Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 virtalukko jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mosse11
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 32
    • Finland

    E46 virtalukko jumissa

    Voitelin virtalukkoa avaimen reiän kautta kun noita sähkövikoja tuppaa olemaan.. viat ehkä hävisikin (ei ainakaan 4h aikana ilmennyt) mutta sen jälkeen vetikin totaalisesti virtalukon jumiin. Avain ei enää liiku mihinkään asentoon ja kun avaimen poistaa virtalukosta ei kuulu sitä "naksahdusta" mikä mielestäni aina ennen on kuulunut..

    Mihin toi "naksahduksen" puuttuminen viittaa, ja miten lukkosylinteri tulee poistaa kun avainta ei saa I asentoon??

    Auto siis -99 E46
  • Kurre
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 384
    • Veteli

    #2
    Originally posted by mosse11 View Post
    Voitelin virtalukkoa avaimen reiän kautta kun noita sähkövikoja tuppaa olemaan.. viat ehkä hävisikin (ei ainakaan 4h aikana ilmennyt) mutta sen jälkeen vetikin totaalisesti virtalukon jumiin. Avain ei enää liiku mihinkään asentoon ja kun avaimen poistaa virtalukosta ei kuulu sitä "naksahdusta" mikä mielestäni aina ennen on kuulunut..

    Mihin toi "naksahduksen" puuttuminen viittaa, ja miten lukkosylinteri tulee poistaa kun avainta ei saa I asentoon??

    Auto siis -99 E46
    Patruunaahan ei pois ehjänä saa muutakuin oikeassa asennossa. Tässä videossa ohjeita miten patruuna irtoaa (oletan, että E46:sta lähtee samalla tavalla). Eli jos virtalukkoa ei saa reilusti rynkyttämällä liikkumaan ja täten irroitettua, niin edessä on irti poraaminen jne (joka on muuten melko iso savotta johon kannattaa varata todella hyvät työkalut).
    sigpic
    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

    Comment

    • mosse11
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 32
      • Finland

      #3
      Originally posted by Kurre View Post
      Patruunaahan ei pois ehjänä saa muutakuin oikeassa asennossa. Tässä videossa ohjeita miten patruuna irtoaa (oletan, että E46:sta lähtee samalla tavalla). Eli jos virtalukkoa ei saa reilusti rynkyttämällä liikkumaan ja täten irroitettua, niin edessä on irti poraaminen jne (joka on muuten melko iso savotta johon kannattaa varata todella hyvät työkalut).
      Juu ei lähde lukko pyörähtämään ollenkaan I asentoon..

      Onko kenelläkään tietoa mikä siellä patruunassa "loksahtaa" kun avaimen vetää pois koska tämä loksahdus puuttuu nyt kokonaan ja avainta lukkoon työnnettäessä se menee sinne aivan "tunnottomasti", ja pois vedettäessä ei loksahda??

      Comment

      • Kurre
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 384
        • Veteli

        #4
        Originally posted by mosse11 View Post
        Juu ei lähde lukko pyörähtämään ollenkaan I asentoon..

        Onko kenelläkään tietoa mikä siellä patruunassa "loksahtaa" kun avaimen vetää pois koska tämä loksahdus puuttuu nyt kokonaan ja avainta lukkoon työnnettäessä se menee sinne aivan "tunnottomasti", ja pois vedettäessä ei loksahda??
        Jos en ihan väärin muista kun ed. autosta lukon purkasin ja tutkin, niin taitaa olla rattilukon tappi mikä loksahtaa paikoilleen kun avaimen pois ottaa.
        Onkos se rattilukko päällä vai ei?

        edit: niin ja jos rattilukko ei ole päällä, niin voithan aina irroittaa virtalukon pohjan ja sitä kautta saat auton käyntiin jne. Kunhan ensin käyttää avainta pesässä, jotta ajonesto lähtee pois päältä.
        Last edited by Kurre; 04-09-2009, 21:21.
        sigpic
        Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
        ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

        Comment

        • mosse11
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 32
          • Finland

          #5
          Originally posted by Kurre View Post
          Jos en ihan väärin muista kun ed. autosta lukon purkasin ja tutkin, niin taitaa olla rattilukon tappi mikä loksahtaa paikoilleen kun avaimen pois ottaa.
          Onkos se rattilukko päällä vai ei?

          edit: niin ja jos rattilukko ei ole päällä, niin voithan aina irroittaa virtalukon pohjan ja sitä kautta saat auton käyntiin jne. Kunhan ensin käyttää avainta pesässä, jotta ajonesto lähtee pois päältä.

          Rattilukko on päällä... Rynkyttäny oon kovasti myös rattia sisään ja ulospäin niinkuin jossain mainittiin täällä foorumilla mut ei auta.. Käsissä alkaa jo rakot kukkimaan ko "jonkun" tunnin oon avainta pyörittäny

          Onneksi sentään kotipihaan jumittui, ei tarvi kaupan pihalla rassata.. Täytynee huomenna roudata kompura ja työntää 8baria painetta pesään jotta lika lähtisi liikkeele..

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Joo ei kannata virtalukkoo voidella. Monesti menee tosiaan aika nihkeeks
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • rinse
              Bimmer Rookie
              • Aug 2003
              • 79
              • Tampere

              #7
              Itselläni kävi joskus myös noin. Otin elektroniikan puhdistusaine- (täysin haihtuva,ilman mitään öljyjä) ja aseöljypullon mukaan, suihkutin ensimmäistä pillillä runsaasti (niin että harmaata litkua juoksi reiästä ja sitten perään aseöljyä. Tätä toistin monta kertaa ja välillä avaimella vääntelin. Lukosta tuli kuin uusi eikä ole sen jälkeen "kiukutellut".

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                Kyllä niitä kannattaa voidella, mutta vajaa 10v auton kanssa sitä ei kannata aloittaa, jos sitä ei oo kukaan muukaan sen auton kanssa tehnyt.

                Comment

                • mosse11
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 32
                  • Finland

                  #9
                  pitkällisen lukon raplaamisen jälkeen lukko lopultakin pyörähti ja sain virtalukon pois.


                  Saako KL-Varaosista lukko-patruunaa sarjoitettuna omille avaimille, ja jos niin onko näissä yleensä pitkä toimitusaika?

                  Vois tietenkin tuon vanhan yrittää puhdistaa kunnolla, kun sais purettua tuon patruunaan osiin.. Purkautuuko tuo lukko jossain avaimen tietyssä asennossa osiin??

                  Comment

                  • Kurre
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 384
                    • Veteli

                    #10
                    Originally posted by mosse11 View Post
                    pitkällisen lukon raplaamisen jälkeen lukko lopultakin pyörähti ja sain virtalukon pois.


                    Saako KL-Varaosista lukko-patruunaa sarjoitettuna omille avaimille, ja jos niin onko näissä yleensä pitkä toimitusaika?

                    Vois tietenkin tuon vanhan yrittää puhdistaa kunnolla, kun sais purettua tuon patruunaan osiin.. Purkautuuko tuo lukko jossain avaimen tietyssä asennossa osiin??
                    Lukkopatruunaa ei mielestä saa muutakuin marmoritiskiltä (tilaavat sen sarjoitettuna, hinta n. 50e muistaakseni).

                    Ja itse patruunaa ei taida saada purettua, itse lukon runko kannattaa samalla putsailla ja rasvailla, samalla kun se avoinna on.
                    sigpic
                    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                    Comment

                    • mosse11
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 32
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by Kurre View Post
                      Lukkopatruunaa ei mielestä saa muutakuin marmoritiskiltä (tilaavat sen sarjoitettuna, hinta n. 50e muistaakseni).

                      Ja itse patruunaa ei taida saada purettua, itse lukon runko kannattaa samalla putsailla ja rasvailla, samalla kun se avoinna on.
                      Ok. Täytynee tilata ja odotella, ei uskalla enää tuota vanhaa laittaa takaisin, kun irrallaankaan ei ala kunnolla toimimaan..(oli meinaan aika iso työ saada se ensimmäistä kertaa I asentoon jotta saisi patruunan pois)

                      Comment

                      • tp85
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 196
                        • Lappi

                        #12
                        Originally posted by mosse11 View Post
                        Voitelin virtalukkoa avaimen reiän kautta kun noita sähkövikoja tuppaa olemaan.. viat ehkä hävisikin (ei ainakaan 4h aikana ilmennyt) mutta sen jälkeen vetikin totaalisesti virtalukon jumiin. Avain ei enää liiku mihinkään asentoon ja kun avaimen poistaa virtalukosta ei kuulu sitä "naksahdusta" mikä mielestäni aina ennen on kuulunut..

                        Mihin toi "naksahduksen" puuttuminen viittaa, ja miten lukkosylinteri tulee poistaa kun avainta ei saa I asentoon??

                        Auto siis -99 E46

                        Millä sit sait tuon virtalukon irti kun avain ei kääntynyt yhtään?
                        Nykyinen:
                        Bmw e82 128i m-sport

                        Entiset:
                        Bmw e34 525i 92vm
                        Bmw e60 530iA sedan
                        Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                        Bmw e30 325i coupe
                        Bmw e46 318i coupe
                        Bmw e46 316i sedan
                        Bmw e39 528iA sedan
                        Bmw e36 328i sedan
                        Bmw e46 316i sedan
                        Bmw e36 318iS coupe
                        Bmw e30 325i coupe

                        Comment

                        • Jukka_
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 156
                          • finland Keski-suomi

                          #13
                          Nostetaanpa aihetta ylös.

                          Aamulla töihin lähtiessä ei meinannu rattilukkoa saada pois, eli avain ei menaa kääntyä virtalukossa, aikani käännellessä ja rynkyttäessä sain viimein kääntymään ja pääsin matkaan.

                          Virtalukko on ollut jo jonkin aikaa kohtuu väljä eli odotettavissa on ollut.

                          Ootteko vaihtanu virtalukkoja tämän takia ja onko millainen operaatio :think
                          Last edited by Jukka_; 29-04-2010, 09:01.
                          Bmw X5 3.0DA 2005

                          Comment

                          • Jukka_
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 156
                            • finland Keski-suomi

                            #14
                            Ohje taisikin löytyä, (Search) mikäli lukkopesä on samalainen kuin E36 tai E34 malleissa.
                            Bmw X5 3.0DA 2005

                            Comment

                            • Jukka_
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 156
                              • finland Keski-suomi

                              #15
                              Originally posted by Jukka_ View Post
                              Ohje taisikin löytyä, (Search) mikäli lukkopesä on samalainen kuin E36 tai E34 malleissa.
                              Samalla tavalla irtoaa kuin muissakin malleissa.
                              Bmw X5 3.0DA 2005

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎