Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 kaasupoljin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bnnt
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 109
    • Nokia

    e46 kaasupoljin.

    Ongelma olisi seuraavanlainen:

    Itseltäni löytyy tuo e46 318i touring vm -99 ja olen huomannu sellaisen asian, että jos esim. vapaalla polkasee pari kertaa kaasua ja tämän jälkeen vaihtaa ykköselle ja lähtee ajelemaan niin kaasupolkimessa on aivan selvä pykälä. Eli se on ikäänkuin jämähtänyt yläasentoon jolloin tarttee antaa aika ronskisti monoo jotta pääsee pykälästä eroon ja polkimen toimimaan normaalisti.

    Sama ongelma saattaa ilmetä valoissa seistessä tai muuten vaan tyhjäkäynnillä...

    Mistä moinen mahtaa johtua? Onko muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa?
    "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

    Entiset:

    e46 318
    e46 328
    e30 320
    e34 525


  • Caveo
    BTCF Member
    • May 2008
    • 85
    • Kajaani

    #2
    Minulla on itsellä silloin tällöin samaa vikaa.. Minäkin mielenkiinnnolla odotan onko siihen mitään apua..
    BMW e90 325i -07
    Skoda suberb combi -10

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Itselläni myös samankaltaista vikaa, ilmenee esim. moottorijarrutuksen jälkeen varsinkin vakionopeudensäädintä käytettäessä. En ole vielä asiaan tarkemmin perehtynyt, mutta luulen sen johtuvan kaasuläpän jumiutumisesta. Tämän jumiutumisen oletan johtuvan kaikesta schaissesta kaasuläpän alueella, tämän paskan oletan aiheutuvan egr:n toiminnasta. Tämä kaikki siis täysin mutua, mutta ajattelin kyllä purkaa kaasuläpän esiin ehkä ensiviikolla ja tarkistaa onko siellä paskaa. Se miksi tuo vika tulee selvemmin esiin vakkaria kätettäessä oletan johtuvan siitä että vakkarin moottori vetää kaasuläpän kiinni normaalia lujempaa. Viisaammat korjatkaa ja jos joku ehtii tuota kaasuläppää tutkia minua ennen tai jos joku on jo purkanut niin laittakaa infoa tänne. Oliko paskaa yms.

      Antti
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • KJay
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 4

        #4
        Tyyppivika tuntuu juu olevan. Itse ehdin testata asiaa sen verran, että kokeilin käännellä kaasuläpän akselia siten, että pidin vaijeria löysättynä. Vahvistui, että läppä se tosiaan jumittaa kiinni-asentoon, eikä esim. vaijeri.

        Sen verran vielä arvailua, että vanhoissa kaasuttimissa, joissa oli erillinen tyhjäkäyntikanava ja kaasuläppä meni siis kokonaan kiinni, tapahtui vastaavaa jos läppä oli löysällä akselikiinnityksissään tai akseli kului. Läpän rei'issä oli tarkoituksella väljää, jotta läpän sai keskitettyä ja näin tiivistymään kunnolla. Kulumisen myötä säätökohta sitten muuttui ja johti kanitukseen toiselta puolelta.

        Comment

        • bnnt
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 109
          • Nokia

          #5
          Originally posted by antti79 View Post
          Itselläni myös samankaltaista vikaa, ilmenee esim. moottorijarrutuksen jälkeen varsinkin vakionopeudensäädintä käytettäessä. En ole vielä asiaan tarkemmin perehtynyt, mutta luulen sen johtuvan kaasuläpän jumiutumisesta. Tämän jumiutumisen oletan johtuvan kaikesta schaissesta kaasuläpän alueella, tämän paskan oletan aiheutuvan egr:n toiminnasta. Tämä kaikki siis täysin mutua, mutta ajattelin kyllä purkaa kaasuläpän esiin ehkä ensiviikolla ja tarkistaa onko siellä paskaa. Se miksi tuo vika tulee selvemmin esiin vakkaria kätettäessä oletan johtuvan siitä että vakkarin moottori vetää kaasuläpän kiinni normaalia lujempaa. Viisaammat korjatkaa ja jos joku ehtii tuota kaasuläppää tutkia minua ennen tai jos joku on jo purkanut niin laittakaa infoa tänne. Oliko paskaa yms.
          Juurikin samaa oon miettiny. Kerrohan vaan kunhan innostut kaasuläppää tutkiskelemaan/putsaamaan ja vaikuttaako se polkimeen millään tavalla... Jos sais ton pienen mutta sitäkin ärsyttävämmän vian kuntoon!
          "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

          Entiset:

          e46 318
          e46 328
          e30 320
          e34 525


          Comment

          • polkuauto
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 168

            #6
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=54952

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #7
              Kiitos polkuauto linkistä, search olisi näköjään auttanut! Mutta, mutta niinkuin vähän epäilinkin että vaiva tod.näk johtuu tuosta kaasuläpän ympärille kertyneestä schaissesta. Täytyypi purkaa tuo hässäkkä tosiaan tuossa alkuviikosta ja putsailla.
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • 304386
                Newbiemmer
                • Aug 2005
                • 13
                • Helsinki

                #8
                Itsellä näköjään jäi tuohon alkup. ketjuun vielä kuittaamatta että itselläni vika oli tosiaankin tuo ohut likakerros kaasuläpän ympärillä läppärungon putkessa. Puhdistuksen jälkeen toimi ongelmitta. Kiitokset vielä jälkikäteen nimim. polkuautolle!
                E46 316i Touring

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎