joo elikkäs autossa on automaatti ilmastointi. Ei oo wepastoa jos se etes asiaan liittyy. Ei puhalla parkissa lämmintä muulloin, kun on vähän kierroksia koneessa. Ajossa haaleaa/kylmää tulee vasta kun säätö on 16 asteella. Siitä ylös päin tulee kuumaa siis ajossa. Nestettä joutuin lisäämään noin puoli litraa. Ennen nesteen lisäystä ei nostanut lämpöjä kunnolla. Oli kyllä kova pakkanen, mutta sitä kovemmillaki pelannut moitteetta. Voiko lämppärin moottorin vaihto vaikuttaa asiaan? Entinen omistaja on laittanut lohkolämmittemen tai siis sen letkun väliin tulevan. Onkohan se oikeassa letkussa ku se on syylärin alavesi letkussa? Alkutalven pelittäny hyvin nyt rupes rassaan
Äskön ku sitä tuossa rassailin ja testailin niin vähän oli painettaki keränny paisariin. Lämmöt ei enää laskenu eikä nouse ku nestettä lisäsin. Tästä asiasta jotaki juttua oli mut ei semmosta oikeen mistä selviäis mitä tuolle tekkee tai sitte en vaan löytäny.
e46 328i -98 Ei puhalla parkissa lämmintä.
Collapse
X
-
Tags: None
-
Olisko järjestelmässä ilmoja, ilmaamiseen löytyy varmasti ohje foorumia selaamalla.Originally posted by Toni Heikkinen View Postjoo elikkäs autossa on automaatti ilmastointi. Ei oo wepastoa jos se etes asiaan liittyy. Ei puhalla parkissa lämmintä muulloin, kun on vähän kierroksia koneessa. Ajossa haaleaa/kylmää tulee vasta kun säätö on 16 asteella. Siitä ylös päin tulee kuumaa siis ajossa. Nestettä joutuin lisäämään noin puoli litraa. Ennen nesteen lisäystä ei nostanut lämpöjä kunnolla. Oli kyllä kova pakkanen, mutta sitä kovemmillaki pelannut moitteetta. Voiko lämppärin moottorin vaihto vaikuttaa asiaan? Entinen omistaja on laittanut lohkolämmittemen tai siis sen letkun väliin tulevan. Onkohan se oikeassa letkussa ku se on syylärin alavesi letkussa? Alkutalven pelittäny hyvin nyt rupes rassaan
Äskön ku sitä tuossa rassailin ja testailin niin vähän oli painettaki keränny paisariin. Lämmöt ei enää laskenu eikä nouse ku nestettä lisäsin. Tästä asiasta jotaki juttua oli mut ei semmosta oikeen mistä selviäis mitä tuolle tekkee tai sitte en vaan löytäny.
Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
-
Originally posted by Toni Heikkinen View Postjoo elikkäs autossa on automaatti ilmastointi. Ei oo wepastoa jos se etes asiaan liittyy. Ei puhalla parkissa lämmintä muulloin, kun on vähän kierroksia koneessa. Ajossa haaleaa/kylmää tulee vasta kun säätö on 16 asteella. Siitä ylös päin tulee kuumaa siis ajossa. Nestettä joutuin lisäämään noin puoli litraa. Ennen nesteen lisäystä ei nostanut lämpöjä kunnolla. Oli kyllä kova pakkanen, mutta sitä kovemmillaki pelannut moitteetta. Voiko lämppärin moottorin vaihto vaikuttaa asiaan? Entinen omistaja on laittanut lohkolämmittemen tai siis sen letkun väliin tulevan. Onkohan se oikeassa letkussa ku se on syylärin alavesi letkussa? Alkutalven pelittäny hyvin nyt rupes rassaan
Äskön ku sitä tuossa rassailin ja testailin niin vähän oli painettaki keränny paisariin. Lämmöt ei enää laskenu eikä nouse ku nestettä lisäsin. Tästä asiasta jotaki juttua oli mut ei semmosta oikeen mistä selviäis mitä tuolle tekkee tai sitte en vaan löytäny.
jos ei puhalla kun ajossa lämmintä ja parkissa ei niin viittais kiertovesipumppuun...
Comment
-
Ajat auton ylämäkeen ja avaat jäähdytinnesteen täyttökorkin vierestä ilmausruuvia hieman. Tähän sopii työkaluksi esim. viiden centin kolikko.
Pidät koneen käynnissä ja lisäät vettä tarvittaessa.
Ei kannata muuten laittaa ilmausruuvia kovin kireelle, kun kone on lämmin. Suht hankala saada seuraavalla kerralla auki (murtuu).330d -03 M57N
Comment
-
Originally posted by Bääm View PostAjat auton ylämäkeen ja avaat jäähdytinnesteen täyttökorkin vierestä ilmausruuvia hieman. Tähän sopii työkaluksi esim. viiden centin kolikko.
Pidät koneen käynnissä ja lisäät vettä tarvittaessa.
Ei kannata muuten laittaa ilmausruuvia kovin kireelle, kun kone on lämmin. Suht hankala saada seuraavalla kerralla auki (murtuu).
ei tarvi ees ajaa ylämäkeen. ilmausruuvi auki ja lämmöt puhaltaan kuumaa ja kaatelee ilmausruuvista vettä kunnes sisällä puhaltaa lämmintä ja lämpömittari pysyy kurissa. yksi hyväkonsti on painaa ihan puutarhaletkulla vettä ilmausruuvista...
Comment
-
Pitääpä kokeella ilmata. Mutta voiko niin vähänen määrä ilmaa vaikuttaa siellä ku nestettä meni korkeentaan puoli litraa?Bmw e46 328i sedan
Comment
-
Tämä toimii aina kunhan termostaatti on auki.
Lämmöt täysille (32ºC), korkki varovasti auki, säiliö täyteen nestettä, kierrokset 5000RPM ja hetken päästä tulee lämmintä puhaltimista, sitten menet täyttämään sailiön taas.
Jatkossa saattaa ilmaa lähteä kiertoon, joten aamuisin (kylmät nesteet) kannattaa tarkistaa että nestepinta on normaali eli puikko täysin ylhällä.
Comment
-
Siinähän se tulikin!! koneen oma vesipumppu ei kierrätä tarpeeksi nestettä tyhjäkäynnillä mutta ajossa kyllä kiertää!! Kannattaa ainakin tarkistaa että tuo sähköinen pumppu pyörii!!Originally posted by ipii79 View Postjos ei puhalla kun ajossa lämmintä ja parkissa ei niin viittais kiertovesipumppuun...
e.itsellä samaa ongelmaa oli e34:ssa ja vika korjautui kun kiertovesipumpun vaihtoi!
Comment
Comment