e46 330d vm 2000 KAKSOISMASSA-VAUHTIPYÖRÄN VAIHTO

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PAAAAAA
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Vakio m10 pyörii käsin kampiakselin hihnapyörästä tulpat paikallaan eikä tarvi kehonrakentajaa tuohon hommaan.
    tuli tossa mieleen että voisiko vika olla työsylinterissä? eli jos jäisi vähän kantamaan ja aiheuttaisi luisktamista kovilla väännöillä? kun auto ei millään tavalla tärise, eikä kytkin luista "normi" ajossa!? luulisi että jos vp rikki niin autolla ei kyllä paljoa ajettais!:think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by PAAAAAA View Post
    kyllä kuullostaa hurjalta että käsivoimin sais konetta pyöritettyä... vaikka olis riski mies.
    Vakio m10 pyörii käsin kampiakselin hihnapyörästä tulpat paikallaan eikä tarvi kehonrakentajaa tuohon hommaan.

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Tässä rikkinäinen vauhtipyörä ja tässä 3D animaatio toiminta periaatteesta.

    Leave a comment:


  • PAAAAAA
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Kyllähän sitä dieselkonettakin riski mies saa käsin pyöritettyä..
    Jokaisen sylinterin työtahdin aikana saattaa tosin hieman ahistaa...eli pyörii portaittain kuten jo aikaisemmassa postauksessasi mainitsitkin.
    Kokeilehan pyörittää sitä vauhtipyörää siitä osasta mihin kytkinlevy vastaa. Jos silloin tuntuu reilusti välystä, niin vauhtipyörä on vaihtokunnossa..

    kyllä kuullostaa hurjalta että käsivoimin sais konetta pyöritettyä... vaikka olis riski mies.

    no turha jatkaa tätä keskustelua kun asianuntijoita on yhtä paljon kun mielipiteitä

    paska auki ja osat irti, ja kahden päivän masennus

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by PAAAAAA View Post
    mutta saako sitä pyöritettyä KÄSIVOIMILLA ilman työkaluja??
    Kyllähän sitä dieselkonettakin riski mies saa käsin pyöritettyä..
    Jokaisen sylinterin puristustahdin aikana saattaa tosin hieman ahistaa...eli pyörii portaittain kuten jo aikaisemmassa postauksessasi mainitsitkin.
    Kokeilehan pyörittää sitä vauhtipyörää siitä osasta mihin kytkinlevy vastaa. Jos silloin tuntuu reilusti välystä, niin vauhtipyörä on vaihtokunnossa..
    Last edited by JTP; 16-11-2009, 02:34.

    Leave a comment:


  • PAAAAAA
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Pyöriihän se portaittain vaikka olisi täysin ehjäkin vauhtipyörä, mutta silloin pyörii mukana myös kampiakseli!
    Ja tuosta toisesta aloittamastasi topikista sain sellaisen käsityksen, että pyöritit vauhtipyörää siitä hammaskehästä. Tuolloinhan ei nuo mahdolliset kaksoismassan välykset tunnu ollenkaan, sillä tuo hammaskehä on osa "kiinteää" vauhtipyörää joka on pultattu suoraan kampiakseliin kiinni....
    Taitaa nyt suurin syy tuohon uuden kytkimen luistamiseen olla ne suojarasvat...
    mutta saako sitä pyöritettyä KÄSIVOIMILLA ilman työkaluja??

    Leave a comment:


  • PAAAAAA
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    No eikä luista.

    Jos se tärisyttää/jyrisee vedättäessä niin vauhtis hakkaa pohjaan ja se saa kyllä kytkimen kuin kytkimen luistamaan.
    jotain tällaista itse ajattelin. ainoa juttu on että ei ole ollut minkäänlaista tärinän /jurinän tunnetta.

    aika kinkkinen juttu.
    Last edited by PAAAAAA; 14-11-2009, 23:56.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Jos vanhan levyn pinta on "lasittunut" niin se saattaa luistaa vaikka pintaa olis jäljellä reilustikin.
    No eikä luista.

    Jos se tärisyttää/jyrisee vedättäessä niin vauhtis hakkaa pohjaan ja se saa kyllä kytkimen kuin kytkimen luistamaan.

    Leave a comment:


  • PAAAAAA
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Jos vanhan levyn pinta on "lasittunut" niin se saattaa luistaa vaikka pintaa olis jäljellä reilustikin. Ja toinen syy tuohon luistamiseen on useimmiten "väsynyt" paineasetelma...eli siitä on jouset kuoleentuneen, jolloin puristusvoima ei enää riitä.

    Ja kyllähän ne rasvat sieltä luultavasti ajan myötä käryää pois...
    .jos vauhtipyörä nyt kuitenkin olis rikki niin voiko tuhota uuden lövyn/asetelman jotain muuta, siis jos nyt ajan sillä..?

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by PAAAAAA View Post
    oukei.. mutta kun vanha kytkin ei ollu lähes loppuun kulunut? niitteihin kytkin lövyn urat näkyi vielä , reuneista oli orapinta kulunut MELKEIN LOPPUUN!mutta pintaa oli jokapuolella! lähteekö ne rasvat ajamalla?

    siis pyöritin helposti käsin siitä pyörästä mitä startti pyörittää.
    Jos vanhan levyn pinta on "lasittunut" niin se saattaa luistaa vaikka pintaa olis jäljellä reilustikin. Ja toinen syy tuohon luistamiseen on useimmiten "väsynyt" paineasetelma...eli siitä on jouset kuoleentuneen, jolloin puristusvoima ei enää riitä.
    Ja kyllähän ne rasvat sieltä luultavasti ajan myötä käryää pois...

    Leave a comment:


  • PAAAAAA
    replied
    Originally posted by JTP View Post
    Pyöriihän se portaittain vaikka olisi täysin ehjäkin vauhtipyörä, mutta silloin pyörii mukana myös kampiakseli!
    Ja tuosta toisesta aloittamastasi topikista sain sellaisen käsityksen, että pyöritit vauhtipyörää siitä hammaskehästä. Tuolloinhan ei nuo mahdolliset kaksoismassan välykset tunnu ollenkaan, sillä tuo hammaskehä on osa "kiinteää" vauhtipyörää joka on pultattu suoraan kampiakseliin kiinni....
    Taitaa nyt suurin syy tuohon uuden kytkimen luistamiseen olla ne suojarasvat...
    oukei.. mutta kun vanha kytkin ei ollu lähes loppuun kulunut? niitteihin kytkin lövyn urat näkyi vielä , reuneista oli orapinta kulunut MELKEIN LOPPUUN!mutta pintaa oli jokapuolella! lähteekö ne rasvat ajamalla?

    siis pyöritin helposti käsin siitä pyörästä mitä startti pyörittää.
    Last edited by PAAAAAA; 14-11-2009, 21:03.

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by PAAAAAA View Post
    tuli.. joo... hoh hoija... :( mutta kyllä se vauhtipyörä ryöri portaittain käsin kun sitä putsailin enkä tietenkän tajunnut että se olis paskana.
    Pyöriihän se portaittain vaikka olisi täysin ehjäkin vauhtipyörä, mutta silloin pyörii mukana myös kampiakseli!
    Ja tuosta toisesta aloittamastasi topikista sain sellaisen käsityksen, että pyöritit vauhtipyörää siitä hammaskehästä. Tuolloinhan ei nuo mahdolliset kaksoismassan välykset tunnu ollenkaan, sillä tuo hammaskehä on osa "kiinteää" vauhtipyörää joka on pultattu suoraan kampiakseliin kiinni....
    Taitaa nyt suurin syy tuohon uuden kytkimen luistamiseen olla ne suojarasvat...
    Last edited by JTP; 14-11-2009, 20:58.

    Leave a comment:


  • PAAAAAA
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Eihän kytkimeen ole päässyt öljyä tms.Eli kampuran ja laatikon tiivistykset tuli tarkastettua,kun laatikko oli irti kytkinrempan vuoksi.Tuskin asetelmaa sentään suojarasvoineen paikoilleen tuli laitettua.
    ei ollu vuotanut mistään!

    Leave a comment:


  • PAAAAAA
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Eihän kytkimeen ole päässyt öljyä tms.Eli kampuran ja laatikon tiivistykset tuli tarkastettua,kun laatikko oli irti kytkinrempan vuoksi.Tuskin asetelmaa sentään suojarasvoineen paikoilleen tuli laitettua.
    tuli.. joo... hoh hoija... :( mutta kyllä se vauhtipyörä ryöri portaittain käsin kun sitä putsailin enkä tietenkän tajunnut että se olis paskana.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Eihän kytkimeen ole päässyt öljyä tms.Eli kampuran ja laatikon tiivistykset tuli tarkastettua,kun laatikko oli irti kytkinrempan vuoksi.Tuskin asetelmaa sentään suojarasvoineen paikoilleen tuli laitettua.

    Leave a comment:

Working...
X