Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 ilmastointiin pelkkä magneettikytkin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JayP
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 12

    e46 ilmastointiin pelkkä magneettikytkin?

    Ilmastointilaitteen kompura alkoi pitämään pientä nakutusta ja pajalla diagnosoitiin että magneettikytkin olisi kulunut. Kuulemma maahantuojalta saa tilattua vain uusia kompuroita, eikä pelkkää kytkintä. Tietääkö kukaan saako noita kytkimiä mistään erikseen?
    Last edited by JayP; 06-08-2009, 20:45.
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Valitettavan totta...useisiin kompressoreihin ei ola saatavilla osia. Käytettyjä osia sensiaan on saatavana esim. mulla on denso merkkisiä kompressoreita joista saa osia
    Koita selvittää mikä kompressori (merkki/malli) on ja mikä siellä sitä ääntä pitää.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • JayP
      Newbiemmer
      • May 2004
      • 12

      #3
      Tarkoitatko että sulta voisi saada pelkän vikaantuneen osan? Pajalla sanoivat että se on se magneettikytkin joka pitää ääntä. Onko tollaisen magneettikytkimen vaihto helpohko homma verrattuna uuden kompuran asennukseen? Kompressorissa varmaan on joku sarjanumero tms lätkä josta vois saada tarkempia tietoja.

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Joo...niistä Denson kompressoreista lentää se kytkin maisemaan kiinnitysruuvin löystyttyä...yks vielä jäljellä. Jos se on Seiko Seiki tai Calsonic niin niihin ei ole mulla mitään hiluja.
        Se kytkimen ruuvi kannattaa tarkistaa ettei pääse aukeamaan.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • roadrunner
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 155
          • Rovaniemi

          #5
          onko sen kytkimen laakeri ehjä.? mulla meni se laakeri sieltä, sen saa sinne vaihdettua vaikka väittävät merkkiliikkeessä muuta...

          E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
          E61 530xd m-sport edition titansilber -09

          E91 320d -06
          E46cab 330i m-sport titansilver -01
          E39touring tds -97
          E91 320d m-sport lemansblue -06
          E39 m5 avusblue -99
          E39 tds m5replica -97
          E36 320i -92

          Comment

          • JayP
            Newbiemmer
            • May 2004
            • 12

            #6
            Hyviä vinkkejä, kiitos niistä! Täytyy tarkistaa tilanne.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Originally posted by roadrunner View Post
              onko sen kytkimen laakeri ehjä.? mulla meni se laakeri sieltä, sen saa sinne vaihdettua vaikka väittävät merkkiliikkeessä muuta...

              http://www.kentso.fi/prebeo/index.php

              Usein käy niin että se hihnapyörän laakeri leikkaa kiinni ja alkaa pyöriä siinä kopressorin alumiinirungon päällä. Se kuluttaa sen rungon piloille eikä uuden laakerin asennus enää ole mahdollista ilman koneistustyötä ja kaulan holkittamista.
              Jos sen laakerin vaihtaa hyvissä ajoin niin silloin se toki on mahdollista mutta eipä sitä kukaan halua vaihtaa kun se vielä pyörii ihan hyvin...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎