Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328i nakuttaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    e46 328i nakuttaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä.

    Eli kyseessä e46 328i (m52b28tu). Ongelmana on että jos käynnistää auton pakkasella ,kun ei ole ollut roikassa niin konehuoneesta kuuluu muutaman sekunnin ajan kova nakutus. Ja öljynpainevalolla kestää useamman sekunnin sammua. Vaihdoin öljyt ja suodattimen (sis. kuuluvat tiivisteet) ja irroitin öljynsuodattimen jalan ja vaihdoin tiivisteen ja putsasin öljynsuodattimenjalan karstasta. Kaikki toimi n:1kk hyvin mutta sen jälkeen ilmennyt noita ongelmia. Öljyinä Castrol 0-40 edget. Kertokaahan viisaammat että mikä on nyt vialla.....
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #2
    Paljos koneella ajettu? Hydrauliset venttiilinnostajat siellä vaan naputtaa. Ei ole vaarallista.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • Martti.Kaij
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 356
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Fabsu View Post
      Paljos koneella ajettu? Hydrauliset venttiilinnostajat siellä vaan naputtaa. Ei ole vaarallista.
      200tkm. Niin no sen ymmärrän että ne siellä nakuttaa mutta miksi? Kun auto on ollu roikassa ei nakuta yhtään mutta silti öljynpainevalon sammuminen kestää.
      E46 328i

      REDLINE OILS
      UUC Motorwerks

      Comment

      • Bääm
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 401
        • Pori

        #4
        Olen aatellut pienessä päässäni, että 0W40 olisi liian litkua öljyä. Koitappa seuraavaksi 5W40 Castrollia. Mulla ainakin toimi kys. öljy hyvin 328:ssa.
        330d -03 M57N

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #5
          Kun se kone on kylmä öljyt on kylmät, kai niillä sitten kestää aikansa kun ne nousee sinne venttiilikoneistoon.
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • Martti.Kaij
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 356
            • Oulu

            #6
            No mitenkäs sitte tuo öljynpainevalo? öljynsuodattimen jalassa oleva magneettiventtiili jumissa? Öljypumppu menossa? Anturi menossa? Suodattimen kotelon kansi jostain syystä väljähtänyt ja valuttaa öljyt öljypohjaan?( vika tuskin niissä kahdessa pienessä tiivisteessä kun vaihdoin ne vasta
            E46 328i

            REDLINE OILS
            UUC Motorwerks

            Comment

            • Bääm
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 401
              • Pori

              #7
              Jos kone naputtaa, niin öljynpaine voi aluksi ollakkin matala. Nyt tulee vahvaa mutua, mutta jos se öljy on liian litkua ja pääsee valumaan öljypohjaan (nostajat tyhjenee), niin kyllä siinä pari sekunttia menee, että öljyä on taas riittävästi joka paikassa.
              Mitä öljyä koneessa on aiemmin ollut?
              330d -03 M57N

              Comment

              • Martti.Kaij
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 356
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Bääm View Post
                Jos kone naputtaa, niin öljynpaine voi aluksi ollakkin matala. Nyt tulee vahvaa mutua, mutta jos se öljy on liian litkua ja pääsee valumaan öljypohjaan (nostajat tyhjenee), niin kyllä siinä pari sekunttia menee, että öljyä on taas riittävästi joka paikassa.
                Mitä öljyä koneessa on aiemmin ollut?
                0-30 powerflowta on ollu viimeksi. No eikö sen pitäs tehä tuota samaa oli auto roikassa tai ei? Ku auto on ollu roikassa ei nakuta yhtää.
                E46 328i

                REDLINE OILS
                UUC Motorwerks

                Comment

                • Bääm
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 401
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by Martti.Kaij View Post
                  No eikö sen pitäs tehä tuota samaa oli auto roikassa tai ei? Ku auto on ollu roikassa ei nakuta yhtää.
                  Tästä vois spekuloida jonkin lämpölaajenemisteorian kautta, mutta paha lähteä veikkaileen. Itse laittaisin jäykemmät öljyt. Mahtaako ne edes suositella noin litkua tohon moottoriin..?
                  330d -03 M57N

                  Comment

                  • Martti.Kaij
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 356
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Bääm View Post
                    Tästä vois spekuloida jonkin lämpölaajenemisteorian kautta, mutta paha lähteä veikkaileen. Itse laittaisin jäykemmät öljyt. Mahtaako ne edes suositella noin litkua tohon moottoriin..?
                    Mielestäni suosittelevat 0-30 litkuja, ainaki castrollin ohjekirjan mukaa... Tietääkö kukaa et voiko sitä öljynsuodattimen jalassa olevaa magneettiventtiiliä huoltaa/korjata mitenkää? Voiko öljynsuodattimen kotelon kansi olla jotenki kulunu et päästää sieltä juuresta öljyt valumaan pois. Uskaltaisko tuoho käyttää forte motorflushia, jos siel o jossain karstaa sen verra et ahistaa öljynkiertoa/ vastaavaa....
                    E46 328i

                    REDLINE OILS
                    UUC Motorwerks

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11726
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by Martti.Kaij View Post
                      Mielestäni suosittelevat 0-30 litkuja, ainaki castrollin ohjekirjan mukaa... Tietääkö kukaa et voiko sitä öljynsuodattimen jalassa olevaa magneettiventtiiliä huoltaa/korjata mitenkää? Voiko öljynsuodattimen kotelon kansi olla jotenki kulunu et päästää sieltä juuresta öljyt valumaan pois. Uskaltaisko tuoho käyttää forte motorflushia, jos siel o jossain karstaa sen verra et ahistaa öljynkiertoa/ vastaavaa....
                      Castrollin oma vaihto-ohjelma suosittelee kyllä 5W-40 Magnatec öljyä.

                      Comment

                      • takatalvi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1019
                        • Jokela

                        #12
                        Originally posted by Esko View Post
                        Castrollin oma vaihto-ohjelma suosittelee kyllä 5W-40 Magnatec öljyä.
                        Juuri näin! Eikä todellakaan mitään 0-30 litkuja! Ex-coupessa käytin aina 5W-40 Magnatec öljyä, eikä koskaan mitään nakutuksia kuulunu...
                        BMW i3

                        Comment

                        • Martti.Kaij
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 356
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Esko View Post
                          Castrollin oma vaihto-ohjelma suosittelee kyllä 5W-40 Magnatec öljyä.


                          Tuossa ainaki suositellaa vaa 0-30 öljyjä, tiiä sitte.
                          E46 328i

                          REDLINE OILS
                          UUC Motorwerks

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Se on ihan sama onko siellä 5w-40 vai 0w-40, jos kone on ehjä molemmat toimii ihan hienosti ja 0w öljyllä lähtee mukavammin tulille kovemmilla pakkasilla.

                            Vuotavia suodatinjalan paluuventtiileitä on ollut noissa uudemmissa harvemmin, muttei se mitenkään immuuni niille ole. Purkaamolta toinen jalka?
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • spiidi10
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 78
                              • Tampere

                              #15
                              Älä nyt vielä lähde purkaan, toi kuulostaa tutulta, kanavat pikeytyny eikä ahtaasta reijästä enää öljy mene niin helposti läpi, venttiilit ei saa heti painetta ja kilisee hetken, samasta syystä paine ei mene kellolle ja valo palaa. Lämpösenä tietysti notkeempi öljy menee helpommin.
                              Korjasin hakemalla purkin kanavien pesuun tarkotettua tököttiä öljyn joukkoon, eli uudet öljyt, pesuaine sekaan, varovoista käyttelyä 20 min., paskaöjyt pois ja uudet tilalle. Homman saattaa joutua toistaan mut mulla onnistu kerralla.
                              Ei kilise eikä kolise.
                              0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                              [email protected]

                              En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎