Onko kokemuksia miten tuo 330D M-Sport kestää lastun? (vm2004). Tällähetkellä autossa 260 heppaa, kyllä muuten kerkee Onko M-Sport rakennettu kestävämmistä osista kuin tuo "normaali" malli? Kiitos!
Onko kokemuksia miten tuo 330D M-Sport kestää lastun? (vm2004). Tällähetkellä autossa 260 heppaa, kyllä muuten kerkee Onko M-Sport rakennettu kestävämmistä osista kuin tuo "normaali" malli? Kiitos!
kytkin antautuu varmaanki myös jossain vaiheessa.. jos lastuttaa ja menee kytkin nii kannattaa heittää samalla joku parempi jos rahasta ei ole pulaa mielestäni 330 riisseli kulkee ilman lastuaki kiitettävästi.
Jos ja kun kyseessä siis varmastikkin M57N niin kuhan kattoo ettei väännöt poukkoile levottomasti (+550nm) niin aika turvallisilla vesillä meet.. en tiedä kuinka suuri päivitys kytkin / vauhtipyörä puolella N moottoriin siirryttäessä tapahtunut...
Mikäli käyt osaavalla lastuttajalla niin se kyllä osaa kertoa sulle teho ja väännön kestot.. yleisesti ottaen otetaan sen 260 / 550nm joka on vielä turvallista.. ja varmaa näissäkin suositellaan ettei täyskaasu kiihdytyksiä alle 2000rpm.. mikäli yhtään osaa kytkintä käyttää niin eiköhän tuo kestä sen..
Jo vanhemman eli siis M57 moottorin 'mukana' tullut kytkin.. kestää sen ~600nm sachsin levyhän sielä.. omassani 505nm ja sillä porskutettu nyt ~40tkm kytkimen vaihdatin viimekesänä.. totesivat alkuperäis kytkimestä vaan "luistiko tämä?" "eipä ainekaan tuntunut" "njooh tää ei juurikaan ollut edes kulut" ... no tulihan uusi asetelma ja kytkin vaihdettua kun edukkaasti sai
Kertokaas kokemuksia kuinka tuo alaväännön lisäys käytännössä tuntuu automaattivaihteisella? Käyttääkö se sitä hyödyksi vai rikkooko enempi?
Ajattelin jos alaväännöt jättäisi jostain alle 2500 kierroksen koskematta, tai enintään pieni lisäys. Kone on m57 + 2260v. Kyllähän noi säätäjät sanoo sen kestävän 650nm mutta vaihteistokorjaajat sanoo momentinmuuntimen lukon jauhautuvan loppuun nimenomaan matka-ajossa. Eli kaupunki pyörityksessä kiihdytellen laatikko kestäisi vaikka paremmin kuin rauhallisessa matka-ajossa jossa jokainen pienikin ylämäki tekisi hallaa.
Itse ainakin olen huomannut sen, kun on tuo automaattilaatikko, että ilman sport-asentoa lähtee paremmin kuin sportilla. Varmaan johtuu siitä kun alaväännöt on niin kovat ja sportti asennossa laatikko antaa koneen kiertää pidemmälle kun normaalisti.
Mulla ajettu nyt 136tkm eikä minkäänlaista ongelmaa vaihteistossa eikä muuallakaan ole ilemennyt. Toivotaan että kestää
Tosiaan minulla se 260hv ja vajaat 600nm vääntöä. Jyväskylässä karalalla laitatin sen ohjelman ja tuntu olevan tosi asiantuntevaa porukkaa. Muilla kokemusta tuosta paikasta?
Comment