Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 farmari -> m47 ja m47n koneiden luotettavuus ja tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Originally posted by aapok View Post
    Viimeisen vuoden aikana -03 320dat:hin mennyt yli 12000€ korjauksiin... Melko yleinen vika tuntuu olevan mäntien sulaminen suutinvian takia. Koneen korjaus melko arvokasta ja käytettyjä koneita ei juurikaan markkinoilla ole.
    Eikös sinullakin se syy ollut tunaroitu suutinkorjaus?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • tero_v
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 972
      • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

      #17
      Noh omat kokemukset 320d M47N -03. Nyt ajettu n.250tkm, itse ajanut 50tkm. Osiin palanut reilun vuoden aikana n.3500 e. mm. 3kpl suuttimia, siirtopumppu, värinän vaimennin, hehkut, hehkujen ohjaus yksikkö, iskarit, releitä, takalasinpyyhin mekanismi, vesipumppu, termari, takapyörän laakeri + repullinen muuta pikkunippeliä normi huoltojen lisäksi...seuraavaksi odottelen turbon hajoamista...Että onhan näissä ja jos jakari tuntematon työkalu, niin eipä voi suositella... Näin minulla...
      no jakari kyllä pysyy kädessä, mutta alkaa kyllä tekstit näyttää siltä, että tämä talous pysyy ainoastaa bensiini bemareissa.

      Joo ei järkisyillä bemarin (automaatti)diisseliä kyllä laiteta...mammas on parempi pysyä vaginassa itellä mm. käyntivikoja, johtuu varmaan suuttimista. Sitten moottorin tukikumit on loppu (tärisee), pitäs jaksaa vaihtaa.
      Ja tukivarret eteen odottaa myös asennusta. Laatikon ja/tai turbon hajoamista odotellessa
      Kilsoja 173k. Ja kuluttaakin melkeen yhtä paljon ku 330d.
      joo taitaa olla niin parempi, ku emännän hermot ei korjauksia kestä. ja automaattia ei kyllä ole meille tulossa, miltään merkiltä... ellei joskus ole sit varaa rattivaihteilla varustettuun M Bimmerii
      Last edited by tero_v; 12-03-2010, 12:00.
      E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
      650hp/850nm 1.8bar
      1/4m 11.48s/208km/h
      100-150km/h 2.01s
      100-200km/h 6.99s


      EX jatkeet:
      e39 528 M-Sport -99
      e36 318is "M-sport" -92

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Eikös sinullakin se syy ollut tunaroitu suutinkorjaus?
        Juurikin näin, jälkipelejä pelataan edelleen!

        Mielestäni kuitenkin oiva vaihtoehto kehonsiirtimeksi! Näitä todella huonotuurisia on kuitenkin hyvin vähän ja niitä löytyy kaikisita merkeistä.
        Last edited by aapok; 12-03-2010, 13:12.
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • Pred
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 442
          • E-Pohjanmaa

          #19
          Ite oon päästellyt 100tkm ilman suurempia murheita. Nyt mittarissa 225tkm, ja korjauksia on ollut hehkut, akku ja puhaltimen siili. Jarrulevyt & palat olen vaihtanut ja päivittänyt säädettävän alusta & muutaman powerflexin alustaan. Vähemmillä murheilla tuo on mennyt kuin edelinen VAGina

          Kop, kop koputtaa puuta :think
          Tesla Model 3 Performance
          EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
          EX: VW Touran 2.0 TDI
          EX: VW R6 Polo GTI
          EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
          EX: BMW E91 325dA M-sport
          EX: BMW E46 320d touring M-sport
          EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
          EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
          EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
          EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            #20
            Heti kun menin kehumaan niin laturi teki lakon No onhan tuolla jo ajettukkin 380tkm. Jännitteensäätimen/hiilien uusiminen ei enää kannattanu ja kyseistä osaa ei saa kuin orkkiksena. Uus laturi 310e tarvikkeena, aika helppo vaihtaa alle tuntiin oli vanha irti.

            Hinta oli sittenkin 280e ja vanhassa laturissa oli kosketinpinnat jo urautuneet pahasti.
            Last edited by Antsah; 16-03-2010, 09:34.

            Comment

            • TheKnight
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 537
              • Tuusula

              #21
              Useammankin eri merkin merkkikorjaamossa työskennelleenä voin kertoa kirkkain silmin, että kun se huono tuuri sattuu niin ei siinä merkkiä katsota. Joka merkillä on omat ongelmansa ja joka auto on yksilö. Se kannattaa aina muistaa. Nykyään ei saa 100% luotettavaa menopeliä millään. Ihan sama, pysyykö vaginassa vai ottaako jatkeen, huonon tuurin sattuessa ihan "samanlaisia" ongelmia on kummassakin.
              Timo Puustinen, Tuusula, Finland
              -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
              -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

              Oma Connection
              Kaide Motorsport

              Comment

              • Jukka_
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 156
                • finland Keski-suomi

                #22
                Originally posted by TheKnight View Post
                Useammankin eri merkin merkkikorjaamossa työskennelleenä voin kertoa kirkkain silmin, että kun se huono tuuri sattuu niin ei siinä merkkiä katsota. Joka merkillä on omat ongelmansa ja joka auto on yksilö. Se kannattaa aina muistaa. Nykyään ei saa 100% luotettavaa menopeliä millään. Ihan sama, pysyykö vaginassa vai ottaako jatkeen, huonon tuurin sattuessa ihan "samanlaisia" ongelmia on kummassakin.
                Tää on kyllä totta.
                Bmw X5 3.0DA 2005

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎