Nonii, Nyt ku sain vaihdettua kaikki alustan kuluvat osat niin vika paikallistui hammastankoon/ohjausvaihteeseen. Hammastangosta/ohjausvaihteesta kuuluu kova kolahdus kun renkaita heilauttaa edes takaisin (raidetangon sisempi ja ulompipää vaihdettu). Kysymys kuuluukin että voiko tuota ohjausvaihdetta kiristää/ korjata jotenkin, vai onko pakko hankkia jostakin uusi/käytetty tilalle. Kolina alkoi kun vaihdoin ohjaustehostimen öljyt mobilin atf öljyihin ja siitä n:2 viikkoa niin kolina alkoi. Ongelma enää tuskin korjaantuu pelkällä öljynvaihdolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 hammastanko kolisee?
Collapse
X
-
Kannattaa edes yrittää korjata öljynvaihdolla jos sattuisi että vielä ei ole mitään mennyt hajalle. En tiedä onko e46sessa kuinka monenlaisia ohjausvaihteita mutta vajaa viikko sitten huolsin kaverin nelikutosta ja ohjaustehostimen korkissa oli vihreä tarra "CHF 11S only". Marmoritiskillä maksoi tuo öljy 18e/litra.
Eli EI ATF:ää vaan CHF 11SBMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
-
-
Originally posted by Dani View PostKorkiin stanssattu että kumpaa se ottaa, ATF tai CHF.
TIS ehdottaa Dexron II / CHF 11 SE46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Miten väljä ohjausvaihdekkin "korjaantuu" öljynvaihdolla, siis jos tämä ei ollut tarkoitettu vitsiksi?
No, eli itse kysyjälle? Eli miten olet tuon välyksen paikallistanut?
Auto tunkilla, tuennat/pyörät roikkuen, vai alatukivarresta nostaen niin että tuennat+raidetanko on suunnilleen samassa kulmassa kuin ajotilanteessakin?
Vuotaako öljyä haitarikumien sisälle?
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View Postkorkkiin stanssattu ATF. Mut käsittääkseni se CHF on vihreän tarran muodossa siin korkin päällä, ja jos repii tarran veke ni alla lukee ATF? Aikasemmin ollu kyl iha ATF nesteet sisällä mut Nyt ku vaihdoin kaikki nesteet mobilin ATF litkuun ni ei kauaa ku kolina alkoi. Jos tonne nyt vaihtaa ne Dexron II nesteet ni mitenkä tuon järjestelmän sais huuhdottua huolella et ei jää sitä ATF paskaa sekaan? Polttoöljyllä kenties?
Ettei vaan olisi niin että alunperin on ollut CHF:ää ja tarra hukkunut -> sekaan lisätty ATF:ää. Mukana on kuitenkin ollut CHF:ää. Nyt kun kaikki öljyt on vaihdettu ATF:ään niin aiemmin jo mahdollisesti vaurioituneet osat ei sitä kestäneetkään.:think Jotenkin vain en jaksa uskoa että noita ohjausvaihteita olisi kovin monenlaisia kun tosiaan kaverin e46:seen meni tuota CHF:ää ja tänään huolsin erästä e39:ä niin sinne meni samaa litkua (tarra oli tallella).
Itse huuhtelisin ohjausjärjestelmän niin että letkut irti, nesteet ulos, letkut kiinni, uutta CHF:ää sisään, pyöritellä rattia että nesteet kiertää vähän, nesteet taas ulos, ja sitten vielä uudet nesteet sisään. Jäljelle jäävän ATF:n määrän uskon olevan hyvin vähäinen. Näin siis itse tekisin, en ole varma onko tyyli oikeaBMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMiten väljä ohjausvaihdekkin "korjaantuu" öljynvaihdolla, siis jos tämä ei ollut tarkoitettu vitsiksi?
No, eli itse kysyjälle? Eli miten olet tuon välyksen paikallistanut?
Auto tunkilla, tuennat/pyörät roikkuen, vai alatukivarresta nostaen niin että tuennat+raidetanko on suunnilleen samassa kulmassa kuin ajotilanteessakin?
Vuotaako öljyä haitarikumien sisälle?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostVälyksen paikallistin kun auto oli nosturilla ja heilutin rengasta edes takaisin ja kaveri kuunteli vieressä mistä kolina kuuluu, eli pyörät roikkuen. Kolina kuului suoraa ohjausvaihteen sisältä. Hieman oli vuotanut.
Tämä ei ole vaarallista niin kauan kun öljyä ei tule solkenaan läpi, tai/ja välyksiä ei tunnu siilloin kun pyörä nostetaan maasta ylös alatukivarren alta niin että raidetanko on suunnilleen samassa kulmassa kuin se on ajotilanteessa.
Eli vielä voidaan mennä vuosikausia ennen kuin vaihto on ajankohtainen.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli pyörien roikkuessa raidetanko on silloin jyrkässä kulmassa suhteessa hammastankoon, jolloin pienikin ylös/alas suuntainen välys tuntuu ja kuuluu.
Tämä ei ole vaarallista niin kauan kun öljyä ei tule solkenaan läpi, tai/ja välyksiä ei tunnu siilloin kun pyörä nostetaan maasta ylös alatukivarren alta niin että raidetanko on suunnilleen samassa kulmassa kuin se on ajotilanteessa.
Eli vielä voidaan mennä vuosikausia ennen kuin vaihto on ajankohtainen.
Välys kyllä tuntuu kun laskee pyörät maahan ja toinen heiluttaa ratti edestakaisin, ei suuresti mutta tuntee kuitenkin. Ps, aamulla testattiin.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMutta, onko välys vain toisella puolella?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostOlen omassa havainnut vähän samantapaista välystä mutta mielestäni se on rattiakselilla jossain nivelessä ennen hammastankoa. Ei tosin pääse oikein mistään edes näkemään, saati tunnustelemaan niveliä. Kolaa selvästi kun auto sammuksissa vemputtaa rattia, ajossa ei huomaa mitään.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View PostItsellä taas kun paikallaan heiluttaa rattia ei huomaa mitään, mutta ku ajaa ni kolisee nii maan prkl:sti.
Comment
-
Comment