Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Tuhkaluukkujen valoille virrat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11662
    • Kouvola

    E46 Tuhkaluukkujen valoille virrat

    Autona -00 330Ci ja ongelma seuraavanlainen, ASC toimii mut ei toimi. Eli Nyt ASC on koko ajan päällä ja napista ei tapahdu mitään.

    Lueskeltiin tuossa tänään clubilaisen kanssa noita vikakoodeja INPA:lla ja antoi seuraavan vikakoodin.

    152 ASC push button
    Vehicle speed 0.00 km/h
    system activ 0.00 -
    brake lights switch 1.0 (valot pois, 0.00 kun päällä)

    Tehtiin myös seuraavia huomioita eli kun valot on 0-asennossa, niin ASC toimii ajoittain ja kun kääntää valot päälle vaikka parkeille, niin ASC ei taas toimi. Tai siis toimii, mutta ei saa kytketyksi pois päältä. Valot kun on 0-asennossa, niin ASC-nappia painamalla syttyy myös tuon integroidun puhelimen valot ja sammuu taas kun nostaa sormen napilta.

    Melko epämääräiseltä vialta kuulostaa. Tai niinku joku komponentti olisi oikarissa tai jotain. Vaihdoin jo tuossa aiemmin ABS-anturin eteen, kun toi ASC-valo on temppuillut aina tuossa eli saattanut jäädä palamaan, kun auton käynnistää, mutta sammunut kuitenkin napista.

    Pitäskö noita komponenttejä ottaa irti ja tökkää takas vai virtalukon pohjassa vikaa vai mitä?
    Last edited by Esko; 24-01-2010, 16:46.
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11662
    • Kouvola

    #2
    Nostetaan pinnalle epätoivoisena! Eihän noilla ASC:llä ja valokatkaisijalla voi olla mitään yhteyttä toisiinsa?

    Comment

    • Hannu_H
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 410
      • Paskakaupunni

      #3
      Nuissa väylä vehkeissä on kaikki pelit ja rensselit yhteydessä toisiinsa, niin se kyllä saattaa tehdä vaikka minkälaisia temppuja.

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Inpalla voi kokeilla myös itse napin toimivuuden.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11662
          • Kouvola

          #5
          Revin nyt tänään ton lisävarustekonsolin irti ja kontaktisprayllä kävin läpi ne liittimet, sama homma valokatkaisijalle. Ei mitään vaikutusta niinkuin epäilinkin. Tilasin nyt clubilaiselta noi INPA-vehkeet, niin täytyy ens viikolla testata ton ASC-napin toiminta. Vähän näytti siltä, että pitää otaa sitten samanlainen lisävarustekonsoli, jos toi on ASC-nappi on jotenkin oikarissa, kun noi napit on kaikki piirilevyssä kiinni. Kuuluuko siellä takana muuten olla jollain sokeripaloilla otettuna virrat ilmeisesti tolle tuhkaluukun polttimolle siitä pienemmästä 4-karvaisesta liittimestä? Hasardin näköinen viritys etten sanoisi. Jos ASC-napissa ei osottaudu mitään vikaa, niin pitää vissiin polttaa koko paska ennen ku suo itselleen sen riemun, että polttaa itsensä.

          Sen verran huomioita, että jos auton virrat laittaa päälle kun valot on 0-asennossa, luistonesto pelaa normaalisti napista. Tökkäät valot päälle, niin luistonesto jumittuu off-asentoon eli valo jää palamaan mittaristoon. Valokatkaisin kun on päällä virrat kääntäessä, niin luistoesto on koko ajan päällä ja napista ei tapahdu mitään.

          No mutta tsekkaan ton ASC-napin ja raportoidaan sitten lisää, jos on aihetta..

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Esko View Post
            Revin nyt tänään ton lisävarustekonsolin irti ja kontaktisprayllä kävin läpi ne liittimet, sama homma valokatkaisijalle. Ei mitään vaikutusta niinkuin epäilinkin. Tilasin nyt clubilaiselta noi INPA-vehkeet, niin täytyy ens viikolla testata ton ASC-napin toiminta. Vähän näytti siltä, että pitää otaa sitten samanlainen lisävarustekonsoli, jos toi on ASC-nappi on jotenkin oikarissa, kun noi napit on kaikki piirilevyssä kiinni. Kuuluuko siellä takana muuten olla jollain sokeripaloilla otettuna virrat ilmeisesti tolle tuhkaluukun polttimolle siitä pienemmästä 4-karvaisesta liittimestä? Hasardin näköinen viritys etten sanoisi. Jos ASC-napissa ei osottaudu mitään vikaa, niin pitää vissiin polttaa koko paska ennen ku suo itselleen sen riemun, että polttaa itsensä.

            Sen verran huomioita, että jos auton virrat laittaa päälle kun valot on 0-asennossa, luistonesto pelaa normaalisti napista. Tökkäät valot päälle, niin luistonesto jumittuu off-asentoon eli valo jää palamaan mittaristoon. Valokatkaisin kun on päällä virrat kääntäessä, niin luistoesto on koko ajan päällä ja napista ei tapahdu mitään.

            No mutta tsekkaan ton ASC-napin ja raportoidaan sitten lisää, jos on aihetta..
            Ei siellä kyllä mitään sokeripala-kytkentöjä kuulu olla. Jos se kytkentä on jollekin valolle ja taas jos ilman valoja kaikki pelaa, niin vähän haiskahtais että se sokeripala-kytkentä on tehty päin persettä ja se jumittaa koko hoidon. Kannattais varmaan irroittaa se sokeripala-kytkentä kokonaan ja kokeilla toimintaa sitten valot päällä ..
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Mikozu
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 256
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              Inpalla voi kokeilla myös itse napin toimivuuden.
              Mitä polkua pitkin tuo löytyy?
              Tesla Model 3 Performance -21
              MB Sprinter -23

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11662
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by jartsa02 View Post
                Ei siellä kyllä mitään sokeripala-kytkentöjä kuulu olla. Jos se kytkentä on jollekin valolle ja taas jos ilman valoja kaikki pelaa, niin vähän haiskahtais että se sokeripala-kytkentä on tehty päin persettä ja se jumittaa koko hoidon. Kannattais varmaan irroittaa se sokeripala-kytkentä kokonaan ja kokeilla toimintaa sitten valot päällä ..
                Joo sen näköinen viritelmä se vähän olikin, kun oli heitetty sähkömiehen teipit vielä ympärille. Täytyy huomenna purkailla toi uudestaan ja repiä noi viritelmät mäkeen ja kattoo mitä sitte sanoo.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Mikozu View Post
                  Mitä polkua pitkin tuo löytyy?
                  En muista tarkkaan mutta lähes jokaiselle napille löytyy sivu jossa näkee täplän muuttuvan valkoisesta mustaksi kun sitä autossa painaa Ei kun etsimään
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11662
                    • Kouvola

                    #10
                    Revin noista sokeripaloista noi ylimääräiset johdot irti, niin sehän lähti pelaamaan! Ilmeisesti toi nelikarvainen pikkuliitin on juuri tuon ASC-napin liitin ja se isompi on noille penkinlämmittimille jne. Mutta nyt kysymys kuuluukin, että mistä noille tuhkaluukkujen polttimoille tulee virrat alunperin? Noista sokeripaloista oli nyt haaroitettu etu- ja takatuhkaluukkujen niille pienille polttimoille virrat.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎