Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 330d kytkin ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ville kukkamo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 93
    • Seinäjoki

    bmw 330d kytkin ongelmat

    elikkä kysessä on -01 facelift 330d touring m-sport manuaali.
    mittarissa tällä hetkellä 160tkm.
    ongelmana on että kytkin rupesi luistamaan.auto on lastutettu.
    koska kytkin menee vaihtoon niin ajattelin että vauhtipyörä olisi ilmeisesti hyvä vaihtaa samalla....?

    marmoritiskillä kytkimen hinta 380e ja vauhtipyörän 816e joten onko kenelläkään tietoa/ideoita mistä saisi edullisemman+vahvemman paketin.

    ajatuksena oli ohjelmoida auto vakioksi kytkin rempan jälkeen mutta jos sinne löytyisi vahvemmat kalut niin saisi olla lastutettuna.

    tehot nyt 230hv ja 560nm ja auto on 184hv malli.
    --------------------
    E61 525da -05
    E39 528i M-Sport -99

    Ex. X5 4.6is -02. x5 4,6is -03. x5 3,0d -03. e60 530da -05. e60 525i -04. e61 530da -04. e46 330d m-sport -02. e46 318i -98. e39 528i m-sport. e39 523 touring -97. e21 315 -81. e21 320 -79. 1502 -76. 1502 -77. e38 740ia -96. e38 730ia -95. e34 535i -91. e34 520i -89. e34 525i -89. e30 316 -87. e36 320ia coupé -95. e28 520ia -84. e28 518 -82. e28 518 -83.
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Voipi olla melko tuskaista ajelua vakiotehoilla ~50hv ja 170Nm vähemmän kuin nyt...
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      #3
      Tai sitten käyt sellaisella pajalla, joka osaa customoida softan ja rajoittaa alaväännöt alle 500 Nm.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • mie
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 219

        #4
        tuskin nyt kuitenkaan kannattaa vauhtipyörää uusia.

        Comment

        • ville kukkamo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 93
          • Seinäjoki

          #5


          tuolta katselin tarinaa niin ajattelin että sais kerralla kuntoon jos sen vauhtipyöränki hommais.
          --------------------
          E61 525da -05
          E39 528i M-Sport -99

          Ex. X5 4.6is -02. x5 4,6is -03. x5 3,0d -03. e60 530da -05. e60 525i -04. e61 530da -04. e46 330d m-sport -02. e46 318i -98. e39 528i m-sport. e39 523 touring -97. e21 315 -81. e21 320 -79. 1502 -76. 1502 -77. e38 740ia -96. e38 730ia -95. e34 535i -91. e34 520i -89. e34 525i -89. e30 316 -87. e36 320ia coupé -95. e28 520ia -84. e28 518 -82. e28 518 -83.

          Comment

          • ville kukkamo
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 93
            • Seinäjoki

            #6
            onko jossain muussa bemarissa sama/sopiva vauhtipyörä?
            --------------------
            E61 525da -05
            E39 528i M-Sport -99

            Ex. X5 4.6is -02. x5 4,6is -03. x5 3,0d -03. e60 530da -05. e60 525i -04. e61 530da -04. e46 330d m-sport -02. e46 318i -98. e39 528i m-sport. e39 523 touring -97. e21 315 -81. e21 320 -79. 1502 -76. 1502 -77. e38 740ia -96. e38 730ia -95. e34 535i -91. e34 520i -89. e34 525i -89. e30 316 -87. e36 320ia coupé -95. e28 520ia -84. e28 518 -82. e28 518 -83.

            Comment

            • estervainaa
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 665
              • Kuopio

              #7
              Sama ongelma 05 330d:ssa.

              Moi!

              Ensimmäistä viestiä tänne kirjoittelen. Itsellä alkanut pari päivää sitten myös kytkin luistamaan, autona e46 330d tourin 05 manuaali, 222tkm ajettu. Luistaa 4 ja 5 vaihteella kaasu pohjassa kiihdyttäessä tehopiikin alkaessa n 2500 kierroksesta eteenpäin. Aikaisemmin esiintyi vain luistoa jos kytkimen painoi äkkiä pohjaan kaasu päällä kiihdyttäessä isommalla vaihteella. Autossa gti car centerin lastu n.260hv/550nm, valmis lastu, ei siis ole penkissä mitattu. Lastu asennettu viime heinäkuussa. Auto ollut itsellä vuoden, 44tkm kertynyt mittariin.

              Mitäs nyt neuvoksi? Onko muut samassa tilanteessa laittanu noita sachin kytkinpaketteja? Mites vauhtipyörä, tarviiko uusia myös? Autoon tullu laitettua aika paljon rahaa ja osaa uusittua, niin vois samalla laittaa kunnon osat, ettei tarviis heti uudelleen alkaa purkamaan. Ja kuopion suunnalla majailen, jos joku tietää kertoa paikan jossa asennus onnistuu, niin olisin kovasti kiitollinen!

              T:Antero
              -89 "m5" rataprojekti
              -02 transporter syncro
              -01 e53 3.0i
              -93 318is rataprojekti nro II

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎