Announcement

Collapse
No announcement yet.

320D e46 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OMIT
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 14
    • Varkaus

    320D e46 ei käynnisty

    Onko antaa hyviä neuvoja??
    Eilen kotiin tullessani auto toimi moitteettomasti.(Kyseessä 320d -02 aj.239tkm.)
    Myöhemmin oli tarkoitus lähteä ajamaan,mutta auto ei inahdakkaan!!
    Starttaa oikein hyvin,mutta mitään muuta ei tapahdu.
    Mistähän kannattais lähteä vikaa etsimään???
    Vikamuistissa 2 vkoa sitten hehkutulppa syl.3 ja 4 katkos.
    (asentaja sanoi että ei pitäs vaikuttaa kesällä??)
  • kalkkuna
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 864
    • vaajakoski

    #2
    Voisko olla polttoaineen siirtopumppu? Täytyy kyllä myöntää että sen enempää en sitten asiasta tiedäkkään. Tietysti se varmaan tankissa sijaitsee ja pitäs varmaan jotain ääntä pitää kun laittaa virrat päälle. Jos nyt tosta jotain apua olis.
    VW sharan 1,8T
    e30 318i 4d -89 projekti
    e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

    Comment

    • miccou
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 488
      • Iisalmi

      #3
      Jos kalkkunan mainitsema siirtopumppu ei ole rikki, kannattaa suuttimet tarkastaa. Aika yleinen vika noissa kiisselikoneissa. Jos yksikin suutin on rikki niin paineet polttoainejärjestelmästä häviää ja kone ei vaan lähde käyntiin.
      Last edited by miccou; 22-06-2009, 09:09.
      VW Passat 1.8t -04


      X1 20Da X-Drive -13
      E39 530Da Touring -01
      E39 525iA Touring -01
      E46 325iA Sedan -01
      E46 320D Touring -00
      Audi A3 1.9TDI -01
      VW Multivan 2.5 TDI -05

      Comment

      • Hydetys
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 111
        • Lohja

        #4
        Siirto/esipaine/jatkosiirto-pumppu(mikälie) kököttää siinä aika lähellä kuskin penkkiä, auton pohjassa siis. Virrat ku lyö päälle ni pitäs kuulua sellasta surinaa/sirinää. Tosiaan jos kyseinen laite on paskana, niin auto starttaa, mut ei lähe käyntiin.

        Näin siis oli ainaki omassa e46 330d:ssä.

        EDIT: http://www.realoem.com/bmw/showparts...12&hg=16&fg=15 <---osa numero 6
        Last edited by Hydetys; 22-06-2009, 09:19.
        330xd -01

        Comment

        • OMIT
          Newbiemmer
          • Jun 2008
          • 14
          • Varkaus

          #5
          Selvis vikakoodeista suraavaa.
          4B90 Jakoputken painevahti,paine liian pieni.
          4630 DRV-säädetty rail-varaajapaine,minimipaine alitettu.
          voisko olettaa ,että joku suutin rikki?
          Kiitoksia vinkeistä.

          Comment

          • kalkkuna
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 864
            • vaajakoski

            #6
            Originally posted by OMIT View Post
            Selvis vikakoodeista suraavaa.
            4B90 Jakoputken painevahti,paine liian pieni.
            4630 DRV-säädetty rail-varaajapaine,minimipaine alitettu.
            voisko olettaa ,että joku suutin rikki?
            Kiitoksia vinkeistä.
            Niin eihän se nosta polttoaineen paineita jos suutin vuotaa. Joku muu saa sitten kertoa miten diagnosoidaan mikä suutin vuotaa.
            VW sharan 1,8T
            e30 318i 4d -89 projekti
            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

            Comment

            • rp
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 246

              #7
              Veikkaisin edelleen siirtopumppua, koska yleensä nuo suutinten ongelmat eivät iske yhtäkkiä vaan jo aikaisemmin ilmenee käynnistyksessä vaikeuksia eli pitää sahata pidempään että lähtee.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                M47N (DDE 5.0) koneen yhteydessä ei ole enää siirtopaineanturia. Niinpä siirtopumpun osalta homma menee arvailuksi. Matala siirtopaine voi silti olla syyllinen tuohon matalaan rail-paineeseen. Katsoitteko, paljonko rail-paine oli käynnistäessä?

                Vuotava suutin selvitetään liittämällä mittakupit suuttimien ohivuotolinjoihin. Jos sitten käynnistyksen yhteydessä yhdeltä suuttimelta kertyy selvästi muita enemmän ohivuotoa, siinä on syyllinen.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • TDic
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2008
                  • 105
                  • nurmes

                  #9
                  tsekkaas toi:


                  edit:tähän ainakin autto toi:
                  Last edited by TDic; 22-06-2009, 18:07.

                  Comment

                  • OMIT
                    Newbiemmer
                    • Jun 2008
                    • 14
                    • Varkaus

                    #10
                    Siirtopumpulta tuli painetta 8,5bar,kun siihen päähän laittoi mittarin.Polttoainetta antoi oikein hyvin,kun letkun laittoi astiaan ja virrat päälle.Onko korkeapaine pumppu sökö??suuttimia ei ole vielä takastettu,koska on lähtenyt oikein hyvin aikaisemmin käyntiin.ei lähtenyt nyt käyntiin edes starttipilotilla.asentaja sanoi,että pitäs käynnistyä starttipilotilla ,jos suutin sökö???

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎