Announcement

Collapse
No announcement yet.

316ti e46 compact vm.01 kone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj8
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 12
    • Seinäjoki

    316ti e46 compact vm.01 kone

    Moottori räjähti, ei saa kuntoon.Eli uusi hakusessa.
    Pitääkö se kone nyt olla juuri samanlaisesta 316ti comp. että ei tule asentajalla suurempia ongelmia.
    vai käykö esim. 316i e46 vm01 sedanin kone sinne tai jokin muu?
    niin ja tämä ei ole 1,9 koneella
    Last edited by jj8; 22-12-2009, 21:17.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16364
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by jj8 View Post
    Moottori räjähti, ei saa kuntoon.Eli uusi hakusessa.
    Pitääkö se kone nyt olla juuri samanlaisesta 316ti comp. että ei tule asentajalla suurempia ongelmia.
    vai käykö esim. 316i e46 vm01 sedanin kone sinne tai jokin muu?
    niin ja tämä ei ole 1,9 koneella
    Jos kone on N42B18A niin 316 (siis sedan) on samalla koneella: http://bmwfans.info/parts/catalog/11000391083/

    Comment

    • jj8
      Newbiemmer
      • Aug 2009
      • 12
      • Seinäjoki

      #3
      Entäs

      kun on 316 i sedan kone (n42)
      ja compact taas 316 TI (n42)
      Eli mitä meinaa tämä TI ? kun sitä näissä sedan malleissa ei ole sit TI:tä

      Comment

      • riesa
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1940
        • Manse

        #4
        Originally posted by jj8 View Post
        kun on 316 i sedan kone (n42)
        ja compact taas 316 TI (n42)
        Eli mitä meinaa tämä TI ? kun sitä näissä sedan malleissa ei ole sit TI:tä
        Korjatkaa toki jos olen väärässä mut se T siinä vissii merkkaa just tota compactia?
        Originally posted by Homer
        Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

        Comment

        • jj8
          Newbiemmer
          • Aug 2009
          • 12
          • Seinäjoki

          #5
          Vahvistakaa nyt joku

          Niin saan koneen tilaukseen..

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #6
            Kyllä se uudempi valvetronic kone on parempi, kuin se vanha 1.9. Osta uusi vain , mutta tarkista se ketjunohjain, ettei hajoa uudelleen. Omasta hyppäsi pois 50tkm kohdalla, mutta mitään ei hajonnut.

            Osta samana tien se 2.0 kone 318i/ti mallista niin saat lisäpotkua.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • riesa
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1940
              • Manse

              #7


              316i M43B19 1999-2002

              316i N42B18 2002-

              Vissiin 2001 lopulla esitelty toi uudempi pata.
              Last edited by riesa; 23-12-2009, 08:29.
              Originally posted by Homer
              Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                Originally posted by riesa View Post
                http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e46/index.html

                316i M43B19 1999-2002

                316i N42B18 2002-

                Vissiin 2001 lopulla esitelty toi uudempi pata.
                Vompatissa on aina ollut tuo Valvetronic kone 1.8 tai 2.0 ei siis 1.9.

                joko N40,N42,N45 tai N46 vuosimallista riippuen. 2001ssa vain kahta ensimmästä.

                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by jj8 View Post
                  Moottori räjähti, ei saa kuntoon.Eli uusi hakusessa.
                  Pitääkö se kone nyt olla juuri samanlaisesta 316ti comp. että ei tule asentajalla suurempia ongelmia.
                  vai käykö esim. 316i e46 vm01 sedanin kone sinne tai jokin muu?
                  niin ja tämä ei ole 1,9 koneella
                  Menikö huohotin tukkoon vai hyppäsikö ketju?
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  • jj8
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 12
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Huohotin

                    Ketjun kiristin vaihdettu 350km sitten.
                    Nyt sitten huohotin jäähän/tukkoon ja koko kone pillun päreinä. Noh olihan sillä rullattu jo 170tkm. että voisi noita koneita ostaa vaikka parikin,kun vaan varallisuus riittäisi..
                    Pitääs vaan joku pika kiinnitiys olla että vois vaikka reissun päällä vaihtaa.
                    Samaten puolia olisi hyvä olla aina vaikka pari mukana. sekä sivu laseihin vaikka moottori öljyä valella muutama litra että aukeaisi edes -3 pakkasella.

                    Kone löytyi hintaan 2500e, hyvä ettei ruottista tarvinnu tilata.
                    auto ollut 8vuotta itsellä ja nyt on kyllä tosiaan muutoksen aika kun tästä selviän.

                    Comment

                    • walde
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 947
                      • Melkein Espoo

                      #11
                      Originally posted by jj8 View Post
                      Eli mitä meinaa tämä TI ?
                      Turismo internationale?
                      Tai jotain.
                      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                      Comment

                      • Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by jj8 View Post
                        Ketjun kiristin vaihdettu 350km sitten.
                        Nyt sitten huohotin jäähän/tukkoon ja koko kone pillun päreinä. Noh olihan sillä rullattu jo 170tkm. että voisi noita koneita ostaa vaikka parikin,kun vaan varallisuus riittäisi..
                        Pitääs vaan joku pika kiinnitiys olla että vois vaikka reissun päällä vaihtaa.
                        Samaten puolia olisi hyvä olla aina vaikka pari mukana. sekä sivu laseihin vaikka moottori öljyä valella muutama litra että aukeaisi edes -3 pakkasella.

                        Kone löytyi hintaan 2500e, hyvä ettei ruottista tarvinnu tilata.
                        auto ollut 8vuotta itsellä ja nyt on kyllä tosiaan muutoksen aika kun tästä selviän.
                        juu, kyllä niitä menee tukkoon, kannattaa varmaan sitten lyödä sinne vastus, niin ei enää jäädy.
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

                        Comment

                        • seidltuning
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1941
                          • Vantaa

                          #13
                          lyhyt ajo ja pitkät öljynvaihtovälit sille se kura sinne separaattoriin saadaan
                          G30 530e Sedan
                          E30 325i Cabriolet

                          Comment

                          • jj8
                            Newbiemmer
                            • Aug 2009
                            • 12
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Vielä yksi varmistus..

                            Koneeni on N42B18A 85kw vm.01 ja auto vm01 maailman lopun kompakti.

                            Eli rautalangasta väännettynä, onko tämä juuri sama kone jo sopii suoraan ilman muutoksia.


                            N42B 18A, ALUMIINILOHKO, 16 VALVE vm 2003

                            Eli eikö autoni moottorissa ole myöskin ALUMIINILOHKO ja 16 venttiiliä?

                            Jos tässä nyt jokin vielä eroaa niin asennan vaikka itse sinne sitten jonkun ruohonleikkurin koneen tai häkäpöntön.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16364
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by jj8 View Post

                              Eli eikö autoni moottorissa ole myöskin ALUMIINILOHKO ja 16 venttiiliä?
                              Pitäiskö katsoa sieltä konehuoneesta ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎