Noissa jarrukeskusteluissa puhutaan aina spesiaalikokoisista hylsyistä yms, niin voisiko joku osaava kertoa pitääkö tarvittava 7mm kuusiokoloavain olla hylsy vai tappi? Mikä muu työkalu on pakollinen hankinta ennen kuin alkaa kiroilla juuttuneiden osien kanssa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 jarruremontin työkalut
Collapse
X
-
Takajarruissa tein viimeksi 1/2" 7mm kuusiokolohylsyllä mutta luulen että ihan kuusiokoloavain+putki tarvittaessa jatkoksi on kätevämpi. Iskarin alapää muistaakseni on sen verran lähellä.
Jos takalevy on irroitettava , tarvitaan 5 tai 6 mm kuusiokolo levyn ruuvia varten
Satulan carrier on muistaakseni 16mm kantaisilla ruuveilla.
Tietysti kunnollinen pukki on oltava kun auto on nostettuna ilman käsijarrua/plkimen painajaa
-pitkä tasapääruuvari jolla pyöritellä käsijarrukenkien säätö "auki" jotta levy tulee pois.
-cleaneria
-moska jolla napauttaa levyyn jos on jumittunut
-kuparimönjää/vastaavaa liukupintoihin ja palojen taustalle.
-kapea teräsharja ja/tai santapaperia pintojen puhdistukseen (joihin pala tapaa)
-työkalu jolla painaa jarrumäntä sisään (ammattimies varmaan käyttää siihen tarkoitettua kalua , itse käytän isoja siirtoleukapihtejä)Last edited by petrolhead; 07-07-2009, 10:45.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTakajarruissa tein viimeksi 1/2" 7mm kuusiokolohylsyllä mutta luulen että ihan kuusiokoloavain+putki tarvittaessa jatkoksi on kätevämpi. Iskarin alapää muistaakseni on sen verran lähellä.
Jos takalevy on irroitettava , tarvitaan 5 tai 6 mm kuusiokolo levyn ruuvia varten
Satulan carrier on muistaakseni 16mm kantaisilla ruuveilla.
Tietysti kunnollinen pukki on oltava kun auto on nostettuna ilman käsijarrua/plkimen painajaa
-pitkä tasapääruuvari jolla pyöritellä käsijarrukenkien säätö "auki" jotta levy tulee pois.
-cleaneria
-moska jolla napauttaa levyyn jos on jumittunut
-kuparimönjää/vastaavaa liukupintoihin ja palojen taustalle.
-kapea teräsharja ja/tai santapaperia pintojen puhdistukseen (joihin pala tapaa)
-työkalu jolla painaa jarrumäntä sisään (ammattimies varmaan käyttää siihen tarkoitettua kalua , itse käytän isoja siirtoleukapihtejä)
Comment
-
Comment