Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i (m54b30) laihalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vlu_1981
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 50
    • Rovaniemi

    E46 330i (m54b30) laihalla

    Mistäköhän johtuu seuraavanlainen vika:

    MIL valo syttyy vähän väliä, ja nollaantuu vain lukulaitteella. Koodit on aina samat, laihalla (lohko1 ja 2, usein lohko 2 tulee ensin tai ainoastaan). Välillä on ollut myös ICV stuck open (yhden kerran), se kuitenkin on putsattu ja liikkuu hyvin. Imuvuotoja ei ole (ainakaan havaittuja mm. starttisprayllä). Mitään käyntihäiriöitä ei ole, ei tyhjäkäynnillä ei ajossa. Poislukien aina päivän ensimmäinen käynnistys, hieman laiskasti lähtee, ja ehkä röpöttää kerran kaksi putkessa. Muita käynnistymisongelmia ei ole. Voiko asentoanturit vaikuttaa tuohon laihuuteen?
    Meinasin vaihtaa bensansuodattimen ja huomasin, että biilissä on vääränlainen suodatin, siinä ei ole paineensäädintä ollenkaan. Eli tietääkseni autossa ei ole paineensäädintä nyt ollenkaan. Lisäksi suodattimen paineensäätimelle tuleva alipaineletku roikkui auton alla ja oli taitettu kaksinkerroin nippusiteellä, luulin jo että sieltä imee laihalle ja tulppasin kunnolla -> ei vaikutusta. Tänään löysin toisen löysän alipaineletkun imusarjan takapäästä, sehän olisi voinut aiheuttaa sen että lohko 2 menee laihalle. Kiristin senkin kunnolla-> ei vaikutusta, taas oli tullut esikoodi notta laihalla.
    Autossa ei ole mitään viritysosia eli täysin orkkisosilla.

    Voiko tuo bensansuodatin ja paineensäädin olla syynä? Sehän selviää pian kunhan saan sen vaihdettu (ja lisättyä poistetut paluulinjat).

    Livedatan mukaan lambdatkin toimisivat normaalisti(?), voltit soutaa paljon ensimmäisillä lambdoilla.

    MAF?

    Ai niin, uusi vikakoodi oli 313, misfire with low fuel level?

    Haitariputki ja tulpat uusittu.

    Auttakaa kiitos, tai kohta joutuu turvautumaan marmoritiskiin...!
    Vikakoodin luvut/nollaukset, webasto testeri, Rovaniemellä
    EX:
    E60 525i 2005
    E46 330xi 2004
    E46 330i 2003
    E91 318i 2008
  • vlu_1981
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 50
    • Rovaniemi

    #2
    No perhana! vika löytyi hyytyneestä bensapumpusta, TIETENKIN! Käy laihalla (välillä), misfire with low fuel level, lopulta käynnistysongelmat... Suuttimet tukossa tai muuten ei riitä kakkua. Ja lähes kaikesta muustahan jäisi esi- tai vikakoodi?
    Vääntöä ja tehoa tuli kivasti lisää, vertailu kohtaa ei ollut, koska autossa oli sama vika uudesta asti minulla.
    Ehkä nuo muut vikakoodit oli harhaan jotavia?
    Vikakoodin luvut/nollaukset, webasto testeri, Rovaniemellä
    EX:
    E60 525i 2005
    E46 330xi 2004
    E46 330i 2003
    E91 318i 2008

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #3
      laittaisin kyllä sinne juurikin sellaisen paineensäätimen mikä autoon kuuluu.. muuten ei varmasti toimi juuri sillain kun on tarkoitettu.. säädinhän muuttaa painetta suhteessa imusarjhan paineeseen..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • vlu_1981
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 50
        • Rovaniemi

        #4
        Päätetäänpä tämäkin riesa, ja jollekkin vinkkiä jos on vastaavaa ongelmaa.

        Eli Bensapumpun vaihdolla selvisi. Vanha ei antanut tarpeeksi kakkua, jolloin short- ja longterm fuel trimmit oli koko ajan n. +10-12%. Kun ei enää riittänyt meni "laihalle". Nyt uudella pumpulla vastaavat arvot ~ -8%.

        Kulutus tippui HUOMATTAVASTI, ennen n. 10-12l/100km >< nyt 7-9l

        Käynnistyy herkemmin.

        Vikakoodin luvut/nollaukset, webasto testeri, Rovaniemellä
        EX:
        E60 525i 2005
        E46 330xi 2004
        E46 330i 2003
        E91 318i 2008

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎