Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Puslien uusiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rari_83
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 84
    • Etelä-Pohjanmaa

    E46 Puslien uusiminen

    Inspection II totesivat toisen takimmaisen puslan murtuilleen hieman.

    Ajattelin että jos päivittäisin joka kulmaan Powerflex puslat, kokemuksia?

    DIY ohjeita tutkittavaksi ja mistä kannattaa tilata, ja montako puslaa pitää vaihtaa.

    En ole huomannut toistaiseksi mitään kolinaa tai vastaavaa vikaa.
    ex. E46 BMW 328 Coupe -99
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #2
    Mistähän puslasta kyse? Ainakin sen pitkittäistukivarren puslat on helppo vaihtaa JOS käytössä on paineilmataltta. Powerflexit menee paikalleen helposti, sitä ei kannata jännittää. Jos auton saa 2-pilarinosturille, on takapuslien vaihto helppoa. Ei muut kuin auto ylös, talttaa kylkeen, osat irti ja uudet tilalle. Ota reilusti omaa kuparitahnaa mukaan, kun asentelet powerflexejä. Ne pikkupussit ei pitkälle riitä, jos sitä tahnaa haluaa reilummin sinne levitellä.

    Comment

    • rari_83
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 84
      • Etelä-Pohjanmaa

      #3
      Täältä nro. 9: http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._axle_carrier/

      Ajatuksena että kaikki kuluvat puslat vaihdetaan kerralla. Eli ainakin nämä, alustassa on edessä ja takana muitakin puslia, mutta kaikkien vaihtaminen ei liene tarpeellista?
      ex. E46 BMW 328 Coupe -99

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        No ei nitä varmaan ihan huvikseen viitti vaihtaa. Toi 9. on perämurikan pusla. Kylä mä silti tutkisin tarkemmin niiden pitkittäistukivarsien puslien kunnon.

        Pusla nr. 4 ja ehkä myös nr. 3 ja nr. 2


        Etutukivarsien puslat katsoisin myös. Ne on ihan kulutustavaraa näissä. Samalla kyllä kannattaa varmistaa etutukivarsien nivelten kunto. Harmittais tehdä samaa hommaa kahteen kertaan ja maksaa pyörien suuntaamisesta useamman kerran.

        Comment

        • Ears
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 94
          • Oulunseutu

          #5
          Itselle tuli paketti puslia Englannista eilen kotiovelle. Tuli paljon halvemmaksi tilata sieltä. Tosin itsellä 1502 koppa johon ei enää helpolla löydy puslia. Kannattaa kumminkin katella tuolta ulkomailta.

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Originally posted by rari_83 View Post
            DIY ohjeita tutkittavaksi ja mistä kannattaa tilata, ja montako puslaa pitää vaihtaa.
            Tässä nyt ainakin jotain kuvia aiheesta:

            Comment

            • rari_83
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 84
              • Etelä-Pohjanmaa

              #7
              Itse olen katsonut puslia vain ohimennen, merkkiliike oli tehnyt tarkastuksen jonka takia lähdin kyselemään..

              Tuo Juubin suorittama alustaremontti oli kyllä hieno mutta todellakin liian isossa mittakaavassa. Kauanko siihen mahtoi kulua aikaa?

              Parasta ois varmasti saada auto ilmaan ja tutkia tarkemmin.
              ex. E46 BMW 328 Coupe -99

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                Jos vaihdat ne etutukivarsien puslat ja takaa pitkittäistukivarsien etupuslat sekä sen perämurikan puslan niin kyllä siihen ilta pitäis hyvin riittää (jos itse tekee ja saa vaan auton semmoselle nosturille, että pyörät roikkuu vapaana ilmassa). Jos niitä vaihtaa joku, joka on ennenkin vaihtanut, niin väittäisin että 20min/pusla menee hienosti ja siihen sitten nelipyöräsuuntaus päälle.

                Comment

                • rari_83
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 84
                  • Etelä-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Juppe View Post
                  Jos vaihdat ne etutukivarsien puslat ja takaa pitkittäistukivarsien etupuslat sekä sen perämurikan puslan niin kyllä siihen ilta pitäis hyvin riittää (jos itse tekee ja saa vaan auton semmoselle nosturille, että pyörät roikkuu vapaana ilmassa). Jos niitä vaihtaa joku, joka on ennenkin vaihtanut, niin väittäisin että 20min/pusla menee hienosti ja siihen sitten nelipyöräsuuntaus päälle.
                  Tuo suuntaus pitäisi tehdä varmasti muutenkin koska takarenkaat kuluneet "hieman" sisäreunoilta..

                  Tässä löytyi PowerFlexin sivuilta jotain tietoa:
                  http://www.powerflex.co.uk/products/E46+3+Series+(1999+-+2006)-303/1.html
                  ex. E46 BMW 328 Coupe -99

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by rari_83 View Post
                    Inspection II totesivat toisen takimmaisen puslan murtuilleen hieman.

                    Ajattelin että jos päivittäisin joka kulmaan Powerflex puslat, kokemuksia?
                    En ole huomannut toistaiseksi mitään kolinaa tai vastaavaa vikaa.
                    Eipä ne välttämättä kolise. Vaikuttaa etuakselin pitkittäistuentaan. Omassa ropposessa tärisi ratti jarruttaessa kun olivat paskana.

                    En ole omaan autoon kyllä kaivannut takapäähän kovempia heloja, siellä päässä tuntuu olevan enemmän kuin riittävä kontrolli nykyisilläkin eväillä , niin mutkatiellä kuin radallakin. Ainut paikka mihin takapäässä laittaisin kovimmat helat mitä löytyy (esim Powerflexin mustat) , on vakaajan kiinnitys. Orkkiskumeilla se tanko_ei_tee_mitään.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #11
                      Mä laitoin powerflexit vain niiden helppouden takia. Hyvä kompromissi vois olla e36 umpikumiset puslat niihin pitkittäistukivarsiin. Ainakin ne korin sisään menevät puslat ovat saman kokoiset e36 mallin kanssa. E46 mallin puslassa on vaimennusta enemmän ja esim. puslan ulkokehä on neljä-osainen.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎