Originally posted by jr66
View Post
e46 330d vm 2000 KAKSOISMASSA-VAUHTIPYÖRÄN VAIHTO
Collapse
X
-
tuli tossa mieleen että voisiko vika olla työsylinterissä? eli jos jäisi vähän kantamaan ja aiheuttaisi luisktamista kovilla väännöillä? kun auto ei millään tavalla tärise, eikä kytkin luista "normi" ajossa!? luulisi että jos vp rikki niin autolla ei kyllä paljoa ajettais!:think
-
Originally posted by JTP View PostKyllähän sitä dieselkonettakin riski mies saa käsin pyöritettyä..
Jokaisen sylinterin työtahdin aikana saattaa tosin hieman ahistaa...eli pyörii portaittain kuten jo aikaisemmassa postauksessasi mainitsitkin.
Kokeilehan pyörittää sitä vauhtipyörää siitä osasta mihin kytkinlevy vastaa. Jos silloin tuntuu reilusti välystä, niin vauhtipyörä on vaihtokunnossa..
kyllä kuullostaa hurjalta että käsivoimin sais konetta pyöritettyä... vaikka olis riski mies.
no turha jatkaa tätä keskustelua kun asianuntijoita on yhtä paljon kun mielipiteitä
paska auki ja osat irti, ja kahden päivän masennus
Leave a comment:
-
Kyllähän sitä dieselkonettakin riski mies saa käsin pyöritettyä..Originally posted by PAAAAAA View Postmutta saako sitä pyöritettyä KÄSIVOIMILLA ilman työkaluja??
Jokaisen sylinterin puristustahdin aikana saattaa tosin hieman ahistaa...eli pyörii portaittain kuten jo aikaisemmassa postauksessasi mainitsitkin.
Kokeilehan pyörittää sitä vauhtipyörää siitä osasta mihin kytkinlevy vastaa. Jos silloin tuntuu reilusti välystä, niin vauhtipyörä on vaihtokunnossa..Last edited by JTP; 16-11-2009, 02:34.
Leave a comment:
-
mutta saako sitä pyöritettyä KÄSIVOIMILLA ilman työkaluja??Originally posted by JTP View PostPyöriihän se portaittain vaikka olisi täysin ehjäkin vauhtipyörä, mutta silloin pyörii mukana myös kampiakseli!
Ja tuosta toisesta aloittamastasi topikista sain sellaisen käsityksen, että pyöritit vauhtipyörää siitä hammaskehästä. Tuolloinhan ei nuo mahdolliset kaksoismassan välykset tunnu ollenkaan, sillä tuo hammaskehä on osa "kiinteää" vauhtipyörää joka on pultattu suoraan kampiakseliin kiinni....
Taitaa nyt suurin syy tuohon uuden kytkimen luistamiseen olla ne suojarasvat...
Leave a comment:
-
jotain tällaista itse ajattelin. ainoa juttu on että ei ole ollut minkäänlaista tärinän /jurinän tunnetta.Originally posted by Cell View PostNo eikä luista.
Jos se tärisyttää/jyrisee vedättäessä niin vauhtis hakkaa pohjaan ja se saa kyllä kytkimen kuin kytkimen luistamaan.
aika kinkkinen juttu.Last edited by PAAAAAA; 14-11-2009, 23:56.
Leave a comment:
-
No eikä luista.Originally posted by JTP View PostJos vanhan levyn pinta on "lasittunut" niin se saattaa luistaa vaikka pintaa olis jäljellä reilustikin.
Jos se tärisyttää/jyrisee vedättäessä niin vauhtis hakkaa pohjaan ja se saa kyllä kytkimen kuin kytkimen luistamaan.
Leave a comment:
-
.jos vauhtipyörä nyt kuitenkin olis rikki niin voiko tuhota uuden lövyn/asetelman jotain muuta, siis jos nyt ajan sillä..?Originally posted by JTP View PostJos vanhan levyn pinta on "lasittunut" niin se saattaa luistaa vaikka pintaa olis jäljellä reilustikin. Ja toinen syy tuohon luistamiseen on useimmiten "väsynyt" paineasetelma...eli siitä on jouset kuoleentuneen, jolloin puristusvoima ei enää riitä.
Ja kyllähän ne rasvat sieltä luultavasti ajan myötä käryää pois...
Leave a comment:
-
Jos vanhan levyn pinta on "lasittunut" niin se saattaa luistaa vaikka pintaa olis jäljellä reilustikin. Ja toinen syy tuohon luistamiseen on useimmiten "väsynyt" paineasetelma...eli siitä on jouset kuoleentuneen, jolloin puristusvoima ei enää riitä.Originally posted by PAAAAAA View Postoukei.. mutta kun vanha kytkin ei ollu lähes loppuun kulunut? niitteihin kytkin lövyn urat näkyi vielä , reuneista oli orapinta kulunut MELKEIN LOPPUUN!mutta pintaa oli jokapuolella! lähteekö ne rasvat ajamalla?
siis pyöritin helposti käsin siitä pyörästä mitä startti pyörittää.
Ja kyllähän ne rasvat sieltä luultavasti ajan myötä käryää pois...
Leave a comment:
-
oukei.. mutta kun vanha kytkin ei ollu lähes loppuun kulunut? niitteihin kytkin lövyn urat näkyi vielä , reuneista oli orapinta kulunut MELKEIN LOPPUUN!mutta pintaa oli jokapuolella! lähteekö ne rasvat ajamalla?Originally posted by JTP View PostPyöriihän se portaittain vaikka olisi täysin ehjäkin vauhtipyörä, mutta silloin pyörii mukana myös kampiakseli!
Ja tuosta toisesta aloittamastasi topikista sain sellaisen käsityksen, että pyöritit vauhtipyörää siitä hammaskehästä. Tuolloinhan ei nuo mahdolliset kaksoismassan välykset tunnu ollenkaan, sillä tuo hammaskehä on osa "kiinteää" vauhtipyörää joka on pultattu suoraan kampiakseliin kiinni....
Taitaa nyt suurin syy tuohon uuden kytkimen luistamiseen olla ne suojarasvat...
siis pyöritin helposti käsin siitä pyörästä mitä startti pyörittää.Last edited by PAAAAAA; 14-11-2009, 21:03.
Leave a comment:
-
Pyöriihän se portaittain vaikka olisi täysin ehjäkin vauhtipyörä, mutta silloin pyörii mukana myös kampiakseli!Originally posted by PAAAAAA View Posttuli.. joo... hoh hoija... :( mutta kyllä se vauhtipyörä ryöri portaittain käsin kun sitä putsailin enkä tietenkän tajunnut että se olis paskana.
Ja tuosta toisesta aloittamastasi topikista sain sellaisen käsityksen, että pyöritit vauhtipyörää siitä hammaskehästä. Tuolloinhan ei nuo mahdolliset kaksoismassan välykset tunnu ollenkaan, sillä tuo hammaskehä on osa "kiinteää" vauhtipyörää joka on pultattu suoraan kampiakseliin kiinni....
Taitaa nyt suurin syy tuohon uuden kytkimen luistamiseen olla ne suojarasvat...Last edited by JTP; 14-11-2009, 20:58.
Leave a comment:
-
ei ollu vuotanut mistään!Originally posted by Heguli 31 View PostEihän kytkimeen ole päässyt öljyä tms.Eli kampuran ja laatikon tiivistykset tuli tarkastettua,kun laatikko oli irti kytkinrempan vuoksi.Tuskin asetelmaa sentään suojarasvoineen paikoilleen tuli laitettua.
Leave a comment:
-
tuli.. joo... hoh hoija... :( mutta kyllä se vauhtipyörä ryöri portaittain käsin kun sitä putsailin enkä tietenkän tajunnut että se olis paskana.Originally posted by Heguli 31 View PostEihän kytkimeen ole päässyt öljyä tms.Eli kampuran ja laatikon tiivistykset tuli tarkastettua,kun laatikko oli irti kytkinrempan vuoksi.Tuskin asetelmaa sentään suojarasvoineen paikoilleen tuli laitettua.
Leave a comment:
-
Eihän kytkimeen ole päässyt öljyä tms.Eli kampuran ja laatikon tiivistykset tuli tarkastettua,kun laatikko oli irti kytkinrempan vuoksi.Tuskin asetelmaa sentään suojarasvoineen paikoilleen tuli laitettua.
Leave a comment:
Leave a comment: