memebuy23buy

330da outo häikkä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Manukki
    replied
    Itsellä softattu 231hp/510nm '02 530da tehnyt tuota samaa nyt kesän aikana ehkä 4-5 kertaa ja aina motarinopeudessa (120-140 km/h). eli kun ajelee d päällä ja polkasee kaasua vaihtaa tomaatti pienemmälle, kulutusmittari nousee mutta vauhti ei kirjaimellisesti kiihdy yhtään.

    Olen pistänyt homman toistaiseksi jonkun kosketushäiriön tjsp. piikkiin kun ei ole yli 20tkm aikana tehnyt kuin 4-5 kertaa tuon.

    Autolla ajettu siis 226 tkm nyt, laatikolle ei ole tehty mitään eikä tehdä.

    Eli ei apuja täältäkään muuta kuin tietoa että samasta "viasta" kärsitään...
    Vikakoodeja ei ole luettu.
    Ja muuten siis kaikki pelaa niinkuin pitää ja kulkee hyvin.

    Leave a comment:


  • samppa...
    replied
    Eipä sille syytä löytynyt,mutta kummallista hommassa on se kun jouduin tuon tomaattilaatikon korjauttaan niin sen jälkeen vika ei ole enää ilmestynyt vaikka miten yrittänyt.Ennen tuli esille järkiään jokaisen pätkän jälkeen jos ajeli n.60km/h tasakaasulla ja siitä täyskaasu kiihdytys.Jospa siellä laatikossa on ollut joku vikatila päällä ja sitä kautta pudottanut tehot ettei leviä koko paska?????viisaammat tietää varmaan tähänkin ratkaisun.mutuilua vaan tämäkin..

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    onko tälle löytynyt vikaa selville? itse painin vieläkin saman vian kanssa. kokeilin eri ilmamassamittaria jolla ei ollut vaikutusta. jos ajelee massamittarin piuha irti niin vikaa ei ilmesty

    Leave a comment:


  • samppa...
    replied


    tuolta osa n.1,voisko olla asiaan vaikutusta koska ahdot häviää tyystiin kun vika tulee päälle?Eräällä tutulla oli volvo tehny vähän samaa ja oli korjaantunut tuon osan vaihdolla.Btw,ohjaako tuo osa just ahtopaineita vai mitä tuo tekee,viisaammat kertokaa.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Täällä etelässä täsmälleen samanlainen tapaus ja tuohon en ainakaan itse pysty muuta kuin arvailemaan ennen kuin joku kokeilee että vika on joko turbon solenoidissa tai turbossa.

    Leave a comment:


  • samppa...
    replied
    Eipä vika hävinnytkään näköjään minnekään,piteli ilmeisesti kesä lomia välillä...Pari kertaa tehny saman hommelin jälleen.Tasakaasulla ajon jälkeen kiihdyttäessä taas hevoset laitumella..palaavat takasin hetken ajon jälkeen,outoa.kellään ideoita mitä tuolle alkais tekemään.

    Leave a comment:


  • samppa...
    replied
    No nyt pari päivää tullut ajeltua tuon alipaineletkun tulppauksen jälkeen ja kertaakaan ei ole tuo vika tullut päälle.Ja kuten clavurion mainitsikin niin tuli vetoja lisää alakierroksille että persedynollakin huomasi heti ekavetoa ottaessa.Jospa se ois nyt ollut tässä se vika,ei auta kun ajella ja kuulostella tilannetta.Kiitokset vielä Clavurionille avusta.

    Leave a comment:


  • Incidious
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eipä ole minulle aikaisemmin tullut omakohtaisesti vastaan. Mahdollisesti muuten saman päivän aikana kaksi identtistä keissiä. Tämän ongelman auto kävi tänään softapuukotuksella ja antoi saman vikakoodin "EGR, Air mass too low".

    Aika kiharaiseksi menee, jos se nyt ei tuolla ratkennut.
    Hmm. taitaapa sitten olla suunnitelma huomiseksi. Nimittäin EGR:n kans räplääminen. karvan verran alkaa hermoon ottaa kun ohitustilanteessa ei tapahdukkaan yhtään mitään. Kiitokset vielä Clavurion:lle softapuukotuksesta ps. ainakaan kotimatkalla ei vielä airbagin valo syttyny

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Mielenkiintoista että nämäkin viat alkavat ilmeisesti yleistyä, itselleni on osunut ehkä vain yksi vastaava tapaus kohdalle.

    Toivottavasti auto kulkee jatkossa, tosin vikakoodista ei voi jatkossa päätellä enää mitään.
    Eipä ole minulle aikaisemmin tullut omakohtaisesti vastaan. Mahdollisesti muuten saman päivän aikana kaksi identtistä keissiä. Tämän ongelman auto kävi tänään softapuukotuksella ja antoi saman vikakoodin "EGR, Air mass too low".

    Aika kiharaiseksi menee, jos se nyt ei tuolla ratkennut.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Taisi tämäkin homma selvitä. Katotaan nyt, kun kaveri saa vähän pidempään sillä ajeltua.

    Alkuun toimi varsin normaalin oloisesti. Pikkuisen ilmamassat jäi alussa, mutta maksimit kuitenkin selvästi yli laskennallisen. Ahdot ja PA-paineet OK. Sitten motarin rampilta siirtymä ja vaihdettiin ajosuuntaa. Uudessa vedossa ei lähde mihinkään, ilmamassat ja ahdot hukassa. Antaa vikakoodin: EGR, Air mass too low. EGR:n alipaineletku irti ja tulpaten. Tuon jälkeen ei enää saatu vikaa päälle ja lähti alakierroksiltakin karvan verran iloisemmin. Elikä todennäköisesti viallinen EGR:n solenoidi jäi aktivoinnin jälkeen pitämään venttiiliä hieman auki. EGR-venttiili mekaanisesti vallan puhdas ja lepotilassa suljettu.

    Mainittakoon, että myös laatupajojen softilla EGR-aktivointi on toiminnassa, se aktivointi-% on vain huomattavasti vakiosoftaa pienempi.
    Mielenkiintoista että nämäkin viat alkavat ilmeisesti yleistyä, itselleni on osunut ehkä vain yksi vastaava tapaus kohdalle.

    Toivottavasti auto kulkee jatkossa, tosin vikakoodista ei voi jatkossa päätellä enää mitään.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Taisi tämäkin homma selvitä. Katotaan nyt, kun kaveri saa vähän pidempään sillä ajeltua.

    Alkuun toimi varsin normaalin oloisesti. Pikkuisen ilmamassat jäi alussa, mutta maksimit kuitenkin selvästi yli laskennallisen. Ahdot ja PA-paineet OK. Sitten motarin rampilta siirtymä ja vaihdettiin ajosuuntaa. Uudessa vedossa ei lähde mihinkään, ilmamassat ja ahdot hukassa. Antaa vikakoodin: EGR, Air mass too low. EGR:n alipaineletku irti ja tulpaten. Tuon jälkeen ei enää saatu vikaa päälle ja lähti alakierroksiltakin karvan verran iloisemmin. Elikä todennäköisesti viallinen EGR:n solenoidi jäi aktivoinnin jälkeen pitämään venttiiliä hieman auki. EGR-venttiili mekaanisesti vallan puhdas ja lepotilassa suljettu.

    Mainittakoon, että myös laatupajojen softilla EGR-aktivointi on toiminnassa, se aktivointi-% on vain huomattavasti vakiosoftaa pienempi.

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Jos olis paikkakunta näkyvissä niin joku voi jopa tarjoutua lukemaan koodit

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by samppa... View Post
    Onko kukaan halukas tai kykenevä tässä oulun alueella lukemaan nuita vikakoodeja,soitin wetterin pikahuoltoon ja käskivät vaan heti huoltoon kuskata sinne,eli eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiaan..eikä huvita valohoidosta sinne maksaa maltaita..
    Clavu... http://www.btcf.fi/forum/member.php?u=9861

    Leave a comment:


  • samppa...
    replied
    Onko kukaan halukas tai kykenevä tässä oulun alueella lukemaan nuita vikakoodeja,soitin wetterin pikahuoltoon ja käskivät vaan heti huoltoon kuskata sinne,eli eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiaan..eikä huvita valohoidosta sinne maksaa maltaita..Niin ja auto limingassa
    Last edited by samppa...; 01-07-2009, 15:04.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Vikakoodien luvulla tuon ongelman kartoittamisen voisi aloittaa.

    MAFfi voi oireilla kyllä juuri noinkin.. Tai siirtopumppu tai.... -Arvaillahan voi vaikka kuinka.

    Leave a comment:

Working...
X