Eli kyseessä e46 328i (m52b28tu). Ongelmana on että jos käynnistää auton pakkasella ,kun ei ole ollut roikassa niin konehuoneesta kuuluu muutaman sekunnin ajan kova nakutus. Ja öljynpainevalolla kestää useamman sekunnin sammua. Vaihdoin öljyt ja suodattimen (sis. kuuluvat tiivisteet) ja irroitin öljynsuodattimen jalan ja vaihdoin tiivisteen ja putsasin öljynsuodattimenjalan karstasta. Kaikki toimi n:1kk hyvin mutta sen jälkeen ilmennyt noita ongelmia. Öljyinä Castrol 0-40 edget. Kertokaahan viisaammat että mikä on nyt vialla.....
e46 328i nakuttaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Collapse
X
-
Tags: None
-
Paljos koneella ajettu? Hydrauliset venttiilinnostajat siellä vaan naputtaa. Ei ole vaarallista.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
200tkm. Niin no sen ymmärrän että ne siellä nakuttaa mutta miksi? Kun auto on ollu roikassa ei nakuta yhtään mutta silti öljynpainevalon sammuminen kestää.Originally posted by Fabsu View PostPaljos koneella ajettu? Hydrauliset venttiilinnostajat siellä vaan naputtaa. Ei ole vaarallista.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Kun se kone on kylmä öljyt on kylmät, kai niillä sitten kestää aikansa kun ne nousee sinne venttiilikoneistoon.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
No mitenkäs sitte tuo öljynpainevalo? öljynsuodattimen jalassa oleva magneettiventtiili jumissa? Öljypumppu menossa? Anturi menossa? Suodattimen kotelon kansi jostain syystä väljähtänyt ja valuttaa öljyt öljypohjaan?( vika tuskin niissä kahdessa pienessä tiivisteessä kun vaihdoin ne vastaE46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Jos kone naputtaa, niin öljynpaine voi aluksi ollakkin matala. Nyt tulee vahvaa mutua, mutta jos se öljy on liian litkua ja pääsee valumaan öljypohjaan (nostajat tyhjenee), niin kyllä siinä pari sekunttia menee, että öljyä on taas riittävästi joka paikassa.
Mitä öljyä koneessa on aiemmin ollut?330d -03 M57N
Comment
-
0-30 powerflowta on ollu viimeksi. No eikö sen pitäs tehä tuota samaa oli auto roikassa tai ei? Ku auto on ollu roikassa ei nakuta yhtää.Originally posted by Bääm View PostJos kone naputtaa, niin öljynpaine voi aluksi ollakkin matala. Nyt tulee vahvaa mutua, mutta jos se öljy on liian litkua ja pääsee valumaan öljypohjaan (nostajat tyhjenee), niin kyllä siinä pari sekunttia menee, että öljyä on taas riittävästi joka paikassa.
Mitä öljyä koneessa on aiemmin ollut?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Tästä vois spekuloida jonkin lämpölaajenemisteorian kautta, mutta paha lähteä veikkaileen. Itse laittaisin jäykemmät öljyt. Mahtaako ne edes suositella noin litkua tohon moottoriin..?Originally posted by Martti.Kaij View PostNo eikö sen pitäs tehä tuota samaa oli auto roikassa tai ei? Ku auto on ollu roikassa ei nakuta yhtää.330d -03 M57N
Comment
-
Mielestäni suosittelevat 0-30 litkuja, ainaki castrollin ohjekirjan mukaa... Tietääkö kukaa et voiko sitä öljynsuodattimen jalassa olevaa magneettiventtiiliä huoltaa/korjata mitenkää? Voiko öljynsuodattimen kotelon kansi olla jotenki kulunu et päästää sieltä juuresta öljyt valumaan pois. Uskaltaisko tuoho käyttää forte motorflushia, jos siel o jossain karstaa sen verra et ahistaa öljynkiertoa/ vastaavaa....Originally posted by Bääm View PostTästä vois spekuloida jonkin lämpölaajenemisteorian kautta, mutta paha lähteä veikkaileen. Itse laittaisin jäykemmät öljyt. Mahtaako ne edes suositella noin litkua tohon moottoriin..?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Castrollin oma vaihto-ohjelma suosittelee kyllä 5W-40 Magnatec öljyä.Originally posted by Martti.Kaij View PostMielestäni suosittelevat 0-30 litkuja, ainaki castrollin ohjekirjan mukaa... Tietääkö kukaa et voiko sitä öljynsuodattimen jalassa olevaa magneettiventtiiliä huoltaa/korjata mitenkää? Voiko öljynsuodattimen kotelon kansi olla jotenki kulunu et päästää sieltä juuresta öljyt valumaan pois. Uskaltaisko tuoho käyttää forte motorflushia, jos siel o jossain karstaa sen verra et ahistaa öljynkiertoa/ vastaavaa....
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostCastrollin oma vaihto-ohjelma suosittelee kyllä 5W-40 Magnatec öljyä.
Tuossa ainaki suositellaa vaa 0-30 öljyjä, tiiä sitte.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Se on ihan sama onko siellä 5w-40 vai 0w-40, jos kone on ehjä molemmat toimii ihan hienosti ja 0w öljyllä lähtee mukavammin tulille kovemmilla pakkasilla.
Vuotavia suodatinjalan paluuventtiileitä on ollut noissa uudemmissa harvemmin, muttei se mitenkään immuuni niille ole. Purkaamolta toinen jalka?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Älä nyt vielä lähde purkaan, toi kuulostaa tutulta, kanavat pikeytyny eikä ahtaasta reijästä enää öljy mene niin helposti läpi, venttiilit ei saa heti painetta ja kilisee hetken, samasta syystä paine ei mene kellolle ja valo palaa. Lämpösenä tietysti notkeempi öljy menee helpommin.
Korjasin hakemalla purkin kanavien pesuun tarkotettua tököttiä öljyn joukkoon, eli uudet öljyt, pesuaine sekaan, varovoista käyttelyä 20 min., paskaöjyt pois ja uudet tilalle. Homman saattaa joutua toistaan mut mulla onnistu kerralla.
Ei kilise eikä kolise.0400- 239 238 tai 0400- 512 904
[email protected]
En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.
Comment
Comment