Tä ei oikeastaan tärise lainkaan. Ei tyhjäkäynnillä, eikä suurissa nopeiuksissa. Jurisee vaan penteleesti. Muuten käy nätisti, ellei huomioida sitä, että tehoja ei ole yhtä paljon (taitaa olla vikaohjelma päällä) ja ykkösellä on hieman hankalampaa lähteä liikkeelle nykäisemättä kuin ennen.
"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Itselläni oli joskus vastaavaa ongelmaa e46 316i mallissa.
Veto päällä jyrisi ja kun nosti, niin lakkasi. Vauhtipyörää epäiltiin, mutta loppujenlopuksi vika oli kytkinlevyssä, mistä oli osa kitkapinnasta irronnut !!
Erikoista sinänsä, kun kytkin muuten tuntui normaalilta.
TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.
Sama vika täälläkin! E46 320D. Ilmeni samantien kun vaihdettiin kaksoismassa vauhtipyörä kiinteään vauhtipyörään ja kytkinasetelma paketti. jyrisee/resonoi vetopäällä 4 ja 5 vaihteella. pienillä vaihteilla ei kuulu mitään isommissakaan vauhdeissa. nyt on jo vaihdettu rättinivel,tukilaakerit ja moottorin kumityynyt.
"Näihinhän on myös laitettu sellainen kumi tms. kardaanin keskitukilaakerin ja pohjan väliin. Eristää resonointia, joka syntyy joissain yksilöissä, vaikka laakerissa ei varsinaista vikaa olisikaan.:think "
tuota koiranpaskaa ei kyllä tullu uuteen tukilaakeriin laitettua voisiko vika olla tuossa? vai uusi kytkinlevy olla paska? vai sitten mitä epäilen että perän puslat vaan niin väljät/rikki että resonoi sieltä? :think
- Kardaanin kumilimppu vaihdettiin ( oli kulunut, mutta ei syypää tärinään)
- Lisäksi vaihdettiin kardaanin tukilaakeri ( oli väljä)
- Varsinainen syypää oli vaihdelaatikon (jakolaatikon) kumityyny, joka oli murtunut ja päästä paketin liikkumaan varmaan 2cm. Tämä aiheutti tärinää, nykimistä sekä vaihdelaatikon tärinää. Kohtuullinen painava paketti 4 -vedoissa tämän kumin päällä.
Nyt meno aivan erilaista. Osat maksoivat yhteensä 140 euroa.
Comment