Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M52B20 Nesteiden katoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JCi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 67
    • -

    E46 M52B20 Nesteiden katoaminen

    Eli kyseinen pata tuntuu hukkaavan johonkin jäähdytinnestettä luokkaa ~ litra/3000km.

    Nyt kylmemmillä ilmoilla havaittavissa myös "vesihöyryn" tapaista savutusta (normaaliako?)

    Huolestuttaa että olisiko mahdollisesti kannentiiviste mennyt ja hukkaisi nestettä sitä kautta? Jollain mielipidettä/neuvoa tähän?

    Muita oireita ei ole, ei käyntihäiriöitä, toimii normaalisti, lämmöt stabiilit, jäähdytysjärjestelmässä ei ole ylimääräistä painetta jne.
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #2
    Tarkista syylarin alanurkat että ovatko kosteat, esim. mulla "vuoti" oik. alanurkasta.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • wta
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 641
      • ------

      #3
      M54b25

      Mulla oli myös mystistä nesteiden hukkumista ollut vissiin ihan uudesta asti, koska kaikissa huolloissa oli aina lisätty jäähdytinnestettä. Ei meinannut vuotoa löytyä mutta kerran kun oikein tarkasti etsiskeli paikansin vuotokohdan termarikotelon ja alavesiletkun liitoksen läheisyyteen. Loppujen lopuksi vuotokohta löytyi jäähdytinnesteen lämpötila-anturista. Anturin o-rengas oli huonona ja vaihdoin koko anturin, koska sopivaa rengasta ei löytyn mistään (en jaksanut metsästääkään koska anturi maksoi 22€) ja vuoto loppui siihen.

      Edit: näyttää olevan samainen anturi sunkin moottorissa. Löytyi myös juttua tuosta samaisesta vuotokohdasta myös ulkomaisilta foorumeilta joten lieneekö BMW:n "ominaisuus".

      Tuossa on minun pähkäilythreadini:
      Last edited by wta; 05-10-2009, 21:56.

      Comment

      • JaPa_87
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 56
        • Oulu

        #4
        Originally posted by JCi View Post
        Eli kyseinen pata tuntuu hukkaavan johonkin jäähdytinnestettä luokkaa ~ litra/3000km.

        Nyt kylmemmillä ilmoilla havaittavissa myös "vesihöyryn" tapaista savutusta (normaaliako?)

        Huolestuttaa että olisiko mahdollisesti kannentiiviste mennyt ja hukkaisi nestettä sitä kautta? Jollain mielipidettä/neuvoa tähän?

        Muita oireita ei ole, ei käyntihäiriöitä, toimii normaalisti, lämmöt stabiilit, jäähdytysjärjestelmässä ei ole ylimääräistä painetta jne.
        Tuo vesihöyry kylmällä ilmalla on mun mielestä ihan normaalia... En usko että on kannentiiviste/kansi vikaa, koska lämmöt pysyy normaalissa eikä keittele tai muuten kerää painetta järjestelmään. Toki kannattaa seurata tuleeko oljykorkiin vaahtoa tai nesteen sekaan ja ota pakokaasusta pikku henkoset että mille se haisee
        Kannattaa tosiaan tutkia se syylärin oikea alakulma että alkaako kostumaan kun auto on paikallaan käynnissä, paisuntasäiliön o-renkaat, anturit, termostaatti kotelo, letkujen kiinnitykset, lämppärin kenno (kastuuko lattia tai jos puhallin on kuumalla haiseeko makealle), paisari/syyläri saattaa olla myös haljennut mutta on aika harvinaista varsinkin jos ei ole päässyt pahasi keittämään...
        _______________________________________________

        Yamaha R1

        VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

        BMW E34 518i Calypsorot (ex)

        BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

        BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

        Comment

        • Caveo
          BTCF Member
          • May 2008
          • 85
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by Dani View Post
          Tarkista syylarin alanurkat että ovatko kosteat, esim. mulla "vuoti" oik. alanurkasta.
          Mulla oli kans reilu vuosi sitten ihan sama vika..
          BMW e90 325i -07
          Skoda suberb combi -10

          Comment

          • Juke_
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 30
            • Savo

            #6
            Vanha topicci, mutta sivuaa vähän asiaani joten kysytään tässä. Itselläni autona e46 M52B28TU moottorilla ja nyt on viimeisen 1000km aikana joutunut lisäämään öljyä noin 4dl. Koskaan aikasemmin öljyä ei ole tarvinnut vaihtovälillä lisätä tähän autoon. Eihän tuo iso määrä ole, mutta tämän auton kohdalla kuitenkin poikkeuksellista. Mitään ulkoisia vuotoja ei ole ja pakokaasut ovat vaaleat eli höyryää melko runsaasti, mutta sehän ilmeisesti on normaalia nyt kun ilmat ovat kylmenneet. Pakokaasujakin kyllä vähän haistelin ja mielestäni tuossakin oli makea tuoksu, mutta tiedä sitten kun en ole haistellut autoa, jossa kansipahvi olisi rikki. Varsinainen kysymys kuuluukin, että jos öljyä olisi jäähdytysnesteessä niin sekoittuuko öljy jäähdytysnesteeseen vai jääkö kellumaan pinnalle? Jäähdytysneste mittarilla otin nestettä ylös ja vihreät ne olivat ainakin syvemmältä otettaessa.

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Vika luultavasti huohottimessa tai sen letkuissa.


              Laita sinne 530i:n cold climate huohotin letkuineen.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎