Onko olemassa jotai säätöpalikoita jolla saa cambbereita sääjettyy ilman jousituksen vaihtoo?minä ku en ite pahemmi tajuu näitte päälle mittää nii voisko joku avustaa...kuluu takaa nakit nii joutui sisä pinnalta et ei oo köyhäl vara vaihtaa kokoaja uusii..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 coupe camber-kulmien säätö
Collapse
X
-
Originally posted by peleto328ci View PostOnko olemassa jotai säätöpalikoita jolla saa cambbereita sääjettyy ilman jousituksen vaihtoo?
Etupäässä auraus säätyy kuten kaikissa muissakin koslissa , camber säätyy siirtämällä McPhersonin yläpäätä rei'issään , ovat soikeat. Tätä varten yläpäästä on lyötävä alas kupupäinen tappi joka kohdistaa yläpään perussäädölle. Näin toimimalla saa puolittain säädettyä camberia about +- 0°25', eli ei kauheasti. Etucamberin säätö tällä lailla on vähän työlästä , etuakseli on kevennettävä tolpanpään siirtoa varten , sen jälkeen laskettava pyörilleen ja tarkastettava etupään korkeus (e46 etucamber muuttuu käsittääkseni melko paljon jouston mukana , oikea alustan korkeus mittauksessa on mielestäni melko tärkeä).
Seuraava keino on vinguttaa reikiin lisää soikeutta mutta kauhean pitkälle ei kannata mennä jotta laakeri vielä ottaa oikein torniin eikä kanna yhdestä kulmasta.
Originally posted by peleto328ci View Postminä ku en ite pahemmi tajuu näitte päälle mittää nii voisko joku avustaa...kuluu takaa nakit nii joutui sisä pinnalta et ei oo köyhäl vara vaihtaa kokoaja uusii..
Renkaiden kulumisen lisäksi ajettavuus / pito on Todella_Heikko ja auto on huonompi kuin väsyneellä orkkisalustalla , jos et suuntauta.
Paljonko autoa on madallettu ? Siellä voi olla kyllä jokin muukin vialla kuin camberit.. Merkkiliike on kallis mutta keskimäärin hyvä paikka suuntauttaa auto.Last edited by petrolhead; 07-06-2009, 14:44.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTakapäässä on aurauksen säätö pitkittäistuennan kiinnityspistettä siirtämällä , cambersäätöä varten on valmiina epäkesko.
Etupäässä auraus säätyy kuten kaikissa muissakin koslissa , camber säätyy siirtämällä McPhersonin yläpäätä rei'issään , ovat soikeat. Tätä varten yläpäästä on lyötävä alas kupupäinen tappi joka kohdistaa yläpään perussäädölle. Näin toimimalla saa puolittain säädettyä camberia about +- 0°25', eli ei kauheasti. Etucamberin säätö tällä lailla on vähän työlästä , etuakseli on kevennettävä tolpanpään siirtoa varten , sen jälkeen laskettava pyörilleen ja tarkastettava etupään korkeus (e46 etucamber muuttuu käsittääkseni melko paljon jouston mukana , oikea alustan korkeus mittauksessa on mielestäni melko tärkeä).
Seuraava keino on vinguttaa reikiin lisää soikeutta mutta kauhean pitkälle ei kannata mennä jotta laakeri vielä ottaa oikein torniin eikä kanna yhdestä kulmasta.
Onko nyt niin että ohjauskulmia ei ole tarkastettu ja säädetty alustahomman jälkeen? Ehdottomasti tehtävä. Heti. Hyvin varustellussa mittaus-suuntauslaitteessa on muuten toimintokin joka näyttää yllä luettelemani säätöpalikat automallikohtaisesti ja fiksu asentaja osaa ne sieltä katsoa.
Renkaiden kulumisen lisäksi ajettavuus / pito on Todella_Heikko ja auto on huonompi kuin väsyneellä orkkisalustalla , jos et suuntauta.
Paljonko autoa on madallettu ? Siellä voi olla kyllä jokin muukin vialla kuin camberit.. Merkkiliike on kallis mutta keskimäärin hyvä paikka suuntauttaa auto.
Ostin auton vuosi sitte..auto oli valmiiksi madallettu joten en tiedä paljo on madallettu,,,mut voin sanoo et aika tonttii on vedetty..Etupää on aika kohillaa ongelma on enemmänki takana...
Comment
-
Comment