Originally posted by Ceppo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pieni peltirysy, kohteena E46 -00
Collapse
X
-
Kyllä jokaisesta 4-pyöräsuuntauslaitteesta täytys saada lappu josta näkee mitä on tehty, missä arvossa takapää ja etupää on, vähän niin kuin kuitti/todistus siitä että asia on kunnossa. Jos eivät "uskalla" lappua antaa niin voin kuvitella että arvot ovat ihan päin prsettä.
Jos arvot ovat pahasti pielessä niin se syö renkaat aika nopeasti.
..ja kuten Hemi jo tossa totes että punasella olevat arvot vaikuttaa auton ääritilannekäyttäytymiseen todella paljon.
Comment
-
-
Suosittelisin ottamaan ko. ajoneuvoon vahinkotarkastuksen tekemään tarkastajaan yhteyttä ja tiedustelemaan eikö tämän laatuiseen kolaritapauksen korjaukseen kuulu akselistosuuntaus. Olen aivan varma, että se on kuitenkin kustannusarvioon laskettu.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
Originally posted by Alweissi View PostTällaista todistusta heillä ei ollut antaa. Kysyin sitä kyllä.
Jos kerran jokaisesta mm.AVK:n kautta kulkeneesta kolaroidusta autosta akselistosuuntaustodistus vaaditaan AINA automaattisesti, miksi nyt tehtävä kolarikorjaus pitäisi olla selvästi heikommin tehty/valvottu?
On kuitenkin varmasti oleellisempaa kuin että kuinka puskurin saumat sopii, niin sinulle kuin auton seuraaville omistajillekkin se että ko.auto käyttäytyy myös ääritilanteissa niin kuin sen on suunniteltu käyttäytyvän.
Samalla tietenkin ko.akselistosuuntaustodistus paljastaa sen onko oikaesti vaihtokunnossa ja siis kolarissa vaurioituneita osia jätetty vaihtamatta.
Mistä nyt kukaan tietää missä kunnossa esim.tuo kuskin puolen olkavarsi/pyörännapa oikeasti on, jos mittausta ei ole tehty?
Siellähän voi olla vaikka jokin hiusmurtuma joka seuraavassa huippunopeuskokeilussa petää heti kun jarrupolkimelle hyökätään, katastrofaalisin seurauksin?
Akselistosuuntaustodistus kyllä kertoo sen mikäli alustassa on vaurioituneita osia, ei silmä eikä perstuntuma.
Tämä "kolarikorjaus" on tehty vasta sitten kun sinulla on tehtaan ohjearvojen sisällä oleva akselistosuuntaustodistus kädessäsi, ei missään tapauksessa ennen.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostKyllä jokaisesta 4-pyöräsuuntauslaitteesta täytys saada lappu josta näkee mitä on tehty, missä arvossa takapää ja etupää on, vähän niin kuin kuitti/todistus siitä että asia on kunnossa.
Nyt käytin autoa toisaalla 4-pyöräsuuntausvehkeessä.
Kaikki näyttäisi olevan kunnossa.
Campereissa on sanomista, -1.4 (etu) ja -2.0 (taka), säädöt näemmä tapissa.
edessä auraus 0.15 ja 0.1 (ohje 0.05, max heitto 0.20)
takana auraus 0.0
kulkukulma -0.2
Aikalailla pysyneet samana vuoden takaiseen mittaukseen nähden.F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
"think wise, think geek, be a engineer"
Comment
-
-
Ei nyt oikeastaan tähän juttuun kuulu mutta ei noilla arvoilla Avk:n autoa sais leimattua. Perus jousituksella olevassa E46:ssa etucamberi min -0,40´ , muistaakseni madalletun arvoissa min -1,00´. Itse tuossa juuri suuntautin yhden ruttu E46:n madalluksella oleva auto ja etucamberit saatiin arvoon -0,34´.
Autosi täytyy olla tosi paljon madallettu tai sitten oikeesti jotain metsässä koska toi etucamberi on lähempänä -2,00´ kuin -1,00´
Kuinka muuten caster-kulmat?- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
Originally posted by Alweissi View PostNäin kertoivat että printtiä ei saa.
Nyt käytin autoa toisaalla 4-pyöräsuuntausvehkeessä.
Kaikki näyttäisi olevan kunnossa.
Campereissa on sanomista, -1.4 (etu) ja -2.0 (taka), säädöt näemmä tapissa.
edessä auraus 0.15 ja 0.1 (ohje 0.05, max heitto 0.20)
takana auraus 0.0
kulkukulma -0.2
Aikalailla pysyneet samana vuoden takaiseen mittaukseen nähden.
Etucamber 1.4 ja taka auraus nolla.....huhuh....
Comment
-
Comment