Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328 kytkin ongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trac3r
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 21
    • Espoo

    e46 328 kytkin ongelma?

    Eli minulla on e46 328 sedani, luistonesto napista pois ja kun märällä asfaltilla lähtee sudittamaan ja heittää seuraavaa vaihdetta tupaan, kaasulla pumppaamalla kierrokset nousee mutta voima ei välity renkaille ja kytkinkin samalla jäykistyy. Eli tuntuu että olisi vapaalla, sitten laskee kaasun pois ja rauhoittaa tilanteen niin kaikki palaa taas normaaliksi... missä siis vika?
    E46 328i -99
    ex: E36 325iA -93
  • elnabu1
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 71
    • vihti/huhmari

    #2
    Originally posted by Trac3r View Post
    Eli minulla on e46 328 sedani, luistonesto napista pois ja kun märällä asfaltilla lähtee sudittamaan ja heittää seuraavaa vaihdetta tupaan, kaasulla pumppaamalla kierrokset nousee mutta voima ei välity renkaille ja kytkinkin samalla jäykistyy. Eli tuntuu että olisi vapaalla, sitten laskee kaasun pois ja rauhoittaa tilanteen niin kaikki palaa taas normaaliksi... missä siis vika?
    Luistelisiko kykä vähäsen...:think
    e46 330d touring

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Mulla tekee ihan samaa. Siis itsellä riittää se että nopeesti kiihdyttää ja heittää isompaa sisään niin kierrokset nousee, mutta mitään ei tapahdu. Kytkin taitaa olla aikansa elänyt. Autolla ajettu 194 tkm.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Trac3r
        Newbiemmer
        • Apr 2008
        • 21
        • Espoo

        #4
        mulla mittarissa 175k, paljonha maksaa sit kytkin remppa?
        E46 328i -99
        ex: E36 325iA -93

        Comment

        • Agge_
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 496
          • P town

          #5
          voit laskee et pajalla siinä menee joku 5-6 tuntia...

          Mulla menee kohta bemari kytkinremppaa ja pajan arvio oli about 500€
          sigpic

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            #6
            Ei kyllä paha toi 500 €. Itse oisin veikannu et joku 800 euroo. Paljon kytkin muuten maksoi?
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Pasi_K
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 680
              • Tyrnävä

              #7
              e46 328i levy, asetelma ja painelaakeri oli 280e. Siihen vielä päälle reilu 600e kun vaihdoin vauhtipyöränkin.

              Jos joskus vielä joudun tällaiseen kytkintä vaihtamaan niin tilalle tulee varmasti zjarkin kova vauhtis ja joku m30 kytkinpaketti tms. Oisin vaihtanu jo viimeksi vaan ku oli jo kytkinpaketti ostettu ja vitunmoinen kiire.
              Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

              Tsekkaa myytävät osat tästä

              Comment

              • Trac3r
                Newbiemmer
                • Apr 2008
                • 21
                • Espoo

                #8
                kiitoksia tiedoista mut eipä se vissiin viel ni pahasti luista ku ei se kiihdyttämisessä tunnu luistavan ainoastaan siinä wannabe driftingissä
                E46 328i -99
                ex: E36 325iA -93

                Comment

                • Pasi_K
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 680
                  • Tyrnävä

                  #9
                  Olethan poistanut osan numero 15? Se on CDV-venttiili joka hidastaa tuota kytkimen toimintaa. Esim. jos paikaltaan kaasu pohjaan ja kytkin äkkiä ylös niin luistaa siksi koska kytkin ottaa kiinni viivellä, venttiilissä pieni reikä mikä hidastaa nesteen liikkumista. Voi ihan surutta ottaa välistä pois eikä vaadi mitään välipalikoita tilalle.




                  Last edited by Pasi_K; 02-12-2009, 10:34.
                  Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                  Tsekkaa myytävät osat tästä

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #10
                    Hemmetti. Toihan pitäs ruuvailla irti ja kokeilla auttaako yhtään.
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Trac3r
                      Newbiemmer
                      • Apr 2008
                      • 21
                      • Espoo

                      #11
                      no piitäkin kokeilla tuota jos sit jaksais suditella kiitoksia
                      E46 328i -99
                      ex: E36 325iA -93

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #12
                        Originally posted by Fabsu View Post
                        Hemmetti. Toihan pitäs ruuvailla irti ja kokeilla auttaako yhtään.
                        No kannattaa todellakin, ei maksa mitään ja kytkimen tunto paranee huomattavasti, se ns. "kumipallopolkimenallaefekti" häviää tuon CDV:n poiston jälkeen. Itsellä ei tosin sudi vaikka tuo CDV on poistettu mutta se "vika" löytyy konehuoneesta... (M43B19)
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎