Juu, eli tämmönen robleema ois. Jäähdytysnesteen merkkivalo sytty, ja vähän ajan päästä sammu, pari kertaa sama homma. Lisäsin puol litraa vettä ja valo sit sammu. Parisataa kilsaa myöhemmin taas sytty valo, eikä sammunutkaan enää, lämmöt nous normaaliks mutta tuli vain kylmää ilmaa. Pysähdyttiin, avattiin syylärin korkki ja sieltä roisku nestettä, ilmeisesti ilmaa päässy. Kaveri sit puristeli ylävesiletkua ja lähti neste kiertämään, lisättiin jonkun verran nestettä. Ajelin taas kotia ja on saanu lisätä nestettä pari kolme desiä 100km matkalle. Maassa ei missään näy että vuotas nestettä eikä mikään kohta näy konehuoneessa märkänä. Käytin sit huoltamolla jossa äijä katto nosturilta että näkyykö märkää kohtaa mut ei löytäny muuta kun että syylärin alanurkkaa on yritetty paikata ja siitä kohtaa oli kosteana. Ei kai se kerkee tuommosta määrää mitenkään haihduttaa. Auto kyllä haisee konepelti avattuna jäähdytys nesteelle syylärin luota, mutta pakokaasut on kirkkaat eikä tule mitään vesihöytyä/utua, eikä myöskään auton sisällä haise. Samoin myös letkut on "löysät" ettei niihin ole painettakaan tehny. Tänään sit oli auto pari tuntia lämmityksessä, mut lämmöt nous todella hitaasti normaaliks, kuitenkin lämmintä puhalsi. Ja ennen starttia katoin että on taas mittatikku syylärin korkin reunan alapuolella ja lisäsin sen täyteen (pari desiä) joten nestettä pitäs olla, jos ei sitten osa oo siitäki ilmaa. Onko mitään hajua missä vois vika olla? Maanantaille on aika varattu painetestiin, mut uskaltaako tuolla ajella, kun pitäs töissä päästä käymään. Kiitoksia vastauksista etukäteen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jäähdytysjärjestelmän vuoto, Bmw 320d, e46, vm 2002
Collapse
X
-
neste vajausta ??
moro
oliko syylärin letkut todellakin pehmeät ??
jäähdyttimen korkin avautumispaine on 1,4bar eli letkut ovat käsin puristelemalla
kovat AJON JÄLKEEN LÄMPIMÄLLÄ MOOTTORILLA. Olisiko korkia "viritelty" syylärin paikkauksen yhteydessä ?? ts paikattu syyläri EI KESTÄ PAINETTA.
Syylärinkorkin avattuasi koneen käydessä kuuluu siitä pienestä n.4mm reiästä tullaa
nestettä vert. veljmies patsas torilla kesällä.
oletko ilmannut lämmityslaitteelle menevästä letkusta ilmat pois??
hox ilmausruuvi vasemmalla puolen siinä iskaritolpan seutuvilla letkua seuraten.
JA HUOM SE MUSTA N. 10 MM KUUSIOKANNALLA OLEVA RUUVI EI LÄHDE IRTI SIITÄ
LETKUSTA LÖYSÄÄT VAIN AUKI !!!!
Oliko syylärinkorkki sisältä "öljyinen"/ likainen ???
syylärin korkin kautta voidaan mitata onko siellä kierrossa hiilidioksidia ts. onko kansi halki
ja pääseekö palotilasta palokaasut syyläriin.
tässä vähän arvauksia olisko noista apuja.
itse en paljoa ajaisi ennen kuin varmistaisin nesteenkierron koneessa.
lämmityslaite tässä 320d:ssä alkaa ensimmäisenä ilmaisemaan huonon nestekierron.
t: e46touring
Originally posted by janim-84 View PostJuu, eli tämmönen robleema ois. Jäähdytysnesteen merkkivalo sytty, ja vähän ajan päästä sammu, pari kertaa sama homma. Lisäsin puol litraa vettä ja valo sit sammu. Parisataa kilsaa myöhemmin taas sytty valo, eikä sammunutkaan enää, lämmöt nous normaaliks mutta tuli vain kylmää ilmaa. Pysähdyttiin, avattiin syylärin korkki ja sieltä roisku nestettä, ilmeisesti ilmaa päässy. Kaveri sit puristeli ylävesiletkua ja lähti neste kiertämään, lisättiin jonkun verran nestettä. Ajelin taas kotia ja on saanu lisätä nestettä pari kolme desiä 100km matkalle. Maassa ei missään näy että vuotas nestettä eikä mikään kohta näy konehuoneessa märkänä. Käytin sit huoltamolla jossa äijä katto nosturilta että näkyykö märkää kohtaa mut ei löytäny muuta kun että syylärin alanurkkaa on yritetty paikata ja siitä kohtaa oli kosteana. Ei kai se kerkee tuommosta määrää mitenkään haihduttaa. Auto kyllä haisee konepelti avattuna jäähdytys nesteelle syylärin luota, mutta pakokaasut on kirkkaat eikä tule mitään vesihöytyä/utua, eikä myöskään auton sisällä haise. Samoin myös letkut on "löysät" ettei niihin ole painettakaan tehny. Tänään sit oli auto pari tuntia lämmityksessä, mut lämmöt nous todella hitaasti normaaliks, kuitenkin lämmintä puhalsi. Ja ennen starttia katoin että on taas mittatikku syylärin korkin reunan alapuolella ja lisäsin sen täyteen (pari desiä) joten nestettä pitäs olla, jos ei sitten osa oo siitäki ilmaa. Onko mitään hajua missä vois vika olla? Maanantaille on aika varattu painetestiin, mut uskaltaako tuolla ajella, kun pitäs töissä päästä käymään. Kiitoksia vastauksista etukäteen...__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Juu, kyllä oon kattonu että siitä reiästä tulee vettä, eli nesteet kiertää. Ja tänäänki kun lähin ajelee niin lämmöt nous normaaliks mutta normaalia hitaammin ja lämmintä/haaleeta puhalsi jo sinisellä alueella. Tuolla painetestillä varmaan saa selville mistä se sit fuskaa. Kyllä se syylärin korkki mun mielestä oli ihan puhdas, eli pelkkää jäähdytysnestettä. Pitää huomenna ajaa jonku verran ja kokeilla tuota onko se ylävesiletku kova ajon jälkeen.
tuota hox-ruuvia ei ole tullu pyöriteltyä, pitää huomenna kokeilla. Pikkuhiljaa rupee lämpenemään se ylävesiputki käynnistyksen jälkeen, joten luulisi siellä nesteiden kiertävän ja kun se lämmintä kerran puhaltaa.Last edited by janim-84; 16-03-2010, 19:12.
Comment
-
-
letkulämmitin ??
moro
tulipa vielä tuosta hitaasta lämpenemisestä mieleen tuo letkulämmitin
katso tämä keskustelu läpi http://www.btcf.fi/forum/showthread....4mmitin&page=2
tuossa on myös tuo minun laittama "ohje" tuosta letkulämmittimen kunnon tetauksesta
tuo lämmitin ottaa kylmällä koneella noin 100A virtaa ja siinä on tehoa n 1,3kw
sillä lämpiää nesteet tosi nopeasti ts. puhaltaa hyttään kuumaa.
t: e46touring
Originally posted by janim-84 View PostJuu, kyllä oon kattonu että siitä reiästä tulee vettä, eli nesteet kiertää. Ja tänäänki kun lähin ajelee niin lämmöt nous normaaliks mutta normaalia hitaammin ja lämmintä/haaleeta puhalsi jo sinisellä alueella. Tuolla painetestillä varmaan saa selville mistä se sit fuskaa. Kyllä se syylärin korkki mun mielestä oli ihan puhdas, eli pelkkää jäähdytysnestettä. Pitää huomenna ajaa jonku verran ja kokeilla tuota onko se ylävesiletku kova ajon jälkeen.
tuota hox-ruuvia ei ole tullu pyöriteltyä, pitää huomenna kokeilla. Pikkuhiljaa rupee lämpenemään se ylävesiputki käynnistyksen jälkeen, joten luulisi siellä nesteiden kiertävän ja kun se lämmintä kerran puhaltaa.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Comment