Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 jarruletkun vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rode
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 150
    • Pirkanmaa

    E46 jarruletkun vaihto?

    Elikkäs seuraavan lainen onkelma, tyssäs heti alkuunsa. Vaikeuksia saada letkun - putken välinen liitin auki, tavallinen 17mm lenkkihän sinne ei mahdu.. Kyselty on tampereen suunnalta motonetistä sekä kl-varaosilta, ei oota tuli vastaukseks. Merkkiliikettä suositeltiin seuraavaks, jospa menis käymään vaikka autokeskuksella.
    Vai onko jollain joku kotikonsti?
    E91 LCI 330dA Xdrive
  • Rode
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 150
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by Rode View Post
    Elikkäs seuraavan lainen onkelma, tyssäs heti alkuunsa. Vaikeuksia saada letkun - putken välinen liitin auki, tavallinen 17mm lenkkihän sinne ei mahdu.. Kyselty on tampereen suunnalta motonetistä sekä kl-varaosilta, ei oota tuli vastaukseks. Merkkiliikettä suositeltiin seuraavaks, jospa menis käymään vaikka autokeskuksella.
    Vai onko jollain joku kotikonsti?
    Ei näköjään kellään kotikonsteja, ja saipa sen itekki kokea, v*tut se mihkään aukee, harvinaisen jumissa osaa olla! Enkä vieläkään ole keksiny minkä ihmeen takia tostakin on pitäny tehdä noin vaikee, ja hoksattu rakentaa se niin ettei tavallinen lenkkikään kävis, mut näin pe fiiliksissä pistää jo vähän naurattaan
    E91 LCI 330dA Xdrive

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Mä en nyt ihan hokannut sun ongelmaa , en ole e46:een jarruletkuja uusinut. -mut yleensä työkaluna on avolenkki . Jos juntturi ylipäätään millään työkalulla aukeaa niin ettei tarvi uutta putkenpäätä niiin työ on mennyt hyvin.

      Ja parhaat työkalut on itsevalmistettuja
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Rode
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 150
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by petrolhead View Post
        Mä en nyt ihan hokannut sun ongelmaa , en ole e46:een jarruletkuja uusinut. -mut yleensä työkaluna on avolenkki . Jos juntturi ylipäätään millään työkalulla aukeaa niin ettei tarvi uutta putkenpäätä niiin työ on mennyt hyvin.

        Ja parhaat työkalut on itsevalmistettuja

        Täytyy tollanen kita-avain huomiseks hommata, mulla oli itelläkin toi jossain vaiheessa mielessä mut en ymmärrä miks sen ajatuksen hukkasin?! Helvetti jos se mutteriliitin pääs pyöristyyn tossa (suutus)päissään niin saa hommasta mahdollisimman kinkkisen!
        E91 LCI 330dA Xdrive

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Voit toki henkisesti valmistautua siihen että saat hakea myös jarruputken. Yleensä juntturit suostuu avautumaan tasan lukkopihdeillä ja sitten onkin jo kaikki paskana.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Caveo
            BTCF Member
            • May 2008
            • 85
            • Kajaani

            #6
            Kirjoitahan tänne sitten kuinka kävi. Itsellä olis sama homma kunhan vaihdan nastat alle.
            BMW e90 325i -07
            Skoda suberb combi -10

            Comment

            • Rode
              Bimmer Rookie
              • Jun 2008
              • 150
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Caveo View Post
              Kirjoitahan tänne sitten kuinka kävi. Itsellä olis sama homma kunhan vaihdan nastat alle.
              No niin , homma valmis. helpostihan tuo kävi lopulta kun anto crc:n vaikuttaa yön yli ja seuraavana päivänä koitti;

              11mm avolenkki -> jaruletkun ja jarruputken välinen nippa auki, sen jälkeen on jarruletku irti yläpäästään, vasta tämän jälkeen letkun toinen pää irti satulasta. En tarkkaan tiedä satulapuolen millikokoa kun tuli jakarilla aukastua (oisko ollu 13mm?), mutta ei ollut kireessä. Uus letku sitten tilalle käänteisessä järjestyksessä ja lopuksi ilmaus (ilmausruuvi 9mm) niin siinäpä se.
              E91 LCI 330dA Xdrive

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16460
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Rode View Post
                No niin , homma valmis. helpostihan tuo kävi lopulta kun anto crc:n vaikuttaa yön yli ja seuraavana päivänä koitti;

                11mm avolenkki -> jaruletkun ja jarruputken välinen nippa auki, sen jälkeen on jarruletku irti yläpäästään, vasta tämän jälkeen letkun toinen pää irti satulasta. En tarkkaan tiedä satulapuolen millikokoa kun tuli jakarilla aukastua (oisko ollu 13mm?), mutta ei ollut kireessä. Uus letku sitten tilalle käänteisessä järjestyksessä ja lopuksi ilmaus (ilmausruuvi 9mm) niin siinäpä se.
                Olisko satulan puol. letku ollu 14 mm. ja jakarit ei kuulu autohommiin

                Comment

                • asvirkku
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 514
                  • Bern

                  #9
                  Töhärillä lämpöä, auttaa aina noissa jarruhommissa,

                  T AV
                  e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                  Comment

                  • Rode
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 150
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    [quote=jr66;jakarit ei kuulu autohommiin [/quote]

                    Joo ei se jakari paljo ilmotellu monta milliä sillä oli haarukassa mut synnillä aukes anyway
                    E91 LCI 330dA Xdrive

                    Comment

                    • Rode
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 150
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by asvirkku View Post
                      Töhärillä lämpöä, auttaa aina noissa jarruhommissa,

                      T AV
                      kuskin puolelta lähti auki jopa ilman voiteluitakin taikka lämmittelyä, mut kuitenkaan tämän ehdotuksen ajatus ei ole lainkaan huono!
                      E91 LCI 330dA Xdrive

                      Comment

                      • Slonko
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 116
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Nostetaas vähän ylös kun homma on aiheellinen itselleni nyt kun katsastusmies antoi hylsyn jarruletkussa olevassa viillon takia.

                        Eli annoit jarrunesteiden valua pois kun otit jarruletkun yläpään pois putkesta? vai saako sitä ns. "sulettua" jottei nesteet karkaa? Mitäs nestettä tuonne tulisi lisätä eli mitä nestettä siellä on alunperin? Mihin nestettä lisätään? Paljon kannattaa nestettä varata?

                        Hommahan menee siis niin että letku auki -> nesteet pihalle -> uus paikalle -> ilmaus ja samaan aikaa lisää nestettä tarvittaessa -> lopuksi täyttää maksimirajaan asti nesteet. Eikö juu? Eiköhän tuossa ollu tarpeeks yhelle kertaa kysymyksiä.
                        BMW E91 325i Touring

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎