Itsellä softattu 231hp/510nm '02 530da tehnyt tuota samaa nyt kesän aikana ehkä 4-5 kertaa ja aina motarinopeudessa (120-140 km/h). eli kun ajelee d päällä ja polkasee kaasua vaihtaa tomaatti pienemmälle, kulutusmittari nousee mutta vauhti ei kirjaimellisesti kiihdy yhtään.
Olen pistänyt homman toistaiseksi jonkun kosketushäiriön tjsp. piikkiin kun ei ole yli 20tkm aikana tehnyt kuin 4-5 kertaa tuon.
Autolla ajettu siis 226 tkm nyt, laatikolle ei ole tehty mitään eikä tehdä.
Eli ei apuja täältäkään muuta kuin tietoa että samasta "viasta" kärsitään...
Vikakoodeja ei ole luettu.
Ja muuten siis kaikki pelaa niinkuin pitää ja kulkee hyvin.
330da outo häikkä
Collapse
X
-
Eipä sille syytä löytynyt,mutta kummallista hommassa on se kun jouduin tuon tomaattilaatikon korjauttaan niin sen jälkeen vika ei ole enää ilmestynyt vaikka miten yrittänyt.Ennen tuli esille järkiään jokaisen pätkän jälkeen jos ajeli n.60km/h tasakaasulla ja siitä täyskaasu kiihdytys.Jospa siellä laatikossa on ollut joku vikatila päällä ja sitä kautta pudottanut tehot ettei leviä koko paska?????viisaammat tietää varmaan tähänkin ratkaisun.mutuilua vaan tämäkin..
Leave a comment:
-
-
onko tälle löytynyt vikaa selville? itse painin vieläkin saman vian kanssa. kokeilin eri ilmamassamittaria jolla ei ollut vaikutusta. jos ajelee massamittarin piuha irti niin vikaa ei ilmesty
Leave a comment:
-
-
Täällä etelässä täsmälleen samanlainen tapaus ja tuohon en ainakaan itse pysty muuta kuin arvailemaan ennen kuin joku kokeilee että vika on joko turbon solenoidissa tai turbossa.
Leave a comment:
-
-
Eipä vika hävinnytkään näköjään minnekään,piteli ilmeisesti kesä lomia välillä...Pari kertaa tehny saman hommelin jälleen.Tasakaasulla ajon jälkeen kiihdyttäessä taas hevoset laitumella..palaavat takasin hetken ajon jälkeen,outoa.kellään ideoita mitä tuolle alkais tekemään.
Leave a comment:
-
-
No nyt pari päivää tullut ajeltua tuon alipaineletkun tulppauksen jälkeen ja kertaakaan ei ole tuo vika tullut päälle.Ja kuten clavurion mainitsikin niin tuli vetoja lisää alakierroksille että persedynollakin huomasi heti ekavetoa ottaessa.Jospa se ois nyt ollut tässä se vika,ei auta kun ajella ja kuulostella tilannetta.Kiitokset vielä Clavurionille avusta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEipä ole minulle aikaisemmin tullut omakohtaisesti vastaan. Mahdollisesti muuten saman päivän aikana kaksi identtistä keissiä. Tämän ongelman auto kävi tänään softapuukotuksella ja antoi saman vikakoodin "EGR, Air mass too low".
Aika kiharaiseksi menee, jos se nyt ei tuolla ratkennut.ps. ainakaan kotimatkalla ei vielä airbagin valo syttyny
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rahu View PostMielenkiintoista että nämäkin viat alkavat ilmeisesti yleistyä, itselleni on osunut ehkä vain yksi vastaava tapaus kohdalle.
Toivottavasti auto kulkee jatkossa, tosin vikakoodista ei voi jatkossa päätellä enää mitään.
Aika kiharaiseksi menee, jos se nyt ei tuolla ratkennut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTaisi tämäkin homma selvitä. Katotaan nyt, kun kaveri saa vähän pidempään sillä ajeltua.
Alkuun toimi varsin normaalin oloisesti. Pikkuisen ilmamassat jäi alussa, mutta maksimit kuitenkin selvästi yli laskennallisen. Ahdot ja PA-paineet OK. Sitten motarin rampilta siirtymä ja vaihdettiin ajosuuntaa. Uudessa vedossa ei lähde mihinkään, ilmamassat ja ahdot hukassa. Antaa vikakoodin: EGR, Air mass too low. EGR:n alipaineletku irti ja tulpaten. Tuon jälkeen ei enää saatu vikaa päälle ja lähti alakierroksiltakin karvan verran iloisemmin. Elikä todennäköisesti viallinen EGR:n solenoidi jäi aktivoinnin jälkeen pitämään venttiiliä hieman auki. EGR-venttiili mekaanisesti vallan puhdas ja lepotilassa suljettu.
Mainittakoon, että myös laatupajojen softilla EGR-aktivointi on toiminnassa, se aktivointi-% on vain huomattavasti vakiosoftaa pienempi.
Toivottavasti auto kulkee jatkossa, tosin vikakoodista ei voi jatkossa päätellä enää mitään.
Leave a comment:
-
-
Taisi tämäkin homma selvitä. Katotaan nyt, kun kaveri saa vähän pidempään sillä ajeltua.
Alkuun toimi varsin normaalin oloisesti. Pikkuisen ilmamassat jäi alussa, mutta maksimit kuitenkin selvästi yli laskennallisen. Ahdot ja PA-paineet OK. Sitten motarin rampilta siirtymä ja vaihdettiin ajosuuntaa. Uudessa vedossa ei lähde mihinkään, ilmamassat ja ahdot hukassa. Antaa vikakoodin: EGR, Air mass too low. EGR:n alipaineletku irti ja tulpaten. Tuon jälkeen ei enää saatu vikaa päälle ja lähti alakierroksiltakin karvan verran iloisemmin. Elikä todennäköisesti viallinen EGR:n solenoidi jäi aktivoinnin jälkeen pitämään venttiiliä hieman auki. EGR-venttiili mekaanisesti vallan puhdas ja lepotilassa suljettu.
Mainittakoon, että myös laatupajojen softilla EGR-aktivointi on toiminnassa, se aktivointi-% on vain huomattavasti vakiosoftaa pienempi.
Leave a comment:
-
-
Jos olis paikkakunta näkyvissä niin joku voi jopa tarjoutua lukemaan koodit
Leave a comment:
-
-
Originally posted by samppa... View PostOnko kukaan halukas tai kykenevä tässä oulun alueella lukemaan nuita vikakoodeja,soitin wetterin pikahuoltoon ja käskivät vaan heti huoltoon kuskata sinne,eli eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiaan..eikä huvita valohoidosta sinne maksaa maltaita..
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan halukas tai kykenevä tässä oulun alueella lukemaan nuita vikakoodeja,soitin wetterin pikahuoltoon ja käskivät vaan heti huoltoon kuskata sinne,eli eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata asiaan..eikä huvita valohoidosta sinne maksaa maltaita..Niin ja auto limingassaLast edited by samppa...; 01-07-2009, 15:04.
Leave a comment:
-
-
Vikakoodien luvulla tuon ongelman kartoittamisen voisi aloittaa.
MAFfi voi oireilla kyllä juuri noinkin.. Tai siirtopumppu tai.... -Arvaillahan voi vaikka kuinka.
Leave a comment:
-
Leave a comment: