rikki (resonanssinaikana aavistuksen vastustaa)
    - Moottorin kannake rikki (Käynnistettäessä kuuluu pieni kolahdus. )
    - kardaanin välikumi rikki
    - automaattilaatikossa jokin pielessä

    Vai mikä muu se voisi olla?

    Osaako joku oulunseudulla ratkaista pulman?
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Kaksoismassa vauhtipyörä ja automaatti... onko tuollainen yhdistelmä kovin yleinen? :think
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Iltsu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 778
      • Espoo

      #3
      Originally posted by hanes View Post
      Mistä johtuu matalataajuuksinen resonassi? Ääni tulee tasaisella kaasulla ajettaessa 1500-2000 kierrosta. Nopea kaasun nosto tai kiihdyttäminen resonanssi vaimenee. Ei viiti ajella vakkari päällä kun sillin jurisee niin että tuntuu myös matkustajille.
      Ite olen ajatellut seuraavia vikoja:
      - kaksoismassalevy rikki (resonanssinaikana aavistuksen vastustaa)
      - Moottorin kannake rikki (Käynnistettäessä kuuluu pieni kolahdus. )
      - kardaanin välikumi rikki
      - automaattilaatikossa jokin pielessä

      Vai mikä muu se voisi olla?

      Osaako joku oulunseudulla ratkaista pulman?
      Mulla ihan samaa vikaa, tosin esiintyy nykyään suht harvoin.
      Lisäksi tärisee tyhjäkäynnillä kun traktori, olisko just moottorin tukikumit paskana?
      Tesla Model Y Performance
      E36 318iS "jäärata/rallicross"

      Comment

      • hanes
        Newbiemmer
        • Mar 2009
        • 8
        • Haukipudas

        #4
        Originally posted by Thuppu View Post
        Kaksoismassa vauhtipyörä ja automaatti... onko tuollainen yhdistelmä kovin yleinen? :think
        En tiedä onko olemassakaan ko. yhdistelmää. Luin muiden kertomuksia vioista ja tein omat päätelmät.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Voisko joku moottorin osa, esim. pakoputki tai sen kiinnike ottaa koriin kiinni?

          Toivottavasti ei ole kampura poikki... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=91895 Ei kai sentään jos hyvin pelittää muuten.
          Last edited by Thuppu; 29-04-2009, 10:16.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Apukuskin moottorin kumityyny on kussut öljynsä ulos tai moottorin alumiinikannake on murtunut(murtuu TODELLA pienestä) ja pakoputken mutka osuu koneen/laatikon alla olevaan poikittaiseen irroitettavaan tukirautaan.
            Toinen vaihtoehto on että auto on saanut maakosketusta sen verran että ko.tukiputki on taipunut muutaman millin.
            Tässä kohtaa ehjälläkin kumilla/moottorinkiinnikkeellä on pakoputken tukitangon välissä vain muutaman millin välys.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎