Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 330D lastun seuraukset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tepe_
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 16
    • helsinki

    Bmw 330D lastun seuraukset?

    Onko kokemuksia miten tuo 330D M-Sport kestää lastun? (vm2004). Tällähetkellä autossa 260 heppaa, kyllä muuten kerkee Onko M-Sport rakennettu kestävämmistä osista kuin tuo "normaali" malli? Kiitos!
  • Oldtimer
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 350
    • Ähtäri

    #2
    Originally posted by Tepe_ View Post
    Onko kokemuksia miten tuo 330D M-Sport kestää lastun? (vm2004). Tällähetkellä autossa 260 heppaa, kyllä muuten kerkee Onko M-Sport rakennettu kestävämmistä osista kuin tuo "normaali" malli? Kiitos!
    M-Sportin erot on alustassa ja sisustuksessa.
    ----: Fuck The Fuel Economy :----

    Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

    Comment

    • Armas P
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 74

      #3
      Jos tuo on manuaali, niin ajastaan antautuu vauhtipyörä. Muuten nuo eivät vissiin softamuutoksista suutahda.

      Väännöt nousee -> rasittaa kaksoismassavauhtipyörää enemmän -> joskus, joku kaunis päivä antautuu. Muttei kannata murehtia, kaupasta saa uusia.

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Oldtimer View Post
        M-Sportin erot on alustassa ja sisustuksessa...
        ...ja korisarjassa, lähinnä puskureissa.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Janne-90
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 246
          • Naantali

          #5
          kytkin antautuu varmaanki myös jossain vaiheessa.. jos lastuttaa ja menee kytkin nii kannattaa heittää samalla joku parempi jos rahasta ei ole pulaa mielestäni 330 riisseli kulkee ilman lastuaki kiitettävästi.

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            #6
            Jos ja kun kyseessä siis varmastikkin M57N niin kuhan kattoo ettei väännöt poukkoile levottomasti (+550nm) niin aika turvallisilla vesillä meet.. en tiedä kuinka suuri päivitys kytkin / vauhtipyörä puolella N moottoriin siirryttäessä tapahtunut...

            Mikäli käyt osaavalla lastuttajalla niin se kyllä osaa kertoa sulle teho ja väännön kestot.. yleisesti ottaen otetaan sen 260 / 550nm joka on vielä turvallista.. ja varmaa näissäkin suositellaan ettei täyskaasu kiihdytyksiä alle 2000rpm.. mikäli yhtään osaa kytkintä käyttää niin eiköhän tuo kestä sen..

            Jo vanhemman eli siis M57 moottorin 'mukana' tullut kytkin.. kestää sen ~600nm sachsin levyhän sielä.. omassani 505nm ja sillä porskutettu nyt ~40tkm kytkimen vaihdatin viimekesänä.. totesivat alkuperäis kytkimestä vaan "luistiko tämä?" "eipä ainekaan tuntunut" "njooh tää ei juurikaan ollut edes kulut" ... no tulihan uusi asetelma ja kytkin vaihdettua kun edukkaasti sai
            Last edited by Exami; 19-08-2009, 06:39.
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              Kertokaas kokemuksia kuinka tuo alaväännön lisäys käytännössä tuntuu automaattivaihteisella? Käyttääkö se sitä hyödyksi vai rikkooko enempi?

              Ajattelin jos alaväännöt jättäisi jostain alle 2500 kierroksen koskematta, tai enintään pieni lisäys. Kone on m57 + 2260v. Kyllähän noi säätäjät sanoo sen kestävän 650nm mutta vaihteistokorjaajat sanoo momentinmuuntimen lukon jauhautuvan loppuun nimenomaan matka-ajossa. Eli kaupunki pyörityksessä kiihdytellen laatikko kestäisi vaikka paremmin kuin rauhallisessa matka-ajossa jossa jokainen pienikin ylämäki tekisi hallaa.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • Tepe_
                Newbiemmer
                • Aug 2009
                • 16
                • helsinki

                #8
                Itse ainakin olen huomannut sen, kun on tuo automaattilaatikko, että ilman sport-asentoa lähtee paremmin kuin sportilla. Varmaan johtuu siitä kun alaväännöt on niin kovat ja sportti asennossa laatikko antaa koneen kiertää pidemmälle kun normaalisti.
                Mulla ajettu nyt 136tkm eikä minkäänlaista ongelmaa vaihteistossa eikä muuallakaan ole ilemennyt. Toivotaan että kestää
                Tosiaan minulla se 260hv ja vajaat 600nm vääntöä. Jyväskylässä karalalla laitatin sen ohjelman ja tuntu olevan tosi asiantuntevaa porukkaa. Muilla kokemusta tuosta paikasta?

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6321
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Tepe_ View Post
                  I Jyväskylässä karalalla laitatin sen ohjelman ja tuntu olevan tosi asiantuntevaa porukkaa. Muilla kokemusta tuosta paikasta?
                  Samassa paikassa lisää löylyö tuli omaankin autoon ja hyvin pelaa..
                  Eiköhän nuo pojat ole jo melko monta turbo konetta ohjelmoinut uuteen uskoon.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎