Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 jarruremontin työkalut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    E46 jarruremontin työkalut

    Noissa jarrukeskusteluissa puhutaan aina spesiaalikokoisista hylsyistä yms, niin voisiko joku osaava kertoa pitääkö tarvittava 7mm kuusiokoloavain olla hylsy vai tappi? Mikä muu työkalu on pakollinen hankinta ennen kuin alkaa kiroilla juuttuneiden osien kanssa?
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Takajarruissa tein viimeksi 1/2" 7mm kuusiokolohylsyllä mutta luulen että ihan kuusiokoloavain+putki tarvittaessa jatkoksi on kätevämpi. Iskarin alapää muistaakseni on sen verran lähellä.
    Jos takalevy on irroitettava , tarvitaan 5 tai 6 mm kuusiokolo levyn ruuvia varten
    Satulan carrier on muistaakseni 16mm kantaisilla ruuveilla.
    Tietysti kunnollinen pukki on oltava kun auto on nostettuna ilman käsijarrua/plkimen painajaa
    -pitkä tasapääruuvari jolla pyöritellä käsijarrukenkien säätö "auki" jotta levy tulee pois.
    -cleaneria
    -moska jolla napauttaa levyyn jos on jumittunut
    -kuparimönjää/vastaavaa liukupintoihin ja palojen taustalle.
    -kapea teräsharja ja/tai santapaperia pintojen puhdistukseen (joihin pala tapaa)
    -työkalu jolla painaa jarrumäntä sisään (ammattimies varmaan käyttää siihen tarkoitettua kalua , itse käytän isoja siirtoleukapihtejä)
    Last edited by petrolhead; 07-07-2009, 09:45.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16293
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Takajarruissa tein viimeksi 1/2" 7mm kuusiokolohylsyllä mutta luulen että ihan kuusiokoloavain+putki tarvittaessa jatkoksi on kätevämpi. Iskarin alapää muistaakseni on sen verran lähellä.
      Jos takalevy on irroitettava , tarvitaan 5 tai 6 mm kuusiokolo levyn ruuvia varten
      Satulan carrier on muistaakseni 16mm kantaisilla ruuveilla.
      Tietysti kunnollinen pukki on oltava kun auto on nostettuna ilman käsijarrua/plkimen painajaa
      -pitkä tasapääruuvari jolla pyöritellä käsijarrukenkien säätö "auki" jotta levy tulee pois.
      -cleaneria
      -moska jolla napauttaa levyyn jos on jumittunut
      -kuparimönjää/vastaavaa liukupintoihin ja palojen taustalle.
      -kapea teräsharja ja/tai santapaperia pintojen puhdistukseen (joihin pala tapaa)
      -työkalu jolla painaa jarrumäntä sisään (ammattimies varmaan käyttää siihen tarkoitettua kalua , itse käytän isoja siirtoleukapihtejä)
      Tuossahan ne, + 1/4 räikkään 7 mm. kuusiokoloavain, tarvii lisäksi sen adapterin. Helpompi pyörittää liukutapit pois kierteeltä eikä tarvi nylkyttää/vaihtaa otetta kuten tavan kuusiokoloavaimella.

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663

        #4
        Ihan yleisesti jos jarruputkia tarvii irroittaa niin hyvät pienet putkipihdit esim bahco saattavat olla erittäin hyödylliset. Niillä saa ruosteisestakin mutterista varman otteen.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎