Mistäköhän johtuu seuraavanlainen vika:
MIL valo syttyy vähän väliä, ja nollaantuu vain lukulaitteella. Koodit on aina samat, laihalla (lohko1 ja 2, usein lohko 2 tulee ensin tai ainoastaan). Välillä on ollut myös ICV stuck open (yhden kerran), se kuitenkin on putsattu ja liikkuu hyvin. Imuvuotoja ei ole (ainakaan havaittuja mm. starttisprayllä). Mitään käyntihäiriöitä ei ole, ei tyhjäkäynnillä ei ajossa. Poislukien aina päivän ensimmäinen käynnistys, hieman laiskasti lähtee, ja ehkä röpöttää kerran kaksi putkessa. Muita käynnistymisongelmia ei ole. Voiko asentoanturit vaikuttaa tuohon laihuuteen?
Meinasin vaihtaa bensansuodattimen ja huomasin, että biilissä on vääränlainen suodatin, siinä ei ole paineensäädintä ollenkaan. Eli tietääkseni autossa ei ole paineensäädintä nyt ollenkaan. Lisäksi suodattimen paineensäätimelle tuleva alipaineletku roikkui auton alla ja oli taitettu kaksinkerroin nippusiteellä, luulin jo että sieltä imee laihalle ja tulppasin kunnolla -> ei vaikutusta. Tänään löysin toisen löysän alipaineletkun imusarjan takapäästä, sehän olisi voinut aiheuttaa sen että lohko 2 menee laihalle. Kiristin senkin kunnolla-> ei vaikutusta, taas oli tullut esikoodi notta laihalla.
Autossa ei ole mitään viritysosia eli täysin orkkisosilla.
Voiko tuo bensansuodatin ja paineensäädin olla syynä? Sehän selviää pian kunhan saan sen vaihdettu (ja lisättyä poistetut paluulinjat).
Livedatan mukaan lambdatkin toimisivat normaalisti(?), voltit soutaa paljon ensimmäisillä lambdoilla.
MAF?
Ai niin, uusi vikakoodi oli 313, misfire with low fuel level?
Haitariputki ja tulpat uusittu.
Auttakaa kiitos, tai kohta joutuu turvautumaan marmoritiskiin...!
MIL valo syttyy vähän väliä, ja nollaantuu vain lukulaitteella. Koodit on aina samat, laihalla (lohko1 ja 2, usein lohko 2 tulee ensin tai ainoastaan). Välillä on ollut myös ICV stuck open (yhden kerran), se kuitenkin on putsattu ja liikkuu hyvin. Imuvuotoja ei ole (ainakaan havaittuja mm. starttisprayllä). Mitään käyntihäiriöitä ei ole, ei tyhjäkäynnillä ei ajossa. Poislukien aina päivän ensimmäinen käynnistys, hieman laiskasti lähtee, ja ehkä röpöttää kerran kaksi putkessa. Muita käynnistymisongelmia ei ole. Voiko asentoanturit vaikuttaa tuohon laihuuteen?
Meinasin vaihtaa bensansuodattimen ja huomasin, että biilissä on vääränlainen suodatin, siinä ei ole paineensäädintä ollenkaan. Eli tietääkseni autossa ei ole paineensäädintä nyt ollenkaan. Lisäksi suodattimen paineensäätimelle tuleva alipaineletku roikkui auton alla ja oli taitettu kaksinkerroin nippusiteellä, luulin jo että sieltä imee laihalle ja tulppasin kunnolla -> ei vaikutusta. Tänään löysin toisen löysän alipaineletkun imusarjan takapäästä, sehän olisi voinut aiheuttaa sen että lohko 2 menee laihalle. Kiristin senkin kunnolla-> ei vaikutusta, taas oli tullut esikoodi notta laihalla.
Autossa ei ole mitään viritysosia eli täysin orkkisosilla.
Voiko tuo bensansuodatin ja paineensäädin olla syynä? Sehän selviää pian kunhan saan sen vaihdettu (ja lisättyä poistetut paluulinjat).
Livedatan mukaan lambdatkin toimisivat normaalisti(?), voltit soutaa paljon ensimmäisillä lambdoilla.
MAF?
Ai niin, uusi vikakoodi oli 313, misfire with low fuel level?
Haitariputki ja tulpat uusittu.
Auttakaa kiitos, tai kohta joutuu turvautumaan marmoritiskiin...!
Comment