Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d rättinivel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAAAAA
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 438
    • lohja

    e46 330d rättinivel

    olisko jollain tietoa että olisko e46 330d vm 2000 saatavana mitään KESTÄVEMPÄÄ kardaanin rättiniveltä ( kumi joka tulee laatikon ja kardaanin väliin) vaihdoin juuri viikko sitten uuden ja taas on väljää. ja normi ajossa mennyt. auto oli e46 330d vm 2000 ja n. 230hv/ 510 nm
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Originally posted by PAAAAAA View Post
    olisko jollain tietoa että olisko e46 330d vm 2000 saatavana mitään KESTÄVEMPÄÄ kardaanin rättiniveltä ( kumi joka tulee laatikon ja kardaanin väliin) vaihdoin juuri viikko sitten uuden ja taas on väljää. ja normi ajossa mennyt. auto oli e46 330d vm 2000 ja n. 230hv/ 510 nm
    Tomaatissa ja manuaalissa eri rätit, mutta molempia käytetään paljon tehokkaammissa ja painavemmissa BMW:n malleissa ongelmitta (mm 760i ). Mahtaakohan vika olla jossain muussa? Onko rätti alkuperäinen vai joku tarvike?

    Pistä vaikka kuva, miten se on rikki.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Myös kuluneet/jumiutuneet ristikot aiheuttaa rättinivelen hajoamista.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • p3t3
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 86
        • Suomi

        #4
        Miten tuo hajonnut rätti- tai sitten ristikkonivel oireilee?

        Comment

        • PAAAAAA
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 438
          • lohja

          #5
          Originally posted by p3t3 View Post
          Miten tuo hajonnut rätti- tai sitten ristikkonivel oireilee?
          sen tuntee heti kun alkaa vaihteet tokkimään ja kytkimessä tuntee kun perä tumpsahtaa kun rätissä väljää. vehosta hain sen uuden:think

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ristiniveltä taas ei suurella todennäköisyydellä pysty tutkimaan kuin irroittamalla kardaanin ja kokeilemalla onko nivelen liikeradan jossain kohtaa pykälää.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • HUI
              Banned
              • Nov 2006
              • 187

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Ristiniveltä taas ei suurella todennäköisyydellä pysty tutkimaan kuin irroittamalla kardaanin ja kokeilemalla onko nivelen liikeradan jossain kohtaa pykälää.
              Vanhassa samat oireet ja poistui kun vaihdoin uuden, ja nyt taas se on menny

              Comment

              • p3t3
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 86
                • Suomi

                #8
                Originally posted by PAAAAAA View Post
                sen tuntee heti kun alkaa vaihteet tokkimään ja kytkimessä tuntee kun perä tumpsahtaa kun rätissä väljää. vehosta hain sen uuden:think
                Paljonko kustansi ja onko millainen homma vaihtaa?
                Itellä vähän samoja oireita. Kun heiluttaa ristikkonivelestä eli kardaanin ja perän valistä niin tuntuu vähän väljää, onko normaalia? Tuossa noita oireita joita postailin toiseen threadiin.

                -kolisee joka aina 4. vaihteelle asti vaihdettaessa joka vaihteella
                -tömähtely kylmänä voimakkaampaa, esim. aamulla
                -tömähtää kun pistää vaikka pakin päälle
                -tömähdys kuuluu aina kun polkasee kytkimen pohjaan hiljaisessa vauhdissa
                -tömähtää kun hiljaisessa vauhdissa pitää kytkimen pohjassa ja vaihtelee vaihteita ykkösen ja kakkosen välillä.
                -varsinkin ykkösvaihde jäykkä pistää päälle useimmiten, kun odottaa hetken kytkin pohjassa niin menee helpommin joskus
                -kolahtelu voimistunut ajan kuluessa
                - esim. ykkösellä tasakaasulla ajo "hermostunutta", sellaista nytkytystä.

                Comment

                • PAAAAAA
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 438
                  • lohja

                  #9
                  Originally posted by p3t3 View Post
                  Paljonko kustansi ja onko millainen homma vaihtaa?
                  Itellä vähän samoja oireita. Kun heiluttaa ristikkonivelestä eli kardaanin ja perän valistä niin tuntuu vähän väljää, onko normaalia? Tuossa noita oireita joita postailin toiseen threadiin.
                  makso vehossa 130e. bensakoneeseen joku 30e..

                  ristikkonivel irti ja kumin pultit auki ja siinä se.

                  Comment

                  • ruikki
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 585

                    #10
                    no entäs se kytkinakselin rasvaus. ainaki p3t3:lle?
                    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                    Comment

                    • p3t3
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 86
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by ruikki View Post
                      no entäs se kytkinakselin rasvaus. ainaki p3t3:lle?
                      Niin, onko millainen homma ja kuinka rasvaus tehdään?

                      Comment

                      • Pete83
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 120
                        • Raahe

                        #12
                        Originally posted by p3t3 View Post
                        Niin, onko millainen homma ja kuinka rasvaus tehdään?
                        Sehän on jo astetta työläämpi homma. Vaihdelaatikko irti ja pitää vissiin kytkinki purkaa (en ole varma). Sitten kytkinakselista vanhat rasvat/paskat pois ja uutta rasvaa tilalle. Jos tuohon hommaan alkaa niin kannattaa jo vaihtaa kytkin uuteen samalla.
                        Toyota Avensis (=huoleton)
                        ex: E46 320D Touring

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎