Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E46 316i -04 Kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -MSPORT
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 8

    Bmw E46 316i -04 Kytkin

    Moro!

    Kytkinpoljin tärisee liikkeelle lähtiessä, vaihdetta vaihtaessa yms. Myös hieman nykii liikkelle lähtiessä kun kytkintä luistattaa. Missä vika? Auto siis Bmw e46 316i vm -04 ajettu noin 190tkm. Onko kyseisessä autossa kaksoismassavauhtipyörä? Kiitos!
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Vika voi olla vaikka missä, mutta kannattaa koittaa ekaksi CDV venttiilin poistoa. -> http://www.zeckhausen.com/CDV.htm

    Jos oireet ei poistu niin sitten pitää alkaa etsimään itse vikaa.

    Kaksoismassavauhtipyörä tuosta mielestäni löytyy ->

    Kulunut kytkimen työsylinterikin voi ehkä aiheuttaa tuollaista, tai sitten itse kytkin alkaa olemaan loppu. Järjestelmä kannattaa myös ilmata kunnolla ennekuin suurempaa remonttia alkaa tekemään, voi olla jostain syystä ilmaa järjestelmässä.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • -MSPORT
      Newbiemmer
      • Apr 2008
      • 8

      #3
      Tärinä tuntuu enemmän mitä suuremmat kierrokset moottorissa, myös hieman paikoillaan kytkin pohjassa kierrättäessä. Yleensäkin kovemmilla kierroksella vaihdetta vaihdettaessa tuntuu enemmän kuin matalilla kierroksilla. Esim 5vaihdetta vaihtaessa kiihdytyksessa koko auto hieman tärisee. Voisiko moinen johtua kyseisestä venttiilistä? Auto luultavasti ollut jonkinverran kaupunki ajossa että tekisikö huono kytkin sen? Uusi kytkinlevy, paineasetelma ja laakeri ei todellankaan arvokkaita ollut mutta vaihtamisen vaiva, että mielummin sen venttiilin poistaisin.

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Originally posted by -MSPORT View Post
        Tärinä tuntuu enemmän mitä suuremmat kierrokset moottorissa, myös hieman paikoillaan kytkin pohjassa kierrättäessä. Yleensäkin kovemmilla kierroksella vaihdetta vaihdettaessa tuntuu enemmän kuin matalilla kierroksilla. Esim 5vaihdetta vaihtaessa kiihdytyksessa koko auto hieman tärisee. Voisiko moinen johtua kyseisestä venttiilistä? Auto luultavasti ollut jonkinverran kaupunki ajossa että tekisikö huono kytkin sen? Uusi kytkinlevy, paineasetelma ja laakeri ei todellankaan arvokkaita ollut mutta vaihtamisen vaiva, että mielummin sen venttiilin poistaisin.
        En kyllä noiden oireiden perusteella usko että CDV aiheuttaisi niitä, tosin ei sen poistosta mitään haittaa ole, päinvastoin. Voi olla että kytkin alkaa olla sitten loppu.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎