Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 perän repeytyminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Peltsi-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 208
    • Pori

    e46 perän repeytyminen

    Ajelin eilen salille podaamaan ja yhtäkkiä huomasin että ihmeellinen naksaus kuuluu aina kun painaa kaasua tai päästää kaasun ja kun veto lakkaa ni naksahtaa kuskin puolelta jostain takaa.. Tänään sitte nostin perää tunkilla ja rupesin tutkii ni hetken tutkittua huomasin jotain epämäärästä eli =



    eli kuvassa vasemmalla revennyt ja oikeella ehjä toiseltapuolelta
    Joku taka-akselin kiinnityskohta mikälie?

    Milläs helvetilla tälläsen pystyy korjaamaan kunnolla?

  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Samalla tyylillä mahdollisesti kuin e36:sesta? Ei taida olla tosin saatavilla noita vahvikepaloja nelikutoseen marmorilta eli joutuu itse vääntämään.

    Maalailenpa vähän piruja seinille. Aiheeseen liittyvä video:

    Näin siis pahassa tapauksessa
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • -Peltsi-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 208
      • Pori

      #3
      täytyy huomenna kattoo mitä kylän autokorjaaja tokaisee asiasta. Pitää nyt koittaa rauhallisesti ajaa vain pakolliset ajot siihen asti että tolle omalle jotain tehdään kellään omia kokemuksia täällä?

      Comment

      • wexfly
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 19

        #4
        Eikös tuo ole taka-akselia apurungon runkokiinnitykset koriin?
        Yllättävän hepponen tuo kiinnitys, joka ilmeisesti pitääkin olla kolaritilanteessa.

        Ensimmäisenä tulee ajatus, onko autossa alustasarja, siis madallettu ja jäykähkö jousitus?
        Siten vääntävä voima kuten esimerkkivideossa vääntää ajanmyötä tuon kiinnikkeen kappaleiksi, ja metalli väsyy liikeestä.

        E30 korisessa minulta on mennyt iskari läpi korikiinnityksestä aikoinaan. Syy oli siis sama metallin väsyminen voimakkaasta resoranssista ja jäykästä jousituksesta. Tässä tapauksessa korin metallirakenne oli ruosteeton, mutta heikentyi lopulta pettäen.

        Harmittava juttu, miten korjaa vahvaksi, kuin laittaa vahvikelaatta koko kiinnitykseen huolellisesti hitsaten, mutta tuskin enää korin törmäys- turvallisuus on sama. :think
        Ex:bemarit

        E46 316i
        E30 320i
        E30 316i
        E28 518i
        E34 520i

        Nyt: E39 523ia touring

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Ei aukea kuva eli korjausohje hatusta , summassa : Takakelkka lattialle , hitsataan repeämäkohta umpeen (ja tekee siihen lätkän päälle) ja jatketaan ajoa.

          Originally posted by wexfly View Post
          Eikös tuo ole taka-akselia apurungon runkokiinnitykset koriin?
          Yllättävän hepponen tuo kiinnitys, joka ilmeisesti pitääkin olla kolaritilanteessa.
          Jaa miksi ihmeessä
          Ensimmäisenä tulee ajatus, onko autossa alustasarja, siis madallettu ja jäykähkö jousitus?
          Siten vääntävä voima kuten esimerkkivideossa vääntää ajanmyötä tuon kiinnikkeen kappaleiksi, ja metalli väsyy liikeestä.

          E30 korisessa minulta on mennyt iskari läpi korikiinnityksestä aikoinaan. Syy oli siis sama metallin väsyminen voimakkaasta resoranssista ja jäykästä jousituksesta. Tässä tapauksessa korin metallirakenne oli ruosteeton, mutta heikentyi lopulta pettäen.

          Harmittava juttu, miten korjaa vahvaksi, kuin laittaa vahvikelaatta koko kiinnitykseen huolellisesti hitsaten, mutta tuskin enää korin törmäys- turvallisuus on sama. :think
          Täh?

          Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
          Samalla tyylillä mahdollisesti kuin e36:sesta? Ei taida olla tosin saatavilla noita vahvikepaloja nelikutoseen marmorilta eli joutuu itse vääntämään.

          Maalailenpa vähän piruja seinille. Aiheeseen liittyvä video:

          Näin siis pahassa tapauksessa
          Ja pölhö vedättelee vielä pukilla jos sais vähän lisää väsymään pellin
          Last edited by petrolhead; 24-03-2010, 21:54.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • -Peltsi-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 208
            • Pori

            #6
            Originally posted by wexfly View Post
            Eikös tuo ole taka-akselia apurungon runkokiinnitykset koriin?
            Yllättävän hepponen tuo kiinnitys, joka ilmeisesti pitääkin olla kolaritilanteessa.

            Ensimmäisenä tulee ajatus, onko autossa alustasarja, siis madallettu ja jäykähkö jousitus?
            Siten vääntävä voima kuten esimerkkivideossa vääntää ajanmyötä tuon kiinnikkeen kappaleiksi, ja metalli väsyy liikeestä.

            E30 korisessa minulta on mennyt iskari läpi korikiinnityksestä aikoinaan. Syy oli siis sama metallin väsyminen voimakkaasta resoranssista ja jäykästä jousituksesta. Tässä tapauksessa korin metallirakenne oli ruosteeton, mutta heikentyi lopulta pettäen.

            Harmittava juttu, miten korjaa vahvaksi, kuin laittaa vahvikelaatta koko kiinnitykseen huolellisesti hitsaten, mutta tuskin enää korin törmäys- turvallisuus on sama. :think
            Juu aika matala alusta on ja siitä se johtuukin ja juuuri noin ku sanoit, no huomenna menee viron pojalle laitettavaks

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Tossa kannattaa sitten muistaa että kyseessä on monikerrosrakenne ja se pitää korjata kerros kerrallaan. Eli sekä ylä- ja alapuolelta palaa auki että pääsee väliin hitsaamaan uutta peltiä ja sitten päällimmäiset pinnat. BMW Suomen ohjeet kertoo että koko takalattia on uusittava, sitä ei periaatteessa saisi hitsailla kasaan juuri kolariturvallisuuden vuoksi. Takalattian vaihto töineen e46:een on noin 10k€ hintainen projekti jos sen tekee maahantuojan valtuuttamassa liikkeessä. Jos alle 6 vuoden ikäinen niin menee BMW koritakuun piikkiin.

              En ehkä itse ajelisi minkään nyrkkipajan korjaamalla taka-akselin kiinnityksellä kun useimmiten siihen kempataan vaan päälle pala peltiä ja otetaan rahat pois... jää vaan ne välikerrokset korjaamatta.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • tabasco
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 851
                • fin

                #8
                Originally posted by Robi View Post
                Tossa kannattaa sitten muistaa että kyseessä on monikerrosrakenne ja se pitää korjata kerros kerrallaan. Eli sekä ylä- ja alapuolelta palaa auki että pääsee väliin hitsaamaan uutta peltiä ja sitten päällimmäiset pinnat.
                Meinaatko, että se on revennyt monesta eri kerroksesta samanaikaisesti?

                En ole hitsari enkä suunnittele korirakenteita, mutta ihme on jos tuota ei saa kestämään ulkoapäin hitsaamalla, eli ensin tosiaan repeämä umpeen ja sitten riittävän laaja ja vahva korjauslappu päälle. Kuitenkin materiaalin väsymisestähän tässä on kysymys, eli uutta rautaa kehiin.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16448
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by tabasco View Post
                  Meinaatko, että se on revennyt monesta eri kerroksesta samanaikaisesti?

                  En ole hitsari enkä suunnittele korirakenteita, mutta ihme on jos tuota ei saa kestämään ulkoapäin hitsaamalla, eli ensin tosiaan repeämä umpeen ja sitten riittävän laaja ja vahva korjauslappu päälle. Kuitenkin materiaalin väsymisestähän tässä on kysymys, eli uutta rautaa kehiin.
                  :think

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by tabasco View Post
                    Meinaatko, että se on revennyt monesta eri kerroksesta samanaikaisesti?

                    En ole hitsari enkä suunnittele korirakenteita, mutta ihme on jos tuota ei saa kestämään ulkoapäin hitsaamalla, eli ensin tosiaan repeämä umpeen ja sitten riittävän laaja ja vahva korjauslappu päälle. Kuitenkin materiaalin väsymisestähän tässä on kysymys, eli uutta rautaa kehiin.
                    Itse olen nähnyt kyseisen rakenteen ennen murtumaa, murtuman jälkeen ja sitten eri korjausvaiheissa..eli lattia auki ja ne muistaakseni neljä eri kerrosta joissa kolmessa oli halkeama.. otetaan kuitenkin huomioon että se väsyy ensin sieltä piilosta rakenteiden sisästä ja sitten vasta pinnasta...Voihan siihen vetästä pikaisen lapun päälle mutta en välttämättä ajaisi suomen moottoriteillä enää senjälkeen kun ei tiedä kuinka hyvin se lappu on kempattu kiinni jos muuten rakenne on täysin haperoa. Mutta kukin tekee tyylillään.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      #11
                      Toista se on jenkkilässä:

                      We are pleased to report that the BMW 3 Series (E46) Sub-Frame Settlement has been granted final court approval. In response to allegations that 1999-2006 BMW 3 Series vehicles can suffer from sub-frame cracking that enlarges over time, BMW has agreed to provide the following benefits:

                      (1) If you paid for a sub-frame repair to your 1999-2006 BMW 3 Series vehicle, you can obtain reimbursement from BMW by submitting a completed claim form and proof of expenditure to the Claims Administrator. Claim forms can be downloaded from http://www.e46subframeclassactionsettlement.com and should be mailed to the address listed on the claim form. The deadline to postmark you claim is September 9, 2010.

                      (2) If you currently own or lease a 1999-2006 BMW 3 Series vehicle, you can contact an authorized BMW dealer and make an appointment to receive a free sub-frame inspection. If the inspection reveals any sub-frame cracking, the dealer will provide a free repair as well. The deadline for free sub-frame inspections is September 9, 2010, for vehicles no longer under warranty. If your vehicle remains under warranty, you will have one year from the expiration of your warranty to receive a free sub-frame inspection.

                      lähde: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=679669

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #13
                        Originally posted by tabasco View Post
                        Toista se on jenkkilässä:

                        We are pleased to report that the BMW 3 Series (E46) Sub-Frame Settlement has been granted final court approval. In response to allegations that 1999-2006 BMW 3 Series vehicles can suffer from sub-frame cracking that enlarges over time, BMW has agreed to provide the following benefits:

                        (1) If you paid for a sub-frame repair to your 1999-2006 BMW 3 Series vehicle, you can obtain reimbursement from BMW by submitting a completed claim form and proof of expenditure to the Claims Administrator. Claim forms can be downloaded from http://www.e46subframeclassactionsettlement.com and should be mailed to the address listed on the claim form. The deadline to postmark you claim is September 9, 2010.

                        (2) If you currently own or lease a 1999-2006 BMW 3 Series vehicle, you can contact an authorized BMW dealer and make an appointment to receive a free sub-frame inspection. If the inspection reveals any sub-frame cracking, the dealer will provide a free repair as well. The deadline for free sub-frame inspections is September 9, 2010, for vehicles no longer under warranty. If your vehicle remains under warranty, you will have one year from the expiration of your warranty to receive a free sub-frame inspection.

                        lähde: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=679669
                        Jep..toi kannattaa myös tsekata BMW Suomelta kun tiedän pari tapausta jotka on tehty koritakuuna vaikka auto on yli 6 vuotta vanha... Mutta sinne ei missään nimessä kannata alkaa tekemään mitään nyrkkipajavirityksiä ennenkuin on selvittänyt asian että saako sen koritakuuseen vaiko ei.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • -Peltsi-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 208
                          • Pori

                          #14
                          Vakuutusyhtiöiden kolarikorjaaja tämä kyseine herra on ja pelkkiä hyviä kokemuksia kuullu, toivotaan että tietää mitä tekee

                          Comment

                          • -Peltsi-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 208
                            • Pori

                            #15
                            Vakuutusyhtiöiden kolarikorjaaja tämä kyseine herra on ja pelkkiä hyviä kokemuksia kuullu, toivotaan että tietää mitä tekee auto täyttää pian 12v

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎